Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?

Vierailija
26.07.2026 |

Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.

Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?

Kommentit (7935)

Vierailija
7921/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on Luoja

Ihminen on luotu .

Savenvalaja ja savi.

Ihminen ei voi olla Jumala.

Ihmisen henki kaipaa yhteyteen Jumalan kanssa.

Jumalan henki voi asua ihmisessä. 

Mutta se ei tee ihmisestä Jumalaa.Sillä Jumala on ihmisestä erillinen. Jos muuta väittää, niin on eksynyt johonkin new age - uskomuksiin joissa kristillisyyttä on vain irrallisia lainattuja sanoja.

Eipä kukaan tällaista ole väittänytkään. Ihminen on kuitenkin luotu jumalan kuvaksi ja avaimet taivaan valtakuntaan löytyvät ihmisen sisältä. Jokaisessa meissä on jumaluuden kipinä ja jokainen meistä voi tulla jumalan kaltaiseksi pyhäksi.

Jeesus itse sanoi, että te tulette tekemään suurempia ihmeitä kuin hän. Jeesus paransi sokeita, spitaalisia ja käveli vetten päällä. Olisi siis jumalanpilkkaa kieltää ihmiseltä tämän jumaloituminen.

Eivät löydy ihmisen sisältä. Avaimet löytyvät Jeesukselta Kristukselta.

Jumalanpilkkaa on se, ettei tunnusta Häntä ainoaksi Jumalaksi vaan korottaa jotain ( esim ihmisen itsensä) Hänen rinnalleen.

Sellaista ei ole kukaan tehnyt vaikka kovasti yrität sitä joka puolella nähdä - projektiotako?

Aggressiivinen rivikristitty joka kiistelee oman organisaationsa oppineiden pyhittyneiden kanssa. :D

Vai onkos luterilaisilla edes pyhiä? Pitääkö liittyä idän ja etelän kirkkoon että pääsee tälle asteelle?

Kyllä täälläkin on ihmisestä mainittu löytyvän jumaluutta - ja se on Jumalan rinnalle tuotua toista jumaluutta. Ja tämä on vastoin Raamatun ilmoitusta siitä, että on vain yksi Jumala .

Ei se ole mitään toista jumaluutta vaan ihan sitä samaa jumaluutta kuin jeesuksessa ja jumalassakin, tämä kipinä on myös ihmisessä ja ihminen voi tyhjentää itsensä jumaloituakseen täysin, täyttääkseen itsensä pyhällä hengellä ja toimiakseen jeesuksen aka. jumalan käsinä ja jalkoina maan päällä. Näin esimerkkinä.

Sinä näet kauheasti piruja seinillä, voipi olla että kannattaa pyyhkiä omat lasit sen sijaan että huutelee että piruja joka puolella.

Kun ihminen ei voi sitä itse tehdä. Tämä on A ja O kristinuskossa. Sanot "ihminen voi tuhjentää itsensä jumaloituakseen" ja " täyttääkseen itsensä pyhällä hengellä"  Mutta kun ei voi. Ihminen ei jumaloidu eikä itse täytä itseään.

Jumala voi täyttää Pyhällä Hengellä sen, jonka synnit on pesty pois. Jeesuksen veri pesee synnistä.

Kyllä tuon voi tehdä vaikka vuorella kököttäen eikä tarvitse olla kuullutkaan kristuksesta tai kristinuskosta :D

"Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta " 

Niin se vaan Jeesus lähetti seuraajansa kertomaan ilosanomaa eteenpäin "kaikkeen maailmaan". Eli kertrotaan ja kuunnellaan. 

Tule Jeesuksen luokse, kuule Hänen sanansa ja tee niiden mukaan. Siinä oli Jeesuksen kehoitus ihmisille. 

Mutta jos tuntee jumalan niin ei tarvitse mitään erityisuskoja jeesukseen. Tuo on niille, jotka eivät usko.

Olet kyllä aikamoinen kun yrität alentaa sinun tasollesi korkeamman tason uskovaisia :D 

Minkähän nimisen jumalan sä väität tuntevasi?

Ei jumalalla ole nimeä. Mutta käytetään nyt vaikka sitä "i am" sanamuotoa jos jotain on pakko :)

Eli joku kädenlämpöinen DIY-jumala? Missä niitä voi muovata itselleen, Strömsöössäkö?

Vierailija
7922/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti juuri kertomani asiat eivät miellytä mutta kyseessä on kuitenkin totuus elämästä joka tulisi ymmärtää ja hyväksyä. Jokainen vastaa itse siitä haluaako totuutta hyväksyä. Asiat eivät siitä vääntämällä muuksi kuitenkaan muutu.

Kylläpä sinua harmittaa kun sinulla ei ole esittää mitään konkreettista uskomusväitteidesi tueksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7923/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti juuri kertomani asiat eivät miellytä mutta kyseessä on kuitenkin totuus elämästä joka tulisi ymmärtää ja hyväksyä. Jokainen vastaa itse siitä haluaako totuutta hyväksyä. Asiat eivät siitä vääntämällä muuksi kuitenkaan muutu.

Kylläpä sinua harmittaa kun sinulla ei ole esittää mitään konkreettista uskomusväitteidesi tueksi.

Se annetaan minkä luoja suo. 

Vierailija
7924/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. 400 sivua jumpattu uskon ja tiedon eroa ja joku aina van hmetteee.

Vierailija
7925/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400 sivua kinastelua, väittelyä ja riitelyä Jumalan Tahdosta. 

