Suomi on ostanut koronavuosina ja sen jälkeen puolustusmateriaalia 15 miljardilla, ja ne rahat otetaan meiltä kaikilta
Suomen puolustusmateriaalihankintojen ja asehankintojen kokonaissumma koronavuosina (2020–2021) ja niiden jälkeen (2022–2026) on kohonnut yli 13–15 miljardiin euroon (eli 13 000 – 15 000 miljoonaan euroon).
Tämä muodostuu sekä kahdesta historiallisen suuresta strategisesta hankkeesta että Venäjän hyökkäyssodan (2022) syttymisen jälkeen tehdyistä mittavista lisätilauksista.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Ja taas kerran nähdään, miten jotkut eivät kestä avointa keskustelua eivätkä kykene argumentoimaan asiallisesti, vaan huutavat räkä poskella iigoria.
Kun iiiiiiikori mainitaan, iiiiikori ilmestyy.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen summa ei edes riitä uusien F-35 hävittäjien maksuun, summat ovat tähtitieteellisiä joista ei kansalle kerrota, päättäjät vetoavat yritys salaisuuteen.
Kyllähän F-35 hankinnan hinta on julkista tietoa. Siinä olet oikeassa, että tämä otsikossa oleva summa ei siihen riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää nyt kritiikkiä sille että Suomi haluaa olla itsenäinen valtio jatkossakin?
Kun kokoomus on puikoissa, olen kovin huolestunut rahan käytöstä. Keväällä uutisoitiin, että Suomi on ostanut 25 miljoonalla eurolla Norjasta taisteluasuja, jotka eivät kestä käytössä. Myös hävittäjähankinnat USAsta tulevat kalliiksi, varsinkin kun koneisiin pitää aikanaan tehdä lisäkustannuksella muutostöitä ennen kuin ne voidaan ottaa käyttöön. Kokoomus survoo suomalaisten rahoja minne tahansa, omiin ja kavereiden sekä Trumpin kavereiden taskuihin. Ja venäjänpelkoiset lampaat määkivät hyväksyntäänsä.
Igor on kovin huolestunut rahan käytöstä. Koska tämä rahahan on tarkoitettu varautumaan siihen tilanteeseen, että venäläisen äidin poikaa tapetaan ja vammautetaan, jos tänne alkavat jälleen työntyä.
Igor se itse taas täällä päätään aukomassa, mene igor sinne omaan maahasi ja jätä suomalaiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen summa ei edes riitä uusien F-35 hävittäjien maksuun, summat ovat tähtitieteellisiä joista ei kansalle kerrota, päättäjät vetoavat yritys salaisuuteen.
Onko sulla joku aivovamma? Summa on julkinen eduskunnan päätöksessä. Sillee erikoisia nää hävittäjälaupat, että ostobudjetti julkistetaan ennen tarjouspyyntöjä. Varsinaista hintakilpailua ei oikein synny.
Häkkänen osti juuri Saabilta 400 miljoonan vakoilukoneen. Huoltoineen n. 600 miljoonaa.
Ja yksi ei kuulema riitä.
SAABin pomo ei turhaan hykerrellyt tapaamisen jälkeen. Hölmöläishäkkästä kusetettiin taas. Ja me maksetaan
Vierailija kirjoitti:
Mites moskovassa on lähtenyt viikko käyntiin, sateleeko?
Miksi idiootit kyselevät tuollaisia, kun kyse on siitä riittääkö raha terveydenhuoltoon ja koulutukseen?
Vierailija kirjoitti:
Venäjän pelkääminen ja vihaaminen sumentaa monelta järjen. Pelokkaita lampaita on helppo hallita.
Igor toivoisi, että heitä venäläisiä vain rakastettaisiin ja ennen kaikkea nöyristeltäisiin.
Jätettäisiin uskottava sotilaallinen suorituskyky ja pelote rakentamatta. Ihan vain rakkauden ja nöyristelyn eleenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ruostuvat varastoissa ja tekniikka vanhenee. Sitten lisää ja vanhat tuhotaan. Poliitikoilla aseosakkeita ja tienaavat sitä kautta.
Eivät ruostu, harjoittelukäytössä ovat tietysti koko ajan. Vanhentunut tekniikka myydään kolmansiin maihin käytettynä tai käytetään itse tiensä päähän (kuten vaikka Hornetit tai miinalaiva Pohjanmaa).
Kyllä ruostuu ja vanhenee. Varsinkin tuhannet dronet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ruostuvat varastoissa ja tekniikka vanhenee. Sitten lisää ja vanhat tuhotaan. Poliitikoilla aseosakkeita ja tienaavat sitä kautta.
