Brittiläinen maailmanmatkaaja suomalaisista: suomalaiset eivät vaikuta maailman onnellisimmilta.
No niin! Unohdetaas hetkeksi median luoma sinivalkoinen kupla ja otetaan rehellisiä mielipiteitä ulkomaalaisilta, niin asia voikin olla toisin, kuin mitä suomalaisille uskotellaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0bbf9f7d-991b-4c00-81fd-89e39df774e0
"Suomessa kaksi kertaa vieraillut Sue Rogers ei ole samaa mieltä väitteestä, jonka mukaan suomalaiset ovat maailman onnellisimpia ihmisiä.
Rogersin mukaan suomalaiset eivät vaikuta maailman onnellisimmilta.
- Oli vaikea sanoa, olivatko ihmiset oikeasti onnellisia. Ihmiset eivät olleet superystävällisiä, he olivat ihan ok.
Vertailukohdaksi Rogers antaa Filippiinit, jossa hän asui vuoden. Filippiineillä ihmiset hymyilivät ja olivat ystävällisiä paikoittain hirvittävästä köyhyydestä huolimatta.
- Suomessa ihmiset eivät kulje hymy korvissa."
Lisää kylmää vettä sinivalkoisessa kuplassa elävien niskaan.
"Suomi ei lukeudu kenenkään Iltalehden haastatteleman superturistin kärkikolmikkoon."
"Lucyn suosikkikohteisiin kuuluu muun muassa Irak, Iran ja Jemen."
"Lucy Hsun suosikkikohteet:
Irak: "Irakissa pääsee kokemaan ikivanhan sivilisaation."
Iran: "Kauneimpia moskeijoita, joita olen koskaan nähnyt. Iranilaiset ovat yksiä ystävällisimpiä ihmisiä, joita olen tavannut."
Jemen: "Sota on läsnä hyvin pienessä osassa maan pohjoisosassa." Etelärannikko on aivan upea"."
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti väite onnellisuudesta perustuu siihen, että suomalaiset ovat tyytyväisiä vallitsevaan olotilaansa eivätkä kaipaa muuta. Ulospäin tämä ei näy onnellisuutena vaan jonkinlaisena tylsänä ilmeettömyytenä.
Minä ainakin olen tosi tyytyväinen vallitsevaan olotilaani. Sain kouluttautua haluamaani ammattiin ja saan elää vapaassa maassa. Filippiineillä homma ei mene ihan samalla tavalla.
Kuinka kauan olet asunut Filippiineillä?
Vierailija kirjoitti:
Minustakaan suomalaiset eivät vaikuta maailman onnellisimmilta.
Ei, mutta vielä vähemmän haluaisin olla tavallinen nainen Iranissa, Irakissa tai Jemenissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti väite onnellisuudesta perustuu siihen, että suomalaiset ovat tyytyväisiä vallitsevaan olotilaansa eivätkä kaipaa muuta. Ulospäin tämä ei näy onnellisuutena vaan jonkinlaisena tylsänä ilmeettömyytenä.
Eli suomalaiset ovat alistuvaisia orjia, jotka mukautuvat tilanteeseen kuin tilanteeseen eivätkä pyri kohentamaan olojaan. Ei tosiaankaan hyvä asia. Se on heikkoutta, huonoa itsetuntoa, kunnianhimon puutetta, laiskuutta ja pelkuruutta.
Harva suomalainen on soturi, näin sen tiivistäisin. Elellään vaan normaalisti.
Hätiköidystä rettelöinnistä seuraa usein vaikeuksia itsellekin. "Jäitä hattuun" ja "pidetään pää kylmänä" ovat suosittuja sanontoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi ankeuttajaa, Petteri Orpo ja Riikka Purra viemässä koko maasta ilon.
Aina jonkun muun syy. Suomalainen ei itse ota vastuuta mistään. Ruotsalaisystäväni matkasta on kulunut niin paljon aikaa että noita kahta ei voi syyttää. Syntymäsynkkä kansa.
Meillä on kaksi ankeuttajaa, Petteri Orpo ja Riikka Purra viemässä koko maasta ilon.