Kiintöistövälittäjät eivät enää tee yhtään mitään myynnin edistämiseksi - MYYKÄÄ ITSE!
Kommentit (21)
Ne ovat ylimielistä porukkaa.. hienot vaatteet ja autot
Ei voi yleistää. Sivusta olen seurannut kolmen talon ostoa ja myyntiä. Sama välittäjä ja aivan mahtavaa ammattitaitoa. Kaikki kaupat tehtiin, nopeasti ja sujuvasti.
Maailman haitallisin ja turhin "ammatti".
Hervantajärvellä samat ok-talot myymättä kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Välittäjät eivät näytä juurikaan edistävän asiaa.
Tämän on huomannut ihan jo ostajana. Asunto laitetaan roikkumaan oikotielle, ja odotetaan että se ihmeellisesti myy itsensä ilman mitään efforttia. Myös asunnon kuvaus ja tiedot on joskus ihan puutteelliset ja tietoa joutuu onkimaan itse lisää kaikesta. Jotkut välittäjät on myös näytöllä niin tympeitä, ettei tee mieli asioida heidän kanssaan yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi yleistää. Sivusta olen seurannut kolmen talon ostoa ja myyntiä. Sama välittäjä ja aivan mahtavaa ammattitaitoa. Kaikki kaupat tehtiin, nopeasti ja sujuvasti.
Tottakai on olemassa myös hyviä ja päteviä välittäjiä. Markkinoilla on monenlaista toimijaa liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän on huomannut ihan jo ostajana. Asunto laitetaan roikkumaan oikotielle, ja odotetaan että se ihmeellisesti myy itsensä ilman mitään efforttia. Myös asunnon kuvaus ja tiedot on joskus ihan puutteelliset ja tietoa joutuu onkimaan itse lisää kaikesta. Jotkut välittäjät on myös näytöllä niin tympeitä, ettei tee mieli asioida heidän kanssaan yhtään enempää.
Juuri tämä. Kyllä minä asuntoa myydessä osaan itsekin sen ilmoituksen tehdä nettiin ja vieläpä ilman niitä typeriä kliseitä rauhallisesta alueesta ja unelmakodista.
En ole koskaan ymmärtänyt, mihin kiinteistövälittäjää tarvitaan. Ehkä ns. erityisihmiset eivät selviä asunnon myynnistä tai ostosta itse?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, mihin kiinteistövälittäjää tarvitaan. Ehkä ns. erityisihmiset eivät selviä asunnon myynnistä tai ostosta itse?
Joskus ennen vanhaan kiinteistövälittäjillä oli paljon suhteita yms, mutta nykyään tosiaan kuka tahansa saa laitettua sen myynti-ilmoituksen nettiin.
Me ollaan myyty kolme asuntoa. Ei mennyt välityspalkkioita. Välittäjillähän ei ole vastuuta mistään. Tyhmä käyttää heitä.
On aktiivisia välittäjiä ja laiskoja välittäjiä. Etukäteen ei voi tietää. Sain asuntoni myydyksi itse sen jälkeen, kun välityssopimus umpeutui. Rupesin järjestämään näyttöjä ja panostin kuviin. Jouduin kyllä laskemaan hintaa, mutta toisaalta ei mennyt tuhansia euroja turhaan välittäjän taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on olemassa myös hyviä ja päteviä välittäjiä. Markkinoilla on monenlaista toimijaa liikkeellä.
Kotikaupungissani on alkoholisti kiinteistövälittäjänä. Jälki on sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan näin?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat alkoholisti? Kai sitä silloin tällöin voi kaataa hapanta kitusiinsa.
Kyllä se itseäkin häiritsi, että tein välitystoimeksiannon. Jos/kun se sitten olisi realisoitunut, niin puhutaan jostain 8000€ välityspalkkiosta. Tuosta huolimatta kun hommia aloiteltiin, niin minun piti maksaa valokuvaamisesta ja jostain ilmoitusboostereista. Toki nuo luvattiin hyvittää sitten loppulaskusta, mutta että ne tuli minun "riskille". Että noin iso välityspalkkio, jonka sitoudun maksamaan, niin välittäjä ei ota omalle vastuulleen muutamien satkujen mahdollisia kustannuksia jos hän ei itse onnistu asuntoa välittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat alkoholisti? Kai sitä silloin tällöin voi kaataa hapanta kitusiinsa.
On viinipäissään töissä ja töykeä asiakkaille, kun menee laskuhumalan puolelle. Hän on lähes 6-kymppinen nainen.
Viidet asuntokaupat olen pk seudulla tehnyt tällä vuosikymmenellä. Huomattu, että varmaan 90% kohdatuista välittäjistä on ihan yhtä tyhjän kanssa. Saman asian ajaisi vaikka sellainen metallistandi, josta napata se esite luettavaksi. Standikään ei vastaa puhelimeen, soita takaisin, vastaa sähköpostiin tai osaa antaa vastauksia mihinkään kysymykseen.
Onnekseni välittäjä jonka löysin, on tosi timanttinen ammattilainen.
Olemme käyneet katsomassa useampaa taloa, eri välitysfirmojen kohteita, ja meitä ihmetyttää etteivät välittäjät esittele taloa. Kävelevät hiljaa perässämme, kun kierrämme omin päin talossa. Ja tämä, vaikka sanoisin tullessamme pihaan että "toivoisin, että esittelisit kohdetta meille". Myöskään kohteen tietoja ei muisteta ja niitä lähdetään hitaasti tarkistamaan esitteestä, joka on tietenkin alakerrassa pöydällä.
Yksi välittäjä alkoi väittää meille vastaan, kun kerroimme small talkina etsivämme vähän vanhempaa taloa emmekä ole kiinnostuneita uudiskohteista - seistessämme hänen välittämänsä 80-luvun talon keittiössä. Ei kuulemma kannata, kun on remonttitarpeita :D
Välityspalkkiot aivan järkyttäviä työmäärään nähden.
Lainaus jutusta:
"""
Lopulta päätimme myydä talon itse, ilman välittäjää.
Alle tunnissa teimme asunnon myynti-ilmoituksen nettiin. Kiinnostuneilta ostajilta tuli yhteydenottoja heti seuraavana päivänä. Ensimmäinen näyttö talolle sovittiin viikon sisällä ja kyseinen henkilö päätyi myös ostamaan talon.
Mitä siis teimme eri tavalla kuin välittäjät?
Ainakin toimme ilmoituksessa talon hyviä puolia rohkeasti esille ja korostimme alueen palvelutarjontaa. Totta kai kerroimme rehellisesti myös vanhan talon remonttitarpeista ja teetimme kuntokartoituksen ostajalle tiedoksi.
"""