Mitä naiset näkevät lentäjissä?
Kun kerran täällä niitä niin kovasti naiset tuntuvat ihannoivan.
Kommentit (103)
Tarkan seulan läpikäyneen miehen.
Hyvä palkka ja paljon poissaoloa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on minulle se tärkein syy. Lentäjäksi ei pääse helposti. Hakijat karsitaan kovalla kädellä ja monta kertaa. Myös koulutuksen aikana ja tarvittaessa myös sen jälkeen, jos ilmenee jotain ongelmia mitä ei tullut ilmi hakuvaiheessa.
Lentäjältä vaaditaan hyvä fyysinen kunto (lihaskunto, aerobinen kunto, liikkuvuus, koordinaatio), hyvä mielenterveys (ahdistuneet ja masentuneet eivät pärjää), hyvät sosiaaliset taidot (pakko tulla toimeen työkavereiden, asiakkaiden, kenttähenkilökunnan ja viranomaisten kanssa), hyvä keskittymiskyky, hyvä huomiokyky (tarkkaavaisuus, tilannetaju), hyvä ongelmanratkaisukyky (myös kovan paineen alaisena), terveet aistit (kuulo, näkö, tasapainoaisti), kyky oppia jatkuvasti uutta, hyvä itsekuri, kyky noudattaa ohjeita erittäin tarkasti (lentokoneen käyttöohjeet, lentoyhtiön turvallisuusmääräykset, lennonjohdon määräykset, ilmailualan lainsäädäntö).
Lentäjältä vaaditaan myös terveet elämäntavat (liikunta, ruokavalio, ei päihdeongelmaa) ja hyvä perusterveys (normaalipaino, ei keskivartalolihavuutta, ei sydäntauteja, ei verenpainetautia, ei neurologisia sairauksia, ei vakavia allergioita, ei autoimmuunisairauksia).
Lentäjillä on myös kovat rangaistukset virheiden tekemisestä. Työpaikka lähtee heti (potkut välittömästi ja rikostuomio) jos saavut koneen ohjaamoon humalaisena. Se on kerrasta poikki. Ei säälipisteitä. Päihdeongelmainen lentäjä on turvallisuusriski kaikille (työtoverit, matkustajat, kenttähenkilökunta, muiden lentokoneiden miehistö ja matkustajat).
Tavallinen duunari voi tulla töihin humalassa tai krapulassa monta kertaa. Pomo vain sanoo, että menepäs nyt työterveyslääkärille ja pyydä pari viikkoa saikkua tohon sun päihdeongelmaasi. Lentoyhtiö ei toimi näin. Jos lentäjä on humalassa saapunut ohjaamoon, niin ensimmäisenä kutsutaan poliisit ja heti sen jälkeen lakimies alkaa selvittää irtisanomista ja rikossyytettä.
Miten tiedän kaiken tämän? Täti oli töissä Finnairilla lentoemäntänä yli 20 vuotta. Lopetti duunit vasta koronapandemian aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on minulle se tärkein syy. Lentäjäksi ei pääse helposti. Hakijat karsitaan kovalla kädellä ja monta kertaa. Myös koulutuksen aikana ja tarvittaessa myös sen jälkeen, jos ilmenee jotain ongelmia mitä ei tullut ilmi hakuvaiheessa.
Lentäjältä vaaditaan hyvä fyysinen kunto (lihaskunto, aerobinen kunto, liikkuvuus, koordinaatio), hyvä mielenterveys (ahdistuneet ja masentuneet eivät pärjää), hyvät sosiaaliset taidot (pakko tulla toimeen työkavereiden, asiakkaiden, kenttähenkilökunnan ja viranomaisten kanssa), hyvä keskittymiskyky, hyvä huomiokyky (tarkkaavaisuus, tilannetaju), hyvä ongelmanratkaisukyky (myös kovan paineen alaisena), terveet aistit (kuulo, näkö, tasapainoaisti), kyky oppia jatkuvasti uutta, hyvä itsekuri, kyky noudattaa ohjeita erittäin tarkasti (lentokoneen käyttöohjeet, lentoyhtiön turvallisuusmääräykset, lennonjohdon määräykset, ilmailualan lainsäädäntö).
Lentäjältä vaaditaan myös terveet elämäntavat (liikunta, ruokavalio, ei päihdeongelmaa) ja hyvä perusterveys (normaalipaino, ei keskivartalolihavuutta, ei sydäntauteja, ei verenpainetautia, ei neurologisia sairauksia, ei vakavia allergioita, ei autoimmuunisairauksia).
