Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käräjillä olleet

Vierailija
23.05.2007 |

ja muutkin asiasta tietävät... kertokaahan miten minun tulee menetellä, kun yli vuosi sitten autoomme murtauduttiin, varas jäi kiinni ja tuomittiin maksamaan meille n. 1000e. Käräjillä oltiin yli vuosi sitten ja sen jälkeen ei asia ole mitenkään edennyt. Mitä voin tehdä, jotta voin saada saatavani? Mikä on normaali käytäntö? Itsekö pitää lasku lähettää vai kuinka? Ulosotto?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako se paljon?

Vierailija
2/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä vastaava tapaus meneillään. Oikeudessa oltiin tosin vasta äskettäin. Täytyykö siis itse periä korvaukset?

T:Eka kerta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvauksista täytyy itse pitää huoli. Ei niitä tuomioistuin ala perimään.

Lähetätte oikeudesta tulleet päätökset ulosottoviranomaisille, he hoitavat perinnän. Ei tarvitse palkata mitään asianajajaa.

Vierailija
4/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kannata käyttää asianajajaa enää tuohon hommaan, suotta laskuttaa pikkuhommasta. Ulosottoviranomaiset neuvovat miten ulosottohakemus tehdään.

Vierailija
5/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kannata kauheasti laskea sen varaan et varas maksaisi korvaukset. Ne on harvoin ensikertalaisia, joilla luottotiedot kunnossa, joten ei niille ole mitään väliä vaikka kuin ulosotossa olisivat.

Luulen, että ulosottomies voi kertoa teille sen ettette suinkaan ole jonon kärkipäässä hakemassa saatavia.

Surkeaa, mutta näin toimii suomessa hommat, eli uhri maksaa vahingot omasta pussistaan jos ei ole vakuutuksia.

Vierailija
6/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöllittiin viisi vuotta sitten ja ajettiin romuksi. Ei vakuutuksia (oma tyhmyys), kun arveltiin, ettei auto ole kovin arvokas. Kustannuksia tuli sitten hinaukset yms. päälle. Koskaan ei tule nisti meille mitään maksamaan, vaikka oikeudenpäätös ulosottomiehelle lähetettiinkin. Vouti totesi varattomaksi.

Vierailija
7/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin korvaussumma oli isompi. 10 000¿

Vierailija
8/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen huomenna ulosottovirastoon ja katsotaan miten asia tästä etenee. Mutta kertokaa vielä lisää kokemuksianne. Mielenkiinnolla luen niitä edelleen...

T:ap

Vierailija
9/9 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuomittu todetaan varattomaksi, niin hakemus valtiokonttoriin.