-- TOUKOKUISTEN loppuviikko --
Laitan uuden pinon kun eilinen venähti niin pitkäksi. Ei tarvii selata sitten aina sinne kuudennelle sivulle.
Eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10364306&p=2&tmode=1&smod…
Laru
Kommentit (65)
Nopea kurkkaus taas iltasella tänne.:)
Täällä vieläkin yhdessä koossa ollaan. Huokaus. Viikot nyt 41+2. Soitin tänään TAYS:siin ja kyselin siitä kontrollista, ettämitenkä oon tulossa. Sain ajan maantaille, jolloin on tasan vk 42. Kysyinkin, että otanko sairaalakassin jo mukaan, että käynnistävätkö niin meinasi ainakin toi kätilö, että katsovat kohdunsuun tilanteen ja ronkkivat vähän ,jos sillä lähtis eka käyntiin ja jossei muuta niin sitten käynnistävät.
Toivon kuitenkin, että lähtee itekseen käyntiin. Kun kerta kuullut vähän huonoja juttuja välillä noista käynnistämisistä ja synnytyksen etenemisestä. Noo katotaan nyt. Onhan tässä vielä aikaa käynnistyä itsekseenkin. Katsellaan.
Anteeksi kaikille kun aina omaa napaa vaan tulee. Niinkuin joku tossa edellä mainitsi niin jotenkin on itsekeskeisemmäksi tullut nää jutut nyt loppuviikoilla.
Sektioon oli joku menossa ja olihan siellä jollakin muullekin käynnistystä luvattu maanantaille. Eihän vaan TAYS:sissa? Voidaan sopia treffit äippäpolille viimestään klo 8.15 maanantai aamusta.;)
Noh nyt meen nukkumaan. Viime yö oli jotenkin niin katkonainen, et meinaa väsyttää ihan julmetusti.
Onnea kaikille tulevaan ja toivottavasti nyt oikeesti saatas ne nyytit syliin. Aatelkaa ensiviikolla on jo kesäkuu!!! Ja meitsilläkin oli LA 14.5...joopa joo..huokaus..sori..
T: Daim ja pömppis rv 41+2
Nyt iski vähän paniikki kun joku puhu tosta paino arviosta ja käynnistämisestä. Mulle annettiin 3 viikkoa sitten paino arvioksi 3 800g ja on siitä sitten 3 viikkoa kasvanut eli paino arvio on joka tapauksessa varmasti yli 4kg huomenna kun pitäis mennä yliaikais kontrolliin. Toivon vaan ettei se oo hirveesti heittänyt ku keskimmäisellä se paino arvio oli 4100g ja olikin sitten syntyessään 4500g. Yritin jo viime viikolla saada ajan jorviin että tarkistais tilanteen, mutta ylilääkäri vaan konsultoi lähetteen ja ilmoittivat ettei tarvitse tulla ku menee kuulemma ihan normaaleilla käyrillä. Ei kyllä yhtään huvittais synnytttää mitään 4500g tai 5000g olevaa jötkälettä tai voihan se olla vaan 4300g yms. mut mulle on tullu loppu raskaudesta 1kg per viikko lisää painoa ja vauva tuntuu jotenkin aika isolta tuolla mahassa. nyt kyllä jännitää :/
Mulla on kans selkä ihan jumissa ja koko ajan menee vaan huonompaan suuntaan. Toivoisin että vauva tulisi mahd. nopeasti ku en enää jaksa odottaa kaikki päivät menee vaan tärkeimoiä asioita tehdessä ja sit on pakko vaan levätä ku on paikat kipeinä. mut kyllä kai tää tästä pikku hiljaa su tulee 42 täyteen ja toivon että ne alkais käynnistelemään yms. sitä ennen tai jos tää vauva vaikka ite tajuis tulla ulos.
mukava kuulla että en ole ainoa täällä :) tsemppiä muillekkin odotuksen kanssa, sori kun meni hieman valituksen puolelle ei vaan enää oikeen jaksa miettiä niin positiivisesti asioita.
