HS: Helsinkiläinen isä osti 17-vuotiaalle pojalleen ja tämän kavereille 1,2 litraa vodkaa
Kommentit (30)
Kylläpä on tumppu 17v. kun ei omia viinojaan saa itse hankittua.
Ainahan on ollut vanhempia, jotka kuvittelevat kontrolloivansa nuorten juomista ostamalla heille vähän silloin tällöin. Mutta onhan jo monesti todettu, että ne vanhempien ostamat juomat ovat vain extraa muiden juomien lisäksi eikä kaikkea kerrota vanhemmille.
Joku alkaa trokaamaan viinaa alaikäisille helposti. Olisin tiukentanut lakia.
So, miksi tästä on pitänyt tehdä juttu?
Mahtoikohan tuo riittää jos pojat joivat 2 iltaa ja tarjosivat vielä kavereillekin.
Amatöörimeininkiä. Meidän isä osti mulle ja siskolle 5 l kossua ja kartongin röökiä, kun olimme 14- ja 16-vuotiaat ja lähti sitten neljäksi viikoksi reissuun jättäen meidät kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on tumppu 17v. kun ei omia viinojaan saa itse hankittua.
Hesan teinit🤣
Parempi, että isä hakee kuin se narkki siellä kaupankulmalla.
Vajaata vuotta myöhemmin 17-vuotias voisi käydä aivan itse ostamassa vodkansa vaikka Tallinnasta. Mutta jos se vodkan haltuunsaanti tapahtuu päivänkään ennen 18-vuotispäivää niin kyseessä on suuri katastrofi ja ison uutisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vajaata vuotta myöhemmin 17-vuotias voisi käydä aivan itse ostamassa vodkansa vaikka Tallinnasta. Mutta jos se vodkan haltuunsaanti tapahtuu päivänkään ennen 18-vuotispäivää niin kyseessä on suuri katastrofi ja ison uutisen paikka.
Nykyään ollaan hurskastelijoita.
Kokkkareilla on valtava huoli ettei suomalaiset juo enää kun nuoret ovat yhä enemmän täysraittiita. Taitaa olla alkoholia kokeilevat nuoret nykyään enemmän poikkeus kuin sääntö.
Vierailija kirjoitti:
Parempi, että isä hakee kuin se narkki siellä kaupankulmalla.
Hohhoijaa. Hyöty tällaisesta jää niin nollatasolle, ettei kukaan ala hakemaan viinaa kuin korkeintaan kuin omille kavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisiltä vaaditaan henkkarit kun he ostavat simaa tai alkoholitonta olutta, koska kyseessä ovat vaaralliset päihteet.
Tyypillinen alkoholistin logiikka. Isi muistaa miten isiä siinä iässä harmitti, kun oli vaikeaa saada ketään hakemaan lastia alaikäiselle. Ja päätti, että hänpä on reilu äijä, ja hakee brenkkua omille lapsilleen, heiiiii?? Ja sitten toinen alkoholistin lempiargumentti: Kun kyllähän joku sen hankkii kuitenkin jostain. Ja näin se on turvallisempaa, ei sit vahingossa dokaa mitään teollisuusalkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisiltä vaaditaan henkkarit kun he ostavat simaa tai alkoholitonta olutta, koska kyseessä ovat vaaralliset päihteet.
Näin on. Kannattaa myös olla tarkkana ettei mene simaa ostamaan väärään kellonaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen alkoholistin logiikka. Isi muistaa miten isiä siinä iässä harmitti, kun oli vaikeaa saada ketään hakemaan lastia alaikäiselle. Ja päätti, että hänpä on reilu äijä, ja hakee brenkkua omille lapsilleen, heiiiii?? Ja sitten toinen alkoholistin lempiargumentti: Kun kyllähän joku sen hankkii kuitenkin jostain. Ja näin se on turvallisempaa, ei sit vahingossa dokaa mitään teollisuusalkoholia?
Älä rutise kukkahattutäti.
Kerran tai pari olen uhrannut hetken ajatukselle, että voisinko välittää alkoholia alaikäisille, ja tullut tulokseen, että parempi, etten välitä, ja jos kuitenkin välittäisin, niin ehdottomasti korkeintaan 4,7 % juomia.
Alaikäiselle ja ehkä vielä täysin kokemattomalle ei kirkasta viinaa missään nimessä.
Pihi isä, kyllä nyt kahdelle pitää olla litra mieheen.
aika kovaa ainetta ensikertalaisille. en ymmärrä.
Joidenkin ei pitäisi lisääntyä, koska jälkikasvun kasvattaminen on heille liian vaikea urakka.