Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Il: joku entinen 170-kiloinen nainen valittaa, kun hänet punnittiin

Vierailija
27.07.2026 |

Tekee asiasta suuren numeron, kun vaaka ei riittänyt. Hänet punnittiin kahdella vaa'alla, ja se oli hänestä "nöyryyttävää".

Ajatuksia?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisi pitänyt tehdä? Valehdella, että vaaka pystyy punnitsemaan hänet?

Suutunut hän varmasti olisi siitäkin, jos terveydenhoitaja olisi jättänyt punnitsematta.

Vierailija
42/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiiviset voi aina punnita pyörätuolivaakaa käyttäen, sellaisia pitäisi löytyä terveysasemilta mutta ei ehkä kaikista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassahan kun oli ohjelmia niistä superlihavista, niin kävivät jollain rekka-autojen punnituskoneilla, siis he painoivat jotain yli 200 kiloa.

Voisihan nyt tietysti sairaaloihin hankkia vaikka yhden vaakan, jossa mittari riittäisi tukevallekin.

Mä luulen, että tuo rouva halusi vain kehua laihtumistaan lehdessä.

Vierailija
44/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton paino, 170 kg!!

Vierailija
45/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle paino on tietyistä syistä arka asia. Sen vuoksi pyysin ettei minua punnita äitiysneuvolassa, vaan punnitsen itse kotona ja laitan lapulle ylös terkkarille. Painosta ei neuvolassa puhuttu kun mitään poikkeavaa sen kehityksessä ei ilmennyt. Kun mietin tätä aloituksen tapausta, terkkari olisi voinut pohtia asiakkaan kanssa miten painon seuranta toteutetaan, onko hänellä esim kotona mahdollisuus punnita (ilmeisesti oli kun tiesi painonsa). Ja olisihan asiakas itsekin voinut olla tässä aktiivinen. 

Vierailija
46/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomaton paino, 170 kg!!

Ja mieti, ihan vaan pikkunapostelulla tullut.

Vierailija
47/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisi pitänyt tehdä? Valehdella, että vaaka pystyy punnitsemaan hänet?

Suutunut hän varmasti olisi siitäkin, jos terveydenhoitaja olisi jättänyt punnitsematta.

Ihan taatusti olisi ollut yhtä pöyristynyt kuin nytkin.

Vierailija
48/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka typerä voi olla jos ei tajua olevansa noin lihava ja päästänyt tuollaiseksi itsensä? Kyllä hälytyskellon pitäis soida kun satanen pamahtaa rikki! 

Vierailija
49/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle paino on tietyistä syistä arka asia. Sen vuoksi pyysin ettei minua punnita äitiysneuvolassa, vaan punnitsen itse kotona ja laitan lapulle ylös terkkarille. Painosta ei neuvolassa puhuttu kun mitään poikkeavaa sen kehityksessä ei ilmennyt. Kun mietin tätä aloituksen tapausta, terkkari olisi voinut pohtia asiakkaan kanssa miten painon seuranta toteutetaan, onko hänellä esim kotona mahdollisuus punnita (ilmeisesti oli kun tiesi painonsa). Ja olisihan asiakas itsekin voinut olla tässä aktiivinen. 

Ja siitäkös ylipainoinen olisi pillastunut. Miksi hänen oletetaan punnitsemaan itsensä kotona? Onko ylipainoinen niin vastenmielinen jopa terveydenhoitajan mielestä, ettei häntä haluta edes punnita?

Vierailija
50/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli uutinen kun raskaanaolevat naiset niin isoa ettei enää sairaalan pedit tai se synnytyspöytä kestä! 

Vierailija
51/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siitäkös ylipainoinen olisi pillastunut. Miksi hänen oletetaan punnitsemaan itsensä kotona? Onko ylipainoinen niin vastenmielinen jopa terveydenhoitajan mielestä, ettei häntä haluta edes punnita?

punnitsevan*

Vierailija
52/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan nyt 143 kiloa. Painoin joskus yli 150 kiloa, joten lääkäri kipaisi toisesta huoneesta vaaan jolla pääsee isoimpiin lukemiin.

Nyt olen käyttänyt Ozempicia ja paino putoaa erittäin hitaasti, mutta putoaa kuitenkin.

Olen iloinen siitä että nyt voin käyttää kotivaakaa.

En missään tapauksessa loukkaantunut lääkärille, joka haki järemään vaaan. 

Päin vastoin olin itsekin halukas tietämään, paljonko painoin silloin.

Vierailija
53/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä painan nyt 143 kiloa. Painoin joskus yli 150 kiloa, joten lääkäri kipaisi toisesta huoneesta vaaan jolla pääsee isoimpiin lukemiin.

Nyt olen käyttänyt Ozempicia ja paino putoaa erittäin hitaasti, mutta putoaa kuitenkin.

Olen iloinen siitä että nyt voin käyttää kotivaakaa.

En missään tapauksessa loukkaantunut lääkärille, joka haki järemään vaaan. 

Päin vastoin olin itsekin halukas tietämään, paljonko painoin silloin.

Eikö se ole mukavampaa kun vaaka näyttää vain 120 kg, vaikka painaisi enemmän? Ne vanhanaikaiset vaa' at kyllä sitten pyörähtävät toiselle kierrokselle ( jos kestävät) siitä voi ynnätä 12å kg:n päälle lukemat.

Vierailija
54/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.17 x tonnikeijukainen?

Vierailija
55/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttis vähän lisätietoja, miksi manaatti punnittiin, missä jne.

170kg painava manaatti on kyllä niin alipainoinen että sellaisen kohdatessaan se pitääkin toimittaa asianmukaiseen hoitoon. Siellä manaattien hoidon ja eläinlääketieteen ammattilaiset tutkivat mistä alipaino johtuu, punnitsevat ja seuraavat painoa että onko hoidolla vaikutusta eläimen paranemiseen. Kun paino on taas normaali ja manaatti muutenkin terve savapautetaan takaisin luontoon minne kuuluukin.

Vierailija
56/56 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaakaa yhdellä kerralla ei näytä oikeaa tulosta. Terveydenhoitajan pitäisi se tietää. Jokaiselta hyvinvointialueelta löytyy vaakoja joilla voi punnita hyvin painavan asiakkaan. Oliko tämä nainen raskaana vai miksi oli neuvolassa?