Murmeliitta rv 41+4 ai niin onneks on ulkona kaunis ilma niin voi olla lasten kanssa siellä niin ainakin lapset jaksavat paremmin :)
Täällä vielä ollaan. Neuvolassa käväsin aamulla ja siivoushommia ollu sen jälkeen.. Suomenlinna-reissu jätetään tänään väliin. On jotenkin nihkee ilma, eikä aurinko porota tarpeeks. :)
Elikkäs neuvolassa: Painoa tullu +140g/vk (pitkän aikaa tullu 450-650g/vk) nyt siis painoa yht. 100g vaille 13kg. :)
Paineet: 140/74 ja uudestaan mitattuna 134/72.
Sf-mitta kasvanu sentin eli 34cm
Pissa puhdas, sydänäänet hyvät jne,jne..
Seuraavan ajan sain tasan viikon päähän.. johon EN mene. :D
Huuhelille toivottelen nopeaa käynnistymistä!! :) Ja tsemppiä myös minralle huomiselle. Väki täällä vähenee.. ja pidot paranee! ;D
Missäs on toymama?! Ja olikos se LAru jo pinoutunu tälle päivälle?
Keijo.annikki nyt ainakin on jo vaavi kainalossa.. Mä haluun kans!!
Eilen tuli stokkalla vauvatavaroita katellessa kauhea VAUVAKUUME..
Mies vaan tokas.. no masussahan se on! Joo..mut haluun sen halittavaks ja pusittavaks.. ;)
Sammakkoinen: Perjantai käy myös hyvin!! :) Eipä tässä taida olla ollut päiviä jotka ei mulle olis käyneet.. :D
Neuvolassakin puhuin et on se hassuu kun kuvittelee ainoastaan joka ilta nukkumaan käydessä et mitä jos nyt tulis lähtö.. Päivisin oon melkeinpä asiaa miettimättä. (sen minkä pystyn) Kai se vaan on sitä, kun useimmat synnytykset kumminkin käynnistyy yöllä..
Masussa taas hikka ja kova mellestys käynnissä.. Jalka puskee nahan läpi. :) On tää kyl kumminkin niiin ihanaa, vaikkei hetkeekään malttais enää odottaa.
Noniin.. hyvää päivänjatkoa ja suppareita oikein kovasti meille ihan kaikille!!
t:tiitiäinen, poika 2v5kk ja Oiva rv 39+2
Ja iloista mieltä ja päivää kaikille. Jahas, minä taidankin olla hyvällä tuulella.. :)
Eilen oli neuvola, sieltä vähän kuulumisia (aattelin ku itekki aina kattelen mielenkiinnolla toisten nvlakuulumisia ni laittaa):
-painoa oli tullu tasan 500g/vk, painoa yht. tullu nyt 2,3kg
-sf-mitta 31cm (oli onneksi sentin kasvanu)
-pissa ok, sydänäänet oli siinä 120-->
-paineet 112/70
Seuraavan kerran sit keskiviikkona ens viikolla, ja anto vielä 4.6. ajan, ja olen asennoitunu että sinne mennään, ni eipähän tule pettymyksiä..:D
Hih niin joo, laitanpa tähän vielä kuvaa, tällasta pötsiä mie kantelen nyt tällä hetkellä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=592462.jpg
Ei se kovin iso minusta ole, ja ihan helppo kulkiessakin. Muuten jalankin saan vielä niskan taakse! :)) Kaikkea sitä kokeilee..
Tsemppiä kaikille ja suppareita! Koittakaahan jaksaa!
sämpylä 39+2
En ole vielä päässyt lähtemään. Nukuin oikein hyvin ja nyt on taas niin hyvä mieli, ettei niin kiire olekaan.
Tosin kävellessä vähän mieli heitelee, kun oikeesti tää jalka/selkä on niiiiiiin kipee, etten oikeesti ota yhtään ylimäärästä askelta. Täällä kotonakin mietin joka kävelymatkan etukäteen, ettei tarvii ottaa harha-askelia. Lapsikin on vielä yöpuvussa ja kattelee videota, kun en jaksa kiivetä yläkertaan hakemaan sille vaatteita. Mä olen siis kauhea äiti täällä :) No, hätä ei lue lakia.
