Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tuli! Meinaan viesti opelta, että ekaluokkalainen jää jälki-istuntoon...

Vierailija
01.10.2008 |

Tätä minä odotin ja pelkäsin! Mitä minä voin tehdä lapseni käytökselle? Olen yh ja ois ehkä helpompaa jos ois joku jakamassa tätä kasvatusvastuuta...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jos muuten koet, että tarvitset apua ja tukea tai että lapsesi tarvitsee, mutta yksi jälki-istunto nyt on ihan yksi hailee. Älä ota liian raskaasti.

Vierailija
2/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä kuvittele että lapsesi on joku kauhukakara. Meidän ekaluokkalainen käyttäytyy niin huonosti, että opettaja tekee rastin joka kerta, kun istuu kunnolla eikä vaeltele pitkin luokkaa häiriten muita. Kolmesta rastista saa sitten tarran reissuvihkon kanteen. En ihmettelisi ollenkaan, että joku päivä jää jälki-istuntoon. Tosin se taitaa olla hankalampi juttu, kun poika on kuljetusoppilas... : )

Kannattaa avoimesti jutella suoraan open kanssa ja miettiä ratkaisuja. Kaikkien yhteinen intressi on lapsen menestys koulussa. Ekaluokkalainen on ihan lapsi vielä ja saa opetella. Kokeilkaa open kanssa vaikka tarrasysteemiä, meillä se on toiminut. Aamusin olen usein myös muistuttanut lempeästi mutta tiukasti silmiin katsoen, että ollaanhan tänään sitten nätisti tunnilla, ollaanhan. Poikaa itseäänkin harmittaa kun tulee sanomista. Tärkeää on, ettei poika sisäistä häirikön identiteettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Perheneuvolaan ei mennä niin vaan.

Vierailija
4/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aina vilkas ja levoton ja käyttäytyy usein aggressiivisesti. Oli lyönyt koulussa ja mitä lie tehnytkään. Ei oltu viestissä eritelty. Pelkäsi alunperinkin, että onkohan tuo ekaluokka vielä hänen "paikka" kun tuo käytös on sen verran levotonta, mutta muiden mielestä hän oli aivan valmis kouluun. Unohtelee tavaroita, läksykirjoja, on levoton kaikinpuolin. Teen lyhyempää työpäivää, että lapsi jaksaisi paremmin, mutta ei tunnu auttavan sekään. isä ei osallistu hoitoo/kasvatukseen millään tavalla.

Vierailija
5/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulle jokin paikka missä pohtia lapsen asioita, jos kerta isää ei ole. Jokainen äiti tarttee tukea lapsen kasvatukseen, millaset välit sulla on omiin vanhempiisi? Voisko olla, että isättömyyttään lapsi reagoi noin? Onko poika osannut surra sitä muulla tavoin? Tulee mieleen, että joku terapiakin voisi silloin olla hyvä... jos siihen nyt tässä maassa mahdollisuuksia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme