Suomi on ostanut koronavuosina ja sen jälkeen puolustusmateriaalia 15 miljardilla, ja ne rahat otetaan meiltä kaikilta
Suomen puolustusmateriaalihankintojen ja asehankintojen kokonaissumma koronavuosina (2020–2021) ja niiden jälkeen (2022–2026) on kohonnut yli 13–15 miljardiin euroon (eli 13 000 – 15 000 miljoonaan euroon).
Tämä muodostuu sekä kahdesta historiallisen suuresta strategisesta hankkeesta että Venäjän hyökkäyssodan (2022) syttymisen jälkeen tehdyistä mittavista lisätilauksista.
Kommentit (146)
Meillä on yli 300 000 toimeentulotukiasiakasta, jotka eivät käytännössä maksa lainkaan veroja! ALV:n he maksavat valtiolta saamillaan rahoilla, eivät itse.
Iigoriksi muita haukkuvat ovat säälittävää porukkaa. Aika lapsellisiakin kaiken muun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat , että vain nostetaan kädet ylös, jos meille hyökätään ja muutut muunmaalaiseksi niin ole hyvä vain.
Itse pidän tätä maata puolustuksen arvoisena ja kyllä sitä pitää jokaisen maksaa tai lähteä siten muualle, niin säästyy ne rahat.
Tänne ei ollut ketään mitään hyökkäämässä ennen teitä aivopestyjä sodanlietsojia, sitä tulette saamaan mitä olette tilanneet, onnea matkaan, onneksi ei itse tarvitse siihen osallistua.
En malta odottaa. Menee muuten vuosi armeijassa ihan hukkaan, jos ei pääse pistää ryssykkää kylmäksi.
Harmittaa kun itsellä on jo ikää niin paljon että on siirretty takalinjojen tukitehtäviin. Tuurilla siellä pääsee jonkun erikoisjoukko-operaattorin tai pari lähettämään alakertaan grillibileisiin, mutta voi olla että ei onni osu kohdalle. Joten jos viitsisit puolestani pari sitten posauttaa, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat , että vain nostetaan kädet ylös, jos meille hyökätään ja muutut muunmaalaiseksi niin ole hyvä vain.
Itse pidän tätä maata puolustuksen arvoisena ja kyllä sitä pitää jokaisen maksaa tai lähteä siten muualle, niin säästyy ne rahat.
Tänne ei ollut ketään mitään hyökkäämässä ennen teitä aivopestyjä sodanlietsojia, sitä tulette saamaan mitä olette tilanneet, onnea matkaan, onneksi ei itse tarvitse siihen osallistua.
Mitäs varten sinä luulet, että meillä on ollut asevelvollisuus toisesta maailmansodasta lähtien? Vinkki: syy ei ole Ruotsi.
Hahhahhahhahaaaaaaaa....... pelle mikä pelle, tarpeeksi pelle kun olet niin sitä omaa pelleyttään ei edes huomaa eikä tajua ajoissa edes apua hakea.
Vierailija kirjoitti:
Iigoriksi muita haukkuvat ovat säälittävää porukkaa. Aika lapsellisiakin kaiken muun lisäksi.
Sori Sergei. Laita allekirjoitus omalla nimellä niin ei kutsuta teikäläisten yleisnimellä, jos se niin harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs varten sinä luulet, että meillä on ollut asevelvollisuus toisesta maailmansodasta lähtien? Vinkki: syy ei ole Ruotsi.
Itse asiassa oli jo ennen sitä. Mutta syyn suhteen olet aivan oikeassa.
Viimeisen tuhannen vuoden ajan on aina muutaman vuosikymmenen välein tunkeuduttu idästä alueellemme tappamaan, tuhoamaan, rais kaa maan, ryöstämään, tuhopolttamaan, orjuuttamaan ja sortamaan. Ja välisenä aikana uhkailtu, kiristetty, nöyryytetty ja testattu.
Vai voiko tämä sodanlietsoja-lampaiksi syyttelevä Igor väittää, että Venäjä olisi esim. viimeisen viiden vuoden aikana teoillaan osoittanut muuttuneensa rauhanomaiseksi sivistysvaltioksi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ostaminen aloitettiin jo Marinin aikana ja hyvä niin. Pääset niistä maksuista eroon kun muutat lemmessä itään.
Eikä nämä sodat ole millään tavalla suomalaisten aloittamia. Puolustus on eri asia.
Puolustamme Euroopan pisintä itä-rajaa, ja saamme siihen myös Euroopalta apua.