Mä soittelin just neuvolaan ja kohta päivystykseen. Kun mulla on nyt tää hiiva mennyt niin ikäväksi, että vähän ajatus harhailee koko ajan tän kutinan takia. Yleensä mulla auttaa ne maitohappobakteeri-kapselit, mutta nyt kutisee niin perskatisti, että on pakko hakee jotain vähän järeempää. Soitin neuvolaan, että voiko noita resepti vapaita käyttää vielä, jos on esim. jo paikat auenneet. Neuvolatäti ei osannut varmaksi sanoa, vaan käski soittaa Naikkarille. Hän mietti lähinnä tilannetta, että synnytys käynnistyisi tänään ja olen laittanut sitä lääkettä.
Siellä päivystyksessä on vaan varattua koko ajan, joten soittelen kohta taas. Mies on varmaan tosi mielissään jos saa hakea hiivalääkettä :)
Laru rv 39+1
Sämpyläisellä oli ihana masukuva :)
Tänään taas neuvolakäynti ja mä niin toivoin, että ei ois tarvinnut enää mennä..
Edellisestä käynnistä siis 3pv.
Saldo oli taas: Prot +, RR 152/100, turvotukset ++, sf 37cm (sama kuin viimeksi), vaavin syke 152 ja painoa oli tullut 200g.
Nyt sitten sain mittarin kotiin ja 3 x /pvssä täytyy kontrolloida verenpaineet ja su-ma joudun keräämään sen vrk-virtsan ja ma on aamulla aika äippäpolille. Jipii :( Toivottavasti tämä masukki syntyis sitä ennen.
Äiti lähti tyttöjen kanssa ulkoilemaan ja mä jäin pesemään pyykkiä. Jos vaikka oikasis itsensä pitkälleen vähäksi aikaa...
Huomenna ois miehellä se tyräleikkauskin. Saas nähdä kuin käy...
AIHA ja Nea rv 39+2
Täytyy alkaa pateilee, et saadaan pinoille pituutta ja varmuus siitä et tääl viel ollaan. :D
Sämpyläisellä oli ihana massu-kuva.. itekin halusin heti pistää kuvaa. :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=592661.jpg Tuossa siis mun pötsi!
Ihana kuulla ettet ole Laru mua vielä hylänny! :) En haluu jäädä tänne yksikseen. :D
Täytyis järkkäillä noita digikuvia koneella ja nimetä niitä.. hohhoijaa!
No kai se täs pepsin voimalla onnistuukin.. ;)
Noniin.. heipat taas..
t:tiitiäinen
Kiva kun TIITIÄINEN sinäkin innostuit laittamaan oman masun kuvan! Onpa ihana pömppä! :D Sulla on aika samankokoisen näköinen masu kuin mullakin, mut ollaanhan me " viikkokamujaki" (tosin sulla on jo toinen muksu, mulla vasta ensimmäinen)! Onko sulle tullu raskausarpia mihinkään? Mulle ei ole ilmestyny ainakaan vielä.
Jännää, että sitä kuvitteli ihan alkuvaiheessa, että sitten lopuksi masu on ihan valtavan kokoinen, mutta eipä se olekaan! Tai ehkä monen mielestä se tähän minun 163cm varteen on aika iso, mutta minusta kyllä tuntuu että voishan se olla isompikin. :D Yhtä kaikki, ihana masu tää on, tai paremminkin ihana masunsisältö siellä lilluu!
sämpylä taas
Varoitus: synkkää tekstiä!
Mulla alkaa olla nyt voimat ihan loppu. Tulin juuri neuvolasta. Eilisen illan supisteli tosi kipeetä puol 7 lähtien ja väliä ensin 10 min. sitten lyheni 5 min. Odoteltiin kuitenkin kotosalla ja hyvä niin, koska loppuivat siinä puol yhden aikaan yöllä. Neuvolassa ei mitään uutta. Supistelee ja tätikin huomautti siitä, kun mittas ja kuunteli sydänääniä. Olen kahdelle sormelle auki, paikat pehmeet, kaulaa ei yhtään jäljellä ja supistelee jatkuvasti, mutta kun ei saatana lähde syntymään! Täti kehoitti soittamaan huomenna Tyksiin ja juttelemaan jatkotoimenpiteistä. Uutta aikaa en enää saanu neuvolaan.