Lentäjillä on myös kovat rangaistukset virheiden tekemisestä. Työpaikka lähtee heti (potkut välittömästi ja rikostuomio) jos saavut koneen ohjaamoon humalaisena. Se on kerrasta poikki. Ei säälipisteitä. Päihdeongelmainen lentäjä on turvallisuusriski kaikille (työtoverit, matkustajat, kenttähenkilökunta, muiden lentokoneiden miehistö ja matkustajat).
Tavallinen duunari voi tulla töihin humalassa tai krapulassa monta kertaa. Pomo vain sanoo, että menepäs nyt työterveyslääkärille ja pyydä pari viikkoa saikkua tohon sun päihdeongelmaasi. Lentoyhtiö ei toimi näin. Jos lentäjä on humalassa saapunut ohjaamoon, niin ensimmäisenä kutsutaan poliisit ja heti sen jälkeen lakimies alkaa selvittää irtisanomista ja rikossyytettä.
Miten tiedän kaiken tämän? Täti oli töissä Finnairilla lentoemäntänä yli 20 vuotta. Lopetti duunit vasta koronapandemian aikaan.
Hyvin kirjoitettu. Mulla ihan samat syyt. Ei kyllä ole lentäjämiestä mutta huolisin mieluusti :)
Näen lentäjässä huippumiehen. Hän pääsi läpi karsinnoista, läpäisi koulutuksen ja on sopeutunut työyhteisöönsä. Hän on todennäköisesti myös hyvä aviomies ja hyvä isä lapsilleen (hyvä elättäjä).
Miehen elatuskyky on minulle aina tärkeintä parisuhteessa. Jos mies ei osaa nöyrästi olla ELÄTTÄJÄ (tuo rahat kotiin, kiittää vaimoa kotitöiden teosta) niin minä otan eron. Ryhdyn yksinhuoltajaksi. Kela maksaa sitten kaikki sosiaalietuudet maksimimääräisinä, koska "lasten hyvinvointi" vaatii yllättävän paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paksu lompakko ja arvostettu status jolla fleksata muille naisille.
Ei oikeat lentäjien vaimot fleksaile!
Jos asema on tiedossa, ei tarvitse erikseen fleksata, vaan voi keskittyä olemaan hillitty.
Vierailija kirjoitti:
Näen lentäjässä huippumiehen. Hän pääsi läpi karsinnoista, läpäisi koulutuksen ja on sopeutunut työyhteisöönsä. Hän on todennäköisesti myös hyvä aviomies ja hyvä isä lapsilleen (hyvä elättäjä).
Miehen elatuskyky on minulle aina tärkeintä parisuhteessa. Jos mies ei osaa nöyrästi olla ELÄTTÄJÄ (tuo rahat kotiin, kiittää vaimoa kotitöiden teosta) niin minä otan eron. Ryhdyn yksinhuoltajaksi. Kela maksaa sitten kaikki sosiaalietuudet maksimimääräisinä, koska "lasten hyvinvointi" vaatii yllättävän paljon rahaa.
Komppaan siinä mielessä, että lentäjät varmasti olisivat hyviä isejä. Testattuja eli ei mitään mielisairaita psykopaatteja ja ansiotaso myös korkea. Kelpaisi.
Lentäjällä on varma työpaikka. Lentoliikenteen määrä kasvaa jatkuvasti. Reittiliikenne, charter-lennot (tunnetaan myös nimellä lomalennot), rahdinkuljetuslennot (tavaroiden verkkokauppa on kasvava bisnes), postilennot, ambulanssilennot.
Koronapandemian jälkeen on syntynyt paljon uutta kysyntää yksityislentojen puolelle. Kukaan ei enää halua lentää maski päässä reittilennolla, joten entistä useampi hyvätuloinen matkustaja siirtyy käyttämään tilauslentoja. Siis yksityiset bisnesjetit, joita voi nykyään vuokrata yllättävän edullisesti. Ykkösluokan lentolippu reittilennolla voi maksaa 20 000 - 50 000 euroa per lento (yhdensuuntainen mannertenvälien lento) ja samalla rahalla voi tilata oman bisnesjetin. Varsinkin jos lennolla on useita matkustajia (esim. saman yrityksen henkilökuntaa) niin tilauslento maksaa saman verran tai vähemmän kuin koko seurueen lennättäminen reittilennolla (bisnesluokka tai ensimmäinen luokka). Ajansäästö on myös huomattava, koska tilauslento lähtee juuri sieltä mistä matkustajat haluavat ja juuri siihen kellonaikaan kun matkustajat haluavat.
