Mistä älykkäät ihmiset keskustelevat keskenään?
Kommentit (26)
Luultavasti suurin osa keskusteluista on aivan arkisia.
Olen tavannut vain rikkaita ja köyhiä. Kumpikin ryhmä keskustelee rahasta, omaisuudesta ja hyödyllisistä tuttavuuksista. Ehkä ne ovat älyllisiä keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjallisuudesta, sosiologiasta, politiikasta, maailman menosta. Viimeksi kaverin kanssa taidettiin analysoida nykyistä nuorten miesten miehuuden kriisiä ja nuorten naisten naiseuden kriisiä, jonka vuoksi ei lapsiakaan tule.
Ja. Mikä oli lopputulema viimeisessä?
Mietittiin tuota naisväestöä, joka on hieman vähemmän koulutettua ja vasemmistolaista, että ovat ymmärtäneet tasa-arvoa väärin. Ei osata enää flirttailla. Pannaan vaan kaikki esille suoraan. Ennen pelattiin miesten kanssa enemmän pelejä. Sellaisia vaivihkaisia katseita, ei paljastettu suoraan mitä herkkuja vartalossa oli. Kutsuttiin miehiä leikkiin. Nyt pannaan tissit törölle ja käyttäydytään kuten miehet. Ei se herätä seksuaalista mielenkiintoa monessakaan. Miehet taitavat pitää enemmän porvariston tytöistä, jotka eivät ole muuttuneet vastaavasti. Samoin ne työväenluokan miehet ovat muuttuneet epävarmoiksi miehuudestaan. Pareja ei synny, jotain tindersuhinaa voi olla, mutta ei herää intohimoja enää. Ei synny perheitä, koska suhteet eivät kestä, koska ne eivät rakennu sukupuolten väliselle vastakkaisuudelle.
Ihan samoista asioista kuin muidenkin ihmisten kanssa
Koen olevani älykäs, sillä ymmärrän helposti isoja kokonaisuuksia ja nään asiat monesta eri näkökulmasta. Olen aina oppinut helposti. En muodosta mielipidettä jonkun yksittäisen Facebook-kommentin mukaan, vaan tutkin asioita eri lähteistä. Olen kriittinen, mutten foliohattu.
Tai oikeastaan en edes koe olevani älykäs, vaan täysin keskiverto, mutta 75% ihmisistä vain ovat todella tyhmiä
En tuo tavallisesti esille sitä, että olen fiksu. Elämä on paljon helpompaa, kun ihmiset pitävät vähän tyhmänä
Puhun ystävieni kanssa hyvin vähän politiikasta tms asioista ylipäätänsä, koska ne ovat hyvin henkilökohtaisia juttuja.
Juttelemme musiikista, elokuvista, luonnosta, työpäivistämme, lomista ja muista arkisista asioista. Älykkyys ei mielestäni tarkoita sitä, että keskustellaan vain "ylevistä" asioista. Se antaa mielestäni enemmän kuvan siitä, että yritetään olla jotain. Sen sijaan keskustelussa arkisistakin asioista yleissivistys on vahvasti läsnä, kun kaikki ymmärtävät historiaa, tiedettä, taidetta jne.
Kaikesta. Ruoasta. Lapsista. Kaupassa käynnistä. Kahvi keitosta. Auton huollosta. 95 prosenttisesti samasta kuin tyhmätkin.