Ei täs muuten mitään, mutta tuntuu, että pää alkaa jo hajota. Lisäks mua on jo pänniny kauan, että vko:sta 35 on toitotettu, että parin päivän sisällä syntyy ja kas kohta 6 viikkoa ja täällä vielä:(
Kotona odottikin sitten mukava yllätys pankilta. Alkavat nyt sitten periä vanhoja opintolainoja automaattisesti tililtä. Se oli se viimeinen niitti. Vitutti jo muutenkin, että aloin sitten vaan itkeä. Ei taida musta tulla suurperheen äitiä, kun hermot eivät pysy koossa. Onneks välillä on hyviä päiviäkin. Tänään vaan on taas päivä jostain tosi syvältä.
Huomenna sitten taas pikkasen viisaampi, kun soittelen sinne polille.
Sori, tää oli ihan omaa napaa, en oo kerenny vielä lukemaan teidän viimeisiä kuulumisia. Tuli vaan niin paha mieli, että oli pakko purkautua. Mies aikoo viedä mut futisotteluun illalla. Soitin sillekin sellasen mukavan itkupuhelun.
Suppareita kaikille!!
AE 40+5
Oli ihan pakko tulla teitä kurkkaa viel ennen päikkäreille menoo.. :)
Kamalan paljon jaksuja almaeinolle!! :( Iso halaus sinne. Toivon todellakin että sun piiitkä odotus palkittais jo! <3 Täällä pidän peukut pystyssä et lähtö sulle tulis!
sämpyläinen: Kattelin kans et aika samankokoset pallukkaiset meillä on. ;)
Arpia on tullu ainoostaan muutama reisiin, tuli jo esikoista odottaessakin. Ja esikoisen aikana tuli myös rintoihin, masussa ei kyllä ole. :) (*kop,kop*) :D
Noniin.. ukon kainaloon!
t:tiitiäinen taaas... :O
Heippa vaan!!!! :D
Het alkuun SÄMPYLÄISEn ja TIITIÄISEN masut oli ihania!!!Niin sievän näkösiä:) vaikka varmasti kannettavaa on en epäile yhtään:)
Olikin säästynyt arvilta,mut ei niin ei! esikoisen aikana mahaan ei tullut,mut nyt näyttää loppua kohden vaan nahka venyvän ja arpia ilmestyy navan seudulle ja alamahassakin muutama:( nooh ei jaksa enää ees välittää....rupsahtanu tässä on jo joka tapauksessa! heh
tää paino alkaa ottaa jo joka paikkaan....en kyllä jaksais jos nää kilot jäis...tai JOS jää!hooh! Luotan ettei jää ja pääsen kiloista niiku esikoisenki jälkeen;)
Täälä muuten sama juttu et joka ilta mietin et jokohan tänä yönä pääsis synnyttämään!Äh tässä on jo niin pettynyt kun sitä ekaa laskettuakin aikaa uskoin niin vahvasti ja kuitenki nyt mennään tohon lauantain aikaan ryminällä ja varmaan ylikin!!HOH
Jokos MINNIS nyt on päässyt vauvan hakuun??ei taida olla kuulunut mitään....ihanaa ja onnea matkaan(voi olla jo myöhästä toivotella,ehkä vauva jo kainalossa...):D
No niin mennään nyt jo me muutkin....;) saa nähä kauanko meitä täälä vielä " pidetään" pallo vyötäröllä....;)
mut nyt unohtu ajatukset....täytyy alkaa lukea pojan kans kirjoja...se jo suuttuu kun en tottele sitä ku se kuskaa mulle kirjoja enkä vastaa mitä kuvissa näkyy... JAKSUJA ja SUPISTUKSIA niitä OIKEITA kaikille!
toymama 39+5
piti vielä laittaa et kyllä sun olis jo korkea aika päästä synnyttämään!! Eli SUPISTUKSIA sinne ihan älyttömästi ja jaksuja!Kyllä voin kuvitella miten ituttavaa tollanen:( kamala sentään....peukut on kyllä nyt vahvasti pystyssä et sielä homma lähtee etenemään!!!!!!!!!!!!!!tsemppiä!
Huomenna on sitten yleinen synnytyspäivä meille kaikille. Piste. ;)
Almaeinolle halaukset! Mulla on alkanut nyt menemään ahdistava " tule jo ulos sieltä" -olo pikkusen ohi, kun ei tässä nyt muukaan auta näköjään...