Aloitus on oikeassa, miksei Kaikkivoipa antanut selkeämpää ohjeistusta?

Paratiisissa saa tehdä mitä haluaa. Jos jotkut haluavat kinastella kuin eläimen poikaset niin niin saa tehdä!

Et edes yrittänyt vastata ihan aiheelliseen kysymykseen.

Vierailija
7926/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta teilläkin olisi tekemistä. Aloittakaa ymmärtämällä asiat oikein, sitten voitte jatkaa haastavampiin tehtäviin.

Kellä teillä? Yrittäisitkö edes sisäistää kysymystä?

Vierailija
7927/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7928/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, olinko joku kauheen kehittyny tenava 6-8-vuotiaana (ei-uskovien vanhempieni) Uutta Testamenttia lukiessani, mutta mä kyllä tajusin mitä Jumala meistä haluaa. Ja lapsihan lukee ilman kirkollisuuden tai muiden ismien silmälaseja.

Evankeliumithan on tosi helppotajuisia. 

On 2 vastakkaista paikkaa kuoleman jälkeen, pitää tulla uskoon, Jeesus tulee maailmanlopussa takaisin jne. 

-Yhteiskristillinen

No, kehittyneempi tenava olisi ymmärtänyt sen vain tarinaksi.

Vierailija
7929/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala puhuu sanansattajiensa kautta.

Jokainen ihminen on kontrollissa.

Jokaisen ihmisen tietoisuus on kontrollissa.

Jokaisen ihmisen mieli on kontrollissa.

Mielestämme kirjoitamme asiamme.

Alitajunta muistuttaa meitä tarvittaessa asioista.

Muistissamme on yllättävän paljon asioita päivittäin.

Kiitos Jumala että huolehdit meistä jokaisesta.

Meistä jokainen kykenevä kantaa 100% vastuun itsestänsä.

Olen jakanut tietoani paljon tällä palstalla mutta kukaan ei kykene ymmärtämään sitä. En ole syyllinen siihen. Ylimielisyys ei ole vastaus mihinkään. Nöyryyttä ja halua oppia vaaditaan. Jos mikään ei kelpaa, on aika ottaa kaikki vastuu itse. Luopukaa egoismistanne ja tulkaa itsellenne näkyviksi, vasta sitten matkanne voi alkaa.

Vierailija
7930/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jakanut tietoani paljon tällä palstalla mutta kukaan ei kykene ymmärtämään sitä. En ole syyllinen siihen. Ylimielisyys ei ole vastaus mihinkään. Nöyryyttä ja halua oppia vaaditaan. Jos mikään ei kelpaa, on aika ottaa kaikki vastuu itse. Luopukaa egoismistanne ja tulkaa itsellenne näkyviksi, vasta sitten matkanne voi alkaa.

Luuloja ja uskomuksia olet jakanut. Ilman näyttöä.

Vierailija
7931/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikean Jumalan eli Jeesuksen esilletuonti ei ole egoismia. Se on rakkaudellista varoittamista muita kohtaan, että kääntyisivät pois valheesta ja sumutuksesta. Hyviä fiboja on joka paikassa, on tärinöitä ja värinöitä, mutta vain 1 totuus on: Kuka loi tämän maailmankaikkeuden? Kuka hallitsee oikeasti? Jeesus ei turhaan puhunut lähetyskäskyä, eli Hän ei ollut/ole synkretistinen.

Hyvää yötä!

Vierailija
7932/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos herra siitä että olen saanut jakaa tietoa ihmisille. Kiitos herra siitä että tulit auttamaan minua vaikeassa elämäntilanteessa ja kiitos herra siitä että olet opettanut minulle paljon tämän matkan aikana. Kiitos herra kaikesta totuudesta. Kiitos herra siitä että näytit minulle täydellisen miehen. Kiitos herra siitä että annoit minulle vapauden elämääni tämän jälkeen. Kiitos herra kaikesta avusta. Kiitos herra elämästä jota saan elää rakkaudessasi ja totuudessasi. Kiitos herra kaikista sanoista jotka saan sinulta ja joita saan sanoa herra sinun armossasi. Aamen.

Vierailija
7933/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuloja ja uskomuksia olet jakanut. Ilman näyttöä.

Jaan sen minkä herra kauttani kirjoittaa. Olen pahoillani jos en riitä sinulle. Toivon että löydät etsimäsi vielä.

Vierailija
7934/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikean Jumalan eli Jeesuksen esilletuonti ei ole egoismia. Se on rakkaudellista varoittamista muita kohtaan, että kääntyisivät pois valheesta ja sumutuksesta. Hyviä fiboja on joka paikassa, on tärinöitä ja värinöitä, mutta vain 1 totuus on: Kuka loi tämän maailmankaikkeuden? Kuka hallitsee oikeasti? Jeesus ei turhaan puhunut lähetyskäskyä, eli Hän ei ollut/ole synkretistinen.

Hyvää yötä!

En ole Jeesusta vastaan. Jumala on kuitenkin luojamme. Hyvää yötä.

Vierailija
7935/7934 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta teilläkin olisi tekemistä. Aloittakaa ymmärtämällä asiat oikein, sitten voitte jatkaa haastavampiin tehtäviin.

Kellä teillä? Yrittäisitkö edes sisäistää kysymystä?

Mikä se on. Jostain syystä sisäistyy kuva eri persoonatyypeistä joilla on dg.