Järjestäkää niin että asutte ikääntyvien vanhempienne kanssa oikein lähellä. Silloin 'avunanto' on helppoa. Eri juttu jos sairas.
Kaikki ikääntyvät eivät ole sairaita mutta lähellä asuminen on silti hyvä juttu. Toimii erinomaisesti. Minä autoin äitiäni näin 8 vuotta kunnes kuoli syöpään.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo ulkomailta käsin toimii?
Huonosti. Nyt pähkäilemmekin pitäisikö muuttaa takaisin Suomeen kun vanhemmat alkavat tarvita apuja. Ainakin hankkia pieni asunto läheltä heitä (meillä onneksi mooempien vanhemmat asuvat samassa kaupungissa).
Niin minä ap teinkin. Sain työtarjouksen kotimaakunnan keskuksesta (olin töissä muualla); otin sen vastaan (en kadu). Kävin katsomassa heitä 1-3krt/kk ja lisäksi äidin kanssa soiteltiin joka la-, isän kanssa ke-iltana.
Mutta kun se ei ollut takuu mistään - en käsittänyt, et äidillä oli fyysisiä terveysongelmia, kunnes ne "reaalisoitui" (piti kiirastorstaina soittaa Häkeen). Niiden lisäksi vielä muistisairaus. Isällä sama sitten myöhemmin.
Isän lankomies sanoi soitteluista, et ihan hyvä tapa. Se ei vaan auttanut. Podin aika kauan huonoa omatuntoa siitä, etten kuunnellut "tarkemmalla korvalla" heidän juttujaan. Lopulta tulin siihen tulokseen, että ei se olisi auttanut; eivät kertoneet terveysongelmistaan puhelimessa.
Ikääntyvät vanhemmat ovat itse muuttaneet hevonkuuseen asumaan. Järjestä sinä asiat niin että keskityt omiin asioihisi ja jätät muiden asiat neuvomatta.
Vierailija kirjoitti:
Niin minä ap teinkin. Sain työtarjouksen kotimaakunnan keskuksesta (olin töissä muualla); otin sen vastaan (en kadu). Kävin katsomassa heitä 1-3krt/kk ja lisäksi äidin kanssa soiteltiin joka la-, isän kanssa ke-iltana.
Mutta kun se ei ollut takuu mistään - en käsittänyt, et äidillä oli fyysisiä terveysongelmia, kunnes ne "reaalisoitui" (piti kiirastorstaina soittaa Häkeen). Niiden lisäksi vielä muistisairaus. Isällä sama sitten myöhemmin.
Isän lankomies sanoi soitteluista, et ihan hyvä tapa. Se ei vaan auttanut. Podin aika kauan huonoa omatuntoa siitä, etten kuunnellut "tarkemmalla korvalla" heidän juttujaan. Lopulta tulin siihen tulokseen, että ei se olisi auttanut; eivät kertoneet terveysongelmistaan puhelimessa.
Ihmiset vanhenevat, sairastuvat ja lopulta kuolevat vaikka lapsi asuisi naapurissa. Älä syytä itseäsi.
Kun on välimatkaa 5 tunnin ajomatka ei juuri tule käytyä.
Näin idioottimaista aloitusta täällä ei ihan joka päivä näekään.