Tänne tulin vilaisemaan taas, ketkä kaikki on jo saaneet luvan lähteä. Ihania massunkuvia oli :D mä en omaani taida uskaltaa tänne laittaa, kun on niin karvanen ja ihan tulipunasten arpien peitossa navan yläpuolelle asti. Kutiaa taas, että on tullut vissiin tuonne alapuolelle taas lisää... arpia arpien päälle. Massu kun pompsahti maalis-huhtikuussa isoksi (sf36, viime viikolla masunympärys 116cm, kun pituutta mulla 159cm) ja nyt kun laskee, niin iho repeilee aina vain uusista paikoista. Silti enemmänkin ottaa edelleen päähän selluliitti reisissä ja takamuksessa. Arvet nyt vaalenee, ja kun iho on ku kalkkilaivan kapteenilla niin..
Pitäisi tässä joku päivä raahautua varmaan kaupungille kokeilemaan niitä imetysliivejäkin, jotta tietää sitten tilata netistä oikean kokoiset.
Ootteko kaikki hankkineet tutin ja tuttipullot jo? Täällä kun niitä ei suositella ennen kuin imetys sujuu, niin jotenkin ei olla ees aateltu niitä vielä hankittaviksi ennen syntymää..
sammakkoinen 40+1 <- siis mä oon jo viikolla 41.. en voi tajuta!
Almikselle sympatia halaus täältä. Tää on oikeesti ihan erilaista odottaa sitä synnytystä näinä kivuttomina päivinä, kun niinä päivinä, kun sattuu ja supistelee. Ja kun sulla sitä suppailua on koko ajan. Uskon, että olet ihan rikki. Mäkin olin silloin lauantain jälkeen, kun niitä kunnolla tuntuvia suppareita oli tiheimmillään 6 min välein. Ja mulla on ollut tolleen kunnolla vaan yhtenä päivänä, muuten nämä jomotukset eivät ole olleet kovin lupaavia. Toivottavasti pääsisit pian tosi toimiin.
Ihanat masukuvat Sämpyläinen ja Tiitiäinen. Mullakin varmaan masu aika samanlainen, mulla on vaan ei muuten ehkä ole ihan noin sorja varsi :) Mun sf-mitta oli eilen 32 eli noussut sentin parissa viikossa. Kun siis meillä viikkoja lähes samat.
Mitä mun piti kommentoida, voi hitto. Tää raskausdementia on jo aika ärsyttävää :)
Mä kävin täällä just tahtojen taistelun meidän pojan kanssa. Koska se heräs kello 6 niin meno alko olla jo sellasta sikailua eli tahalteen poitsu testas, että miten pitkälle voi taas mennä. Ihan sellasilla pikkujutuilla eli pyörittämällä tuolia vaikka kiellettiin yms. Päätin, että yritän laittaa unille. Kun siis normaalisti poika (5v.) ei enää päikkäreitä nuku. No, tuolla sängyssä se piti ittensä kaikin keinoin hereillä ja sano varmaan sata kertaa " mä olen jo levännyt tarpeeksi" ja " mua EI väsytä" ja samaan aikaan silmät oli ihan sirrissä. Puoltoista tuntia siihen meni, mutta sainpas nukkumaan :) Tää on just tällasta jos poikaa yrittää saada päiväunille. Yöunille menossa meillä ei ole mitään ongelmaa. Vähän aikaa saattaa poika itekseen lueskella kirjoja, mutta sitten alkaa nätisti nukkumaan.
Nyt mä muistin sen jutun, mitä piti kommentoida. Tosiaan Minnis on tainnut lähteä kun ei näy. Hyvä, jos joku pääsee tosi toimiin.
Mä en muuten nyt ole saanut oikeen hyvää vastausta tohon hiivalääkkeen käyttöön. Naikkarilta täti sanoi puhelimessa melkein kuuntelematta mun kysymystä, että " voi käyttää" . Siis niitä reseptivapaita lääkkeitä myös näillä viikoilla. Mutta yksi meidän perhetuttu, joka on pari vuotta sitten jäänyt eläkkeelle kätilön työstä sanoi, että hänen aikanaan opetettiin, ettei saisi käyttää enää näin lopussa, ettei lapsi saa limakalvoilleen (suuhun, silmiin) näitä lääkkeitä jos synnytys käynnistyy tänään. Mä nyt sitten yritän arpoa täällä, että kestänkö mä tätä kutinaa, käynnistyykö synnytys tänään tai ensi yönä ja ketä uskoa. Plääh! Ajattelin, että laitan miehen hakemaan lääkkeen ja otan sitten jos en kestä tai jos olo on ihan normaali illalla. Nyt nimittäin just taas suppailee vähän väliä ja vähän jomottaa (jota siis kyllä on tapahtunut aika usein viime päivinä). Eikä just nyt kutita ihan kauheesti.