Lemmessä? Onko sotahullu militaristi rakastunut pyssyihin. Tunteita ilmasssa.. 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Igorin hento ääni värisee tuohtumuksesta. Leuka väpättää.
Että julkeavat, surkeat tshuhnat, noin epäkunnioittavasti venäläisen herrakansan edustajaa puhutella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen summa ei edes riitä uusien F-35 hävittäjien maksuun, summat ovat tähtitieteellisiä joista ei kansalle kerrota, päättäjät vetoavat yritys salaisuuteen.
Kyllähän F-35 hankinnan hinta on julkista tietoa. Siinä olet oikeassa, että tämä otsikossa oleva summa ei siihen riitä.
Kyseinen F-35 hävittäjiin varattu summa ei tule riittämään kun kyseiseen koneeseen joudutaan vaihtamaan tehokkaammat moottori, tietokone sekä tutka kanssa ongelmia. Usalainen kenraali lausui myös kauppalehdessä että kyseinen kone ei sovellu sotaan ennen muutoksia.
Tälle palstalle pitäisi olla pakollinen kirjautuminen ja pakollinen älykkyystesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En malta odottaa. Menee muuten vuosi armeijassa ihan hukkaan, jos ei pääse pistää ryssykkää kylmäksi.
Harmittaa kun itsellä on jo ikää niin paljon että on siirretty takalinjojen tukitehtäviin. Tuurilla siellä pääsee jonkun erikoisjoukko-operaattorin tai pari lähettämään alakertaan grillibileisiin, mutta voi olla että ei onni osu kohdalle. Joten jos viitsisit puolestani pari sitten posauttaa, kiitos!
Kas kun ette ole jo siellä sodassa kun noin kova hinku sinne on, suomaisten naurettavaa uhoa, tosipaikan tullen olette siellä mammojen helman alla ekana ulisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhahhahaaaaaaaa....... pelle mikä pelle, tarpeeksi pelle kun olet niin sitä omaa pelleyttään ei edes huomaa eikä tajua ajoissa edes apua hakea.
Tässä, hyvä yleisö, näette loistavan esimerkin siitä, miten kerrotaan, että vtuttaa, kuitenkaan sanomatta sitä suoraan.
Iigoria huutelevat eivät halua tietää ikäviä totuuksia. Ovat täynnä lapsellista uhoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän pelkääminen ja vihaaminen sumentaa monelta järjen. Pelokkaita lampaita on helppo hallita.
Igor toivoisi, että heitä venäläisiä vain rakastettaisiin ja ennen kaikkea nöyristeltäisiin.
Jätettäisiin uskottava sotilaallinen suorituskyky ja pelote rakentamatta. Ihan vain rakkauden ja nöyristelyn eleenä.
Eivät venäläiset kaipaa sitä, että heitä rakastetaan. He kaipaavat sitä, että heitä pelätään. Pelonsekainen venäläisen voiman kunnioitus on se, mikä saa volodjan ja katjuskan orkun partaalle.
Sehän täällä palstaiiigoria fituttaakin, kun heitä ei enää pelkää kukaan. Olemme vain vittuuntuneita siitä, että ryysyläiset eivät koskaan opi olemaan ihmisiksi, tai edes pysy sotkemassa omia maitaan, jos nyt ryssästellä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Tälle palstalle pitäisi olla pakollinen kirjautuminen ja pakollinen älykkyystesti.
Lopettaisi hyvin tehokkaasti luku- ja kirjoitustaidottomien VKK-apukoululaisten toiminnan palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Virallinen kehitysapu vuosina 2020-2026 8,91 miljardia. Se ei ole keneltäkään pois ja mennyt suoraan tarvitsijoille.
T: vihervassarikultti
Nytpä näette, että ketkä ne vihervassareita haukkuvat oikeasti on. Russakoita.
Vierailija kirjoitti:
Iigoria huutelevat eivät halua tietää ikäviä totuuksia. Ovat täynnä lapsellista uhoa.
Igor katsoo edustavansa totuutta. Niin hänelle kerrottiin Pietarin trollitehtaan rekrytointijulisteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mites moskovassa on lähtenyt viikko käyntiin, sateleeko?
Miksi moskovahullulla meni noin monta minuuttia ennen ulinaa? Olitko paskalla vai pitikö pöytäkone bootata?
Tosiasia nyt vaan on se, että putinia kannattava venäläinen ei ole ihminen, vaan eläin.