HS: Helsinkiläinen isä osti 17-vuotiaalle pojalleen ja tämän kavereille 1,2 litraa vodkaa
Kommentit (73)
Isät on pahoja. Viinat pitää ostaa katukaupasta niin on enemmän jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jännitystä hakee niin eikö se ole silloin juoksuviinat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jännitystä hakee niin eikö se ole silloin juoksuviinat?
Tuo jännitys on niille lapsille keneltä on viety tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan isä tehnyt DNA-testin? Voihan olla, että poika onkin jonkun muun lapsi. Youtubessa monen monta videota joissa on kunnon biiffi kun mies menee sanomaan naiselle tehneensä DNA-testin lapselle, jota on elättänyt vuosia, ja joka onkin jonkun muun siittämä.
Saako tollasesta kusetuksesta miten hyvät korvaukset?
No vanhemmat voi lähinnä valita että kokeileeko lapsensa päihteitä kotona vai joidenkin hämärätyyppien seurassa. Kumpaan haluatte esimerkiksi tyttärenne sammuvan, omaan sänkyynsä vai jonkun random hyypion sohvalle joka tarjoili tälle alkoholia. Ja haluatteko että se teidän tytär hankkii alkoholia seksiä vastaan joltain ukon retkuilta vai olisiko kuitenkin parempi että hankitte ne juomat itse lapsellenne.
Hyvät rahat sai nuorempana kun lupasin käydä hakemassa tenaville alkoholia ja tupakkaa ja sitten vaan kylmästi pidin annetut rahat. Sitten sanoin niille että soittakaa poliisille tai vaikka äidillenne.
Ennen olisi ollut puhelinluettelollinen tälläisiä juttuja! Joku ne alkoholit hakee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on tumppu 17v. kun ei omia viinojaan saa itse hankittua.
No kun lukee tuon jutun, poika on saanut kavereineen sitä viinaa ilman isää. Isä osti siksi kun tiesi että poika saa sitä joka tapauksessa. Se unohtui aloituksesta
No moniko vanhempi hauaa että se oma poika tai tyttö joutuu imemään jonkun puliukon munaa saadakseen tämän hakemaan alkoholia? Parempi kai tuo on?
Ei ne kuitenka juo sitä. Nuorten alkoholinkäyttö laskee vuosi vuodelta. Ei vaan kiinnosta kännissä örveltäminen
Vierailija kirjoitti:
So, miksi tästä on pitänyt tehdä juttu?
Varoittava esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kuitenka juo sitä. Nuorten alkoholinkäyttö laskee vuosi vuodelta. Ei vaan kiinnosta kännissä örveltäminen
Eniten nuorten alkoholin käyttöä ovat vähentäneet huumeet. Joo täysraittiuskin on lisääntynyt mutta esimerkiksi nuorista aikuisista 20 - 30 vuotiaista puolet viihdekäyttää kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan on ollut vanhempia, jotka kuvittelevat kontrolloivansa nuorten juomista ostamalla heille vähän silloin tällöin. Mutta onhan jo monesti todettu, että ne vanhempien ostamat juomat ovat vain extraa muiden juomien lisäksi eikä kaikkea kerrota vanhemmille.
Mä olen tuollainen entinen nuori, jonka vanhemmat on sallineet jo siinä täysi-ikäisyyden kynnyksellä miedon alkoholijuoman tai pari. Kotona ei ryypätty vaan suhtautuminen alkoholiin on ollut melko neutraali. Saunakalja, ruoan kanssa viiniä tms oli ihan normaalia. Suvussakaan ei mun tietääkseni ole kenelläkään mitään alkoholiongelmaa puoleen tai toiseen. Vaari oli absolutisti, mutta joi ykkösolutta.
Nyt olen ihan normaali ja suhtautuminen alkoholiin on edelleen samanlainen. Toki olen myös nuorena aikuisena juhlinut ja jotain ylilyöntejä on tullut, mutta ne ei ole olleet viikottaisia tai edes kuukausittaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ennen olisi ollut puhelinluettelollinen tälläisiä juttuja! Joku ne alkoholit hakee kuitenkin.
Kasarin bileissä juotiin usein. Aina joku haki teineille alkoholia. Saattoi siinä myyjä ihmetellä kun yksi heppu ostaa jotain 200 pulloa kaljaa kerralla. Mietin yhtä pari vuotta vanhempaa tuttua. Sitä saattoi pari myyjää pitää alkoholistina.
Mun isäni olisi ostanut mulle viinaa. Mä vaan en juonut.... kovin paljoa, 80-luvun mittapuulla. Kerran kaveri "jäi kii" sammui, poliisit vei kotiin, ja koska olin kaverilla kylässä, hänen isänsä tuli hakemaan. Seuraavana päivänä isäni haki mut sieltä kaverilta, ja kysyi, että kerrottiinko me, mistä se viina oli saatu. Sanoin, että ei kerrottu, enkä edes tiedä, niin isä totesi että hyvä, ei hänkään olisi kertonut.
Nykyään ollaan sekä isä että minä absolutisteja. Kaverista en tiedä, oli huonossa kunnossa jo 90-luvulla....
Vodka on kuitenkin aika rankkaa tavaraa. Ehkä jos ne sidukat tai oluset olisi ostanut...
Olen aihetta miettinyt, että voisin 16-17 vuotiaalle omalle lapselle ostaa, mikäli hän pysyy omassa valvonnassa. Missään tapauksessa en muille muksuille, en voisi olla vastuussa heidän tekemisistään ja olemisistaan.
Sillä tuota itselle perustellut, että tiedän mitä nuori juo ja missä. Jos nuori lähtee itse etsimään juomiaan pimeiltä kujilta, niin ei turvallisuudesta ole tietoakaan.
Aikamoinen määrä alkoholia, kun kokeiltu on Alkoa vasta kerran aikaisemmin. Jotain mietoa alkoholia voisin nuorelle ostaa, en kirkkaita todellakaan.
Harvinaisen yhdentekevä uutinen. Tuossa ei ole yhtään mitään uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen yhdentekevä uutinen. Tuossa ei ole yhtään mitään uutta auringon alla.
Vodkaa komissario palmu. Teineiltä takavarikoitua vodkaa herra palmu. Pidä turpasi kiinni ja anna tänne se pullo....
Onkohan isä tehnyt DNA-testin? Voihan olla, että poika onkin jonkun muun lapsi. Youtubessa monen monta videota joissa on kunnon biiffi kun mies menee sanomaan naiselle tehneensä DNA-testin lapselle, jota on elättänyt vuosia, ja joka onkin jonkun muun siittämä.