Mä olen muuten ostanut pari tuttia ja yhden tuttipullon valmiiksi. Sammakkoinenko se tästä kirjotti. Voi tätä päätä :) Laitoin tutit keitettynä mukaan vauvan kotiintulovaate-kassiin. Olen ajatellut, että jos maito ei heti nousekaan, niin pakkohan sille vauvalle jo jostain juottaa maitoa. Ja meillä tutti oli esikoisella ihan korvaamaton, joten mulla ei ole siihen mitään sellasta negatiivista mielikuvaa. Mutta mulla ei myöskään ole kokemusta imettämisestä, että en ole mikään asiantuntija tässä.
Mäkin muuten joka ilta nukkumaan mennessä mietin, että onkohan se tämä yö. Ja sitten kun yöllä herää ihan kauheeseen suppariin, joka johtuu ihan täydestä rakosta, niin eka ajatus on, että " nytkö" :)
Laru rv 39+1
Nyt iski se tuskastuminen tännekin! Juuri pari päivää sitten kirjottelin että mikäs tässä oottaessa mutta nyt menee hermot! Tänään olis se maaginen laskettu päivä, ja ne meidän lapsista jotka on tänne asti menny on sitte menny myös siihen pelättyyn käynnistykseen, Eli pahalta näyttää taas siinä suhteessa. Mä jotenkin olin tuudittautunu että kyllä se sieltä ennen syntyy mutta ei. Nyt on ensi tiistaina aika polille painoarvioon ja saa nähä jäänkö sille reissulle. Tällä kohdunsuun tilanteella ei kyllä synny ilman useamman päivän kypsyttelyä ja sitä en halua. Olis tässä pari päivää aikaa spontaanisti käynnistyä kun vaan ymmärtäs tulla ulos tää pikkunen...
Eilen oli kyllä siinä mielessä lupaavaa että illalla supisteli pari tuntia säännöllisesti, tosin vaan melkeen kivuttomia kiristyksiä, mutta kun mitään merkkejä ei tähän mennessä oo ollu niin parempi sekin kun ei mitään. Ehkä joskus jotain tapahtuu.
Kelläs se hiiva olikaan, kun en nyt muista... mutta siitä sen verran ettei siitä oo sinänsä vauvalle haittaa mutta jos äiti repeää synnytyksessä tai joudutaan tekemään emppari, ompelu on TOSI hankalaa usein , hiiva kun haurastuttaa kudoksia ja ompeleet tahtoo revetä. Eli siinä mielessä olis hyvä hoitaa pois enne synnytystä jos mahdollista ja onhan se kurja vaiva itellekin. Että tällästä tällä kertaa, jaksuja kaikille tasapuolisesti!!
Pulmu rv 40 tasan
Vatsa kasvaa ja päivät menee torkkuessa. Harmittaa kun esikoinen nyt kotona, niin ite ei jaksa kuin torkkua,mutta minkäs teet. Mulla käy tosi alhasena verenpaineet välistä että huh. Yksi ilta oli 79/49, ei ihme ettei jaksa mitään! Sairaalassa sanovat vaan, että pitää juoda vettä, että auttaa..tosi hyviä neuvoja. Itellä kova huoli miten tuo verenpaine vaikuttaa vauvaan!
Ja insuliinipiikillekin jouduin tässä loppuvaiheessa :( Ei mitään kivaa ole piikkikammoselle pistellä itteä vatsaan..No tiistaina on sektio aika,kunhan sinne pysyis sokerit tasasena.
Kaikki alkaa kotosalla olla valmiina vauvalle. Esikoiselta on jääny kaikki, itkuhälytin pitänee hankkia ja ehkä kantoliina.
Paljon on jo toukokuisia syntynyt ja vielä on meitä odottelijoita. Mulla ei ole mitään merkkiä ollu että tulisi itsestään, saisi olla hiukan edes supisteluja ettei tarvisi " kylmiltään" leikata vauvaa.