Kaksi varminta työpaikkaa nykyajan maailmassa ovat lääkäri ja lentäjä. Lentäjän työ on niin vaativaa, että sitä ei voi ulkoistaa tekoälylle. Moni tuhoisa lento-onnettomuus (kaikki matkustajat kuolleet) johtui lentokoneen autopilotin sekoamisesta.
Komeita uniformussaan,pakko olla rohkea.Joskus jututin paljon jonkun armeijan lentäjän kanssa,"pitää olla kapea ahteri et mahtuu lentoistuimeen."muuta huumoria.Olin koulutuksessa jota piti lennoston joku oliko kapteeni mikä lie.Naisille hän oikea gentlemann.Aina ystävällinen huomioon ottava.Miten lie miesten kanssa sitten,oliko ärjyärjy kova kuten kuuluukin,ei pehmoilla.Armeijan kuri.No lentäjät on vaan jotain ,täytyy sanoa.
Rakastan lentämistä ja lentokoneita. Jos minulla ei olisi autoimmuunisairautta (synnynnäinen sairaus todettu jo lapsena) niin olisin kouluttautunut lentohenkilökunnaksi (cabin crew) tai lentomekaanikoksi.
En ole tarpeeksi kylmähermoinen lentäjäksi. Jätin armeijan käymättä, vaikka naisena olisin päässyt vapaaehtoiseen palvelukseen. Valitsin työuran ja akateemisen koulutuksen. Nyt kun elämä on vakiintunut, katselen vielä kaihoisasti lentokoneita. Jos vaikka joskus päätän uudelleenkouluttautua ilmailualan töihin. Maatöihin, joissa ei tarvitse lentää.
Vierailija kirjoitti:
Golddiggerit ne näkee lompakon ja halvat lentoliput.
Fiksu nainen on aina gold digger. Hölmö nainen rakastuu renttuihin ja sitten ihmettelee, miksi väkivaltainen alkoholistimies ei tee kotitöitä, ei käy palkkatöissä eikä osallistu perheen elatukseen.
Koko termi "gold digger" on vain köyhien miesten keksimä haukkumasana, jolla yritetään leimata fiksut naiset tyhmiksi. Ja ne tunteella menevät tyhmät naiset yritetään leimata fiksuiksi, koska eivät osaa (tai uskalla) vaatia mieheltä rahaa.
Terveisin,
akateemisesti koulutettu nainen jolla on elättäjämies
Vierailija kirjoitti:
Univormu, ilmaiset lentoliput, mahdollisuus lesoilla kateellisille ystäville.
Miinukset: Polyamoria.
Polyamoria on plussaa. Olen itse biseksuaali ja poly. En osaa olla mustasukkainen. Mies saa käydä vieraissa niin paljon kuin ehtii. Kunhan tuo rahat kotiin ja on hyvä aviomies kotona. Siis osaa keskustella, on hyvä sängyssä, tuo vaimolle rahaa ja kasvattaa lapset lempeästi ilman raivoamista ja väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polyamoria on plussaa. Olen itse biseksuaali ja poly. En osaa olla mustasukkainen. Mies saa käydä vieraissa niin paljon kuin ehtii. Kunhan tuo rahat kotiin ja on hyvä aviomies kotona. Siis osaa keskustella, on hyvä sängyssä, tuo vaimolle rahaa ja kasvattaa lapset lempeästi ilman raivoamista ja väkivaltaa.
En muutenkaan ymmärrä tuollaista elämäntyyliä, mutta erityisesti pistää silmään, että haluaisit ylipäätään olla sukupuolisessa kanssakäymisessä henkilön kanssa, joka kävisi "vieraissa niin paljon kuin ehtii". Kuulostaa iljettävältä, vaikka taudeilta ehkä välttyisitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa, statusta.
Eiijeijei! Rahaa hakevat miehet naisista. Miehet on aina valmiita riistämään naisia ja nylkemään heiltä silmätkin päästä.
Oikeassa olet. Köyhä luuserimies haluaa, että nainen maksaa kaiken (asunto, ruoka, vaatteet, lasten elatus) ja tekee kaiken (synnytys, lasten hoito, palkkatyö).
Juuri tuo köyhien luuserimiesten armeija on se pahin ongelma maapallolla. Köyhien luuserimiesten sekoilu (päihteidenkäyttö, rikollisuus, sodat, perheväkivalta, perhesurmat) aiheuttaa joka vuosi monen miljardin euron kulut Suomen valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muutenkaan ymmärrä tuollaista elämäntyyliä, mutta erityisesti pistää silmään, että haluaisit ylipäätään olla sukupuolisessa kanssakäymisessä henkilön kanssa, joka kävisi "vieraissa niin paljon kuin ehtii". Kuulostaa iljettävältä, vaikka taudeilta ehkä välttyisitkin.