Eivät ruostu, harjoittelukäytössä ovat tietysti koko ajan. Vanhentunut tekniikka myydään kolmansiin maihin käytettynä tai käytetään itse tiensä päähän (kuten vaikka Hornetit tai miinalaiva Pohjanmaa).
Tällä hetkellä eräs Ukraina imee hyvään tarkoitukseen aina lailla kaiken vanhenevan kaluston ja materiaalin koko Euroopasta.
Sehän tässä i g o r ia vituttaakin. Muun Euroopan varustautuminen tarkoittaa suoraan lisää suorituskykyä Ukrainallekin.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas kerran nähdään, miten jotkut eivät kestä avointa keskustelua eivätkä kykene argumentoimaan asiallisesti, vaan huutavat räkä poskella iigoria.
Igorin oma 'keskustelu' ei ole avointa keskustelua eikä asiallista argumentointia nähnytkään. Silkkaa täyttä venäläistä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletsä kurahaara örkki ansaitsevasi muuta argumentointia, kuin 7,62mm napin otsaan?
Itse asiassa nykyään useimmiten drooni pudottaa kranun örkin kauluksesta sisään.
Okei. Voin elää tämän kanss.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites moskovassa on lähtenyt viikko käyntiin, sateleeko?
Miksi idiootit kyselevät tuollaisia, kun kyse on siitä riittääkö raha terveydenhuoltoon ja koulutukseen?
Tiedätkö Igor miksi meillä itsenäisyyspäivänä veisataan virttä Jumala ompi linnamme?
"Se vanha vainooja, kavala kauhea!
On kiivas kiukkuinen, julma, hirmuinen".
Vinkki: vastaus ei liity soteen eikä koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat , että vain nostetaan kädet ylös, jos meille hyökätään ja muutut muunmaalaiseksi niin ole hyvä vain.
Itse pidän tätä maata puolustuksen arvoisena ja kyllä sitä pitää jokaisen maksaa tai lähteä siten muualle, niin säästyy ne rahat.
Tänne ei ollut ketään mitään hyökkäämässä ennen teitä aivopestyjä sodanlietsojia, sitä tulette saamaan mitä olette tilanneet, onnea matkaan, onneksi ei itse tarvitse siihen osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat , että vain nostetaan kädet ylös, jos meille hyökätään ja muutut muunmaalaiseksi niin ole hyvä vain.
Itse pidän tätä maata puolustuksen arvoisena ja kyllä sitä pitää jokaisen maksaa tai lähteä siten muualle, niin säästyy ne rahat.
Tänne ei ollut ketään mitään hyökkäämässä ennen teitä aivopestyjä sodanlietsojia, sitä tulette saamaan mitä olette tilanneet, onnea matkaan, onneksi ei itse tarvitse siihen osallistua.
En malta odottaa. Menee muuten vuosi armeijassa ihan hukkaan, jos ei pääse pistää ryssykkää kylmäksi.
Ja kun siihen lisätään ukrainalle turhaan annetut kymmenet miljardit, niin ei ihme, että olemme euroopan köyhin kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs varten sinä luulet, että meillä on ollut asevelvollisuus toisesta maailmansodasta lähtien? Vinkki: syy ei ole Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se hyvä että nämä aivopestyt luuseritkin joutuvat vihdoin ja viimein itse maksajiksi, ne jotka sotaa haluavat ne menköön sinne ukrainaan avuksi tapattamaan itsensä, saa sele taas ostettua kavereineen uusia kiinteistöjä pitkin maailmaa ja nauraa eu:n hölmöille. Kaikki tuet vaan pois niin sele sodanlietsoja on tyytyväinen. Kyllä suomalaisilla hölmöillä on rahaa pisaa.
Igor on ennen kaikkea syvästi huolissaan siitä, että "kaikki tuet vaan pois".
Yhteiskunnan tuillahan suomalaiset ryssssssssän kätyrit ja luku- ja kirjoitustaidottomat VKK-apukoululaiset nimenomaan elävät.
No onkos iigorilla taas känkkäränkkäpäivä kun kaikki ei olekkaan samaa mieltä jonkun aivopestyn idiootin kanssa, muista verenpaine ; )
Vierailija kirjoitti:
Ja kun siihen lisätään ukrainalle turhaan annetut kymmenet miljardit, niin ei ihme, että olemme euroopan köyhin kansa.
Vain aito I g o r on sitä mieltä että Ukrainan auttaminen rais kari hyökkääjän neutraloimisessa on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin Igor normalisoi Venäjän hyökkäyssodan, sotarikokset, kansanmurhaamisen ja lasten kaappaukset.
Ja vielä uhkailee: sama teitä Suomen tshuhniakin odottaa, oma vikanne, miksi ette tottele mahtavan Venäjänmaan tahtoa!
Tiedoksi Igor että me vaan nauretaan sinulle. Igor malenkij maltshik.