Maya rv 38+3, Tyttö 4v5kk
Arvatkaapa tunnelmat kun tälle päivälle oli leikkaus sovittu ja nyt ollaankin kotona!!!!!!!!!!
Mentiin aamulla sairaalaan ja aamupäivä meni odotellessa että päästään leikkaukseen. Siinä meni leikkuriin miun ohi yksi gynekologinen leikkaus ja kiireellinen sektio ja sitten kun piti olla enää puoli tuntia omaan vuoroon niin tultiin kertomaan että hemoglobiini on vain 99. Tarvittaisiin leikkausta varten verta mutta sopivaa verta ei ole! Miun veressä on jotain harvinaisia vasta-aineita joten sellaista verta pitää kysellä Helsingistä. Laittoivat sitten kotiin ja leikkaus voi siirtyä jopa ensi viikkoon!
Onpas mukavaa jos synnytys lähtee nyt sitten käynnistymään. Sitten on vaan pakko leikata ilman lisä verta ja toivottava etten ala vuotamaan pahemmin.
Kyllä suututtaa! T: Todella väsynyt ja pettynyt Moskuliini
Moskuliinille vaan iiiiso lohtu hali! <3 Ei voi olla totta. :( Toivottavasti saavat pian sulle sopivaa verta ja saat vauvan kainaloon turvallisesti.
Voin vaan kuvitella miltä mahto tuntua.
Just keitin tutit valmiiks sairaalakassiin odottamaan.. et jos vaikka nyt lähtö tulis.. :) No joo.
Kai se olis suihkuun lähdettävä, kerkii teho osastonkin näkemään.
Hyviä öitä kaikille ja SUPPAREITA!! Se voi olla tämä yö.. ;)
t:tiitiäinen
Vielä täällä. Iso kiitos tsemppauksesta! Nyt jo helpottaa. Mieliala kyllä menee ihan vuoristorataa. Käytiin miehen ja koiran kans melkein 2 h:n köpöttelylenkillä ja raikas ilma ja kunnon juttelu paransi mieltä:)
Moskuliinille voimahalaus täältä myös! Uskon, että ketuttaa:(
Niin ja bongasin k.a.:n vauvailmoituksen. Ihanaa, kun hänkin pääsi nyt odottelemasta!
Oho, tehari alko jo.
Almis
p.s. mäkin innostuin keittään tutteja:)
Olin minäkin kontrollissa tänään, mutta toisin kuin
, mulla katottiin, että painoa pojulle kertynyt ihan normisti viime kerrasta: 3,9kg painoi nyt. Ja lantio normaali, joten pitäis mahtua.. että ainakaan ei käynnistämään lähdetä, sillä silloin on hyvin todennäköistä, että synnytys päättyy mun tapauksessa johonkin apukeinoon. Että tässä sitten odotellaan omia polttoja.. onneksi on taas vaihteeksi levollisempi olo, mikäs tässä kesästä nauttiessa...
Oli muuten komiat vehkeetkin sammakkoisella ;) kun olis isukki ollut mukana ihastelemassa ruudulta. :D JA kun molemmilla meillä on Nenä, niin komia tuulenhalkoja on tulossa sammakkoisellekin - ei vain ihan näe, että kumman sukunenä tulee. :) Noh, pääasia, että poika voi erittäin mainiosti ja äipällä taas oli kanavaa jäljellä enää vähän ja paikat ihan pehmeinä. Ehkä se siitä sitten... ennen kuin masu polviin tipahtaa... Neuvola sitten ensi to ja uusi arvio naikkarilla vasta sitten viikoilla 41+5/6... Onpahan helpompi pitää sitten aikanaan synttäreitä, kun saa muksut ulos leikkimään kesällä. :)
: huomenna avokilla on työhaastattelu aamupäivällä, joten tuumittiin tossa, että ihan varmana tulee aamuyöstä lähtö. >:) Muuten ottasin sen lähdon ennemmin perjantaille, niin ei tarvi perhehuoneeseen isyyslomaa tuhlata :)
Tsemit huomiselle leikkauksiin!! Ihanaa, että saatte nyytit sitten syliin!
Mitäs vielä piti kommentoida.. ei voi muistaa. Noh, hyvät yöt kaikille ja toimivia suppareita!
sammakkoinen rv 40+0