Oletpa sinä ahdasmielinen. Minä en ymmärrä tiukkapipoisia, mustasukkaisia, seksivastaisia ihmisiä kuten sinä. Sinä pelkäät ihmisen luontaista seksuaalisuutta. On täysin luonnollista, että naisolla (ja korkeatasoisilla miehellä) on monta seksikumppania. Niinhän se luonnossakin menee. Hyvät urokset pääsevät parittelemaan ja huonot urokset jäävät ilman. Naaras löytää aina helposti paritteluseuraa, joten naaras voi hylätä huonot urokset ja paneskella niitä parempia uroksia.
Lentäjämies on hyvä uros. Köyhä, työtön, mielenterveysongelmainen erakkonörttimies on huono uros.
Tässä piilee vastaus siihen, miksi lentäjämies on suosittu ja se nörttimies jää runkkailemaan yksin loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäjät todellakaan eivät ole mitään polyamorisia. Urbaania legendaa kaikki nuo uskottomuusjutut. Todellisuudessa luotettavia aviomiehiä ja erittäin perhekeskeisiä isejä. T. Läheltä seurannut.
Eksäni ei ollut lentäjä, mutta oli paljon poissa, rahapussissa oli mukavasti täytettä ja oli kova pettämään. Mikäpä mukavampaa kuin saada kotiin väsynyt mutta valmiiksi tyydytetty ja hyvällä tuulella oleva mies, jonka ei olisi mikään pakko tulla kotiin mutta jostain syystä tulee silti ainakin silloin tällöin. Perhettä en tuollaisen kanssa perustaisi, mutta menettelee tietynlaisessa elämäntilanteessa.
Miksi nainen ei saisi haluta miehestä vain rahaa? Haluaahan moni mieskin vain seksiä ja nuoruutta. Miehet usein uhkailevat vaimoa erolla ja sanovat, että jos "akka nalkuttaa" niin mies vaihtaa nuorempaan.
Naiset voivat tehdä samoin. Jos mies ei ole hyvätuloinen ja avokätinen elättäjämies, niin sitten nainen ottaa eron ja vaihtaa rikkaampaan mieheen. Tai vaihtaa nuorempaan mieheen, joka voi ulkonäöllä (komea), tunneälykkyydellä (hyvä kumppani) ja seksuaalisella suorituskyvyllä (hyvä sängyssä) kompensoida sitä, ettei ole rikas.
Naisten taipumus arvostaa miehen elatuskykyä on BIOLOGINEN FAKTA. Miksi mies saa olla primitiivinen (arvostaa naisen ulkonäköä, ikää ja seksuaalista aktiivisuutta) mutta naisen kohdalla samat ominaisuudet on kamalaa? Nainen ei saisi arvostaa edes ruman miehen rahoja. Miksi?
Vastaus on selvä. Köyhät miehet vihaavat naisia ja vihaavat hyvin menestyviä miehiä. Köyhä mies katkeroituu siitä, että hän ei ole komea eikä rikas. Moni muu mies on (rikas, komea tai molempia) ja "saa kaikki naiset helposti". Niin pitääkin saada. Se on evoluutiota. Heikot miehet kuolevat pois eivätkä pääse levittämään geenejään.
Vierailija kirjoitti:
Eksäni ei ollut lentäjä, mutta oli paljon poissa, rahapussissa oli mukavasti täytettä ja oli kova pettämään. Mikäpä mukavampaa kuin saada kotiin väsynyt mutta valmiiksi tyydytetty ja hyvällä tuulella oleva mies, jonka ei olisi mikään pakko tulla kotiin mutta jostain syystä tulee silti ainakin silloin tällöin. Perhettä en tuollaisen kanssa perustaisi, mutta menettelee tietynlaisessa elämäntilanteessa.
Olen vapaaehtoisesti lapseton uranainen, jolla on paljon omia harrastuksia ja laaja ystäväpiiri. Minulle paras kumppani olisi juuri tuo lentäjämies. Hyväpalkkainen, usein poissa kotoa, tyydyttää seksuaaliset tarpeensa muualla eikä vonkaa minulta seksiä kotona. Minulla on matala seksivietti (demiseksuaali) ja olen myös bi eli kiihotun naisista. Miehissä minua kiinnostaa vain romanssi (heteromantiikka), rahat (miehen palkkapussi) ja elämänkumppanuus (mies on hyvä kämppäkaveri).
Hyvä palkka.