Narsisti yrittää kontrolloida jopa ajatuksia!
Tiedän, kulunutta väittää kanssaihmistä narsistiksi. Mutta olen vasta pääsemässä eroon narsistista ja olen näin jälkeenpäin todella hämmästynyt, mitä kaikkea minut laitettiin sietämään.
Ystävien ja sukulaisten seurasta eristäminen on kai ihan yleistä. Jos joku oli joskus tehnyt jonkun virheen, hän oli narsistin mielestä täysin kartettava henkilö. Hän ei antanut anteeksi mitään, ja kaikkien muidenkin olisi pitänyt katkoa välinsä ihmisiin, jotka olivat joskus tehneet jonkun virheen.
Narsistin omia virheitä ei tietenkään saanut käsitellä samalla tavalla. Mitkä kaksoisstandardit!
No, tuo on ilmeisesti ihan tuttu narsistin käyttäytymismalli.
Mutta minulle valkeni uutena, että narsistille tyypillistä on myös yrittää kontrolloida toisen ajatuksia! Käsittämättömän kamalaa! Jos ei ajatellut niin kuin narsisti, joutui kuuntelemaan käsittämätömän pitkiä monologeja ja ivaa. Hän taisi ihan oikeasti ajatella, että hän saa päättää, miten kuuluu ajatella. Asioista oli aina vain yksi sallittu mielipide.
Hullua!
Juoskaa lujaa, jos törmäätte vastaavaan.
Kommentit (9)
Äärivasemmistolainen narsisti ei kestä kriittistä keskustelua millään tavalla!
Narsistissa itsessään ei ole ikinä mitään vikaa hänen mielestään. Tykkää olla huomion keskipisteessä. Tykkää tuntea olevansa "ylempi" mitä muut. Ei kykene toimimaan muutakuin itselleen sopivissa olosuhteissa. Tai ainakin näin olen osaksi ymmärtänyt saatan olla jossain väärässä. Mutta tosiasia on että narsistin diagnosoiminen vie aikaa voi olla esimerkiksi muitakin persoonallisuushäitiöitä joissa samankaltaista oireilua. Joskus on jopa hankala havaita muut asiat mitä henkilössä on. Esim pahat asiat saattaa muistaa paremmin mitä muutama hyvä asia. Ei tiedä mitä ihminen ajattelee itsestään tai mitä hän tekee esim yksin tai muitten seurassa jne.
Ihan sama mikä diagnoosi on. Huonoa kohtelua ei tarvi sietää keneltäkään.
Virhe on odottaa narsistin lupaa eroon, sillä sitä ei tietenkään tule.
Ainoa keino on ettei ole käytettävissä enää.
Älä vastaa, älä avaa ovea.
Välit poikki täysin ja lopullisesti on ainoa keino.
Pitkät monologit ovat yksi narsistin tunnusmerkkejä
T y h j ä p ä ä vihe r va semmistolaisten äärifeministien mielestä heidän ajatuksilleen ymmärrystä antamaton mies on narsisti.
Olen syvästi empaattinen henkilö, ja on olemassa ihmisiä todellisia narsisteja ja muuten itsekkäästi käyttäytyviä jotka on saaneet niin paljon pahaa aikaan elämässäni että en anna heille anteeksi. He odottivat, että keskitymme vain minun tekemiin virheisiin ja heidän piti saada tehdä ihan mitä tahansa ilman mitään rajaa. Sitä kun huomaa, että joku ihminen tekee jonkun virheen kerran, sen antaa anteeksi mutta jos sama ihminen tekee toistamiseen saman virheen ei kyse ole enää asiasta jonka voi vain antaa anteeksi kun jos et muutu etkä muuta huonoja tapojasi niin ei sitä voi toiset jaksaa. Ei se ole narsismia jos vetää lopulta rajat ihmiselle joka satuttaa jatkuvasti samalla tavalla! Esim. juorukellot, valehtelijat ja muut vastaavat.
Nykyään aiheesta on paljon tietoa. Lue ja opi. Et ole ainoa.