Onko teidän mielestä tämä kesä ollut hyvän sään vai huonon sään kesä?
Kerro myös missä päin Suomea olet kesän ollut.
Itse en oikein tiedä. Inhoan helteitä, niin sikäli on ollut hyvä sää kun ei ole ollut montaa päivää liian kuuma. Mutta toisaalta on satanut tosi usein ja paljonkin, niin sikäli huono sää.
Ap, Pk-seutu
Kommentit (104)
outoa on ei koskaan ole tämmöstä ollut keskipohjanmaalla poimin mustikoita metsässä reilun tunnin 1 hyttynen tuli korvan taakse inisemään tapoin sen yleensä niitä on monta sataa
täydellinen ei voi muuta sanoa hki ja osin jkl. parasta. nyt toivotaan---ettei tuu sitä ns inkkarikessää..elokuun super kuut ja helteet sekä trooppiset yöt... patjansuojuksetkin pesuissa joka aamu ja hermo kireellä
näin on- jaksaa ja vuode pysyy siistinä- parasta aaaaaaaaaaaaaa luokkaa
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sää, ei ole tullut liian hiki ja t-paidassa on tarjennut useampana päivänä etenkin pihatöitä tehdessä. Vihaan hellettä.
juuri noin jämptisti
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotona sisällä on ollut melkein koko kesän todella kosteaa. Pyykit ei kuivu, on hiostavaa vaikka ei ole kuuma. En tykkää.
totta-- toi kosteusprosentti ottaa aivoon---pyykkiä kertyy kun entoset ei kuivi ja vaikka suht normi lämpö--niin jotenkin hiostaa-koko ajan pestään itseämme
Aika neutraali kesä ollut tähän mennessä. Sateista ja vähän turhan viileää, mutta on ollut myös lämpimiä päiviä ja muistan kyllä monta kesää jollon on ollut paljon kylmempääkin. Tottakai kesäihmisenä toivoisin että tulisi kunnon helteet, jotka kestäisi mahdollisimman pitkään, mutta oli tossa yksi lämmin viikko joten ei valittamista :) Asun Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä päässyt ulkoilee... kohta alkaa talvi ja taas 8 kk sisällä. Onneksi voi ostaa matkatoimistojen osakkeita sillä nyt ihmiset lähtee paljon ulkomaille syksyllä ja talvella kun eivät saaneet kesällä aurinkoa.
Nythän on ollut täydelliset ulkoilusäät. Ei liian kuuma, eikä ole edes hyttysiä.
jokapäiväinen sää jankutus meneillään
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla on näin 55 vuotiaan naismuistiin niin kutsuttu säiden puolesta niin sanotusti normikesä. Tai ehkä hieman normaalia kuivempi, mutta lämpötilojen osalta melko tavallinen.
Mitä huumeita sä vedät? Normaalia KUIVEMPI????
Lahti - ihan kiva kesä, sadetta saisi olla paljon enemmän! Kyllästyttää jatkuva kukkienkastelu.
No mulle huono. Pk-seudulla ja savossa olen viettänyt. Ehkä kahtena päivänä olen uskaltanut jättää pitkähihaisen kotiin, yhtenä päivänä käytin hametta. Mulle vasta yli 25 on jokseenkin lämmintä, saa mennä lähemmäs neljääkymmentäkin, ei tunnu missään. Joku 35-37, nautin, teen pitkiä kävelyitä. Talven oon pääasiassa sisätiloissa, jossain saamarin ikeassa tarttee käydä kävelyllä, kun en millään vaatetuksella saa naamaa pysymään lämpimänä. Mökillä jaksoin olla 1vrk, kertaakaan en ole uinut jne. Ihan yhtä tyhjän kanssa.. kohta tosiaan n. 8kk menee ulkoilematta kuin aivan pakolliset. Ja saahan sitä tulla huutamaan, että muuta pois... ei se ole niin helppoa, mulla on hankala perussairaus, johon saan ihme kyllä hyvän hoidon suomessa. Sairauteni takia varmaan palelenkin niin paljon, mene ja tiedä. Mut pa*kaa on, pahoittelut teille ketä mun henkilökohtainen mielipiteeni loukkaa ja ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
No mulle huono. Pk-seudulla ja savossa olen viettänyt. Ehkä kahtena päivänä olen uskaltanut jättää pitkähihaisen kotiin, yhtenä päivänä käytin hametta. Mulle vasta yli 25 on jokseenkin lämmintä, saa mennä lähemmäs neljääkymmentäkin, ei tunnu missään. Joku 35-37, nautin, teen pitkiä kävelyitä. Talven oon pääasiassa sisätiloissa, jossain saamarin ikeassa tarttee käydä kävelyllä, kun en millään vaatetuksella saa naamaa pysymään lämpimänä. Mökillä jaksoin olla 1vrk, kertaakaan en ole uinut jne. Ihan yhtä tyhjän kanssa.. kohta tosiaan n. 8kk menee ulkoilematta kuin aivan pakolliset. Ja saahan sitä tulla huutamaan, että muuta pois... ei se ole niin helppoa, mulla on hankala perussairaus, johon saan ihme kyllä hyvän hoidon suomessa. Sairauteni takia varmaan palelenkin niin paljon, mene ja tiedä. Mut pa*kaa on, pahoittelut teille ketä mun henkilökohtainen mielipiteeni loukkaa ja ahdistaa.
aha.
Asun Helsingissä. Mielestäni säät ovat olleet vaihtelevat. Normaalia kylmemmät, eikä 30 astetta ole ylittynyt kertaakaan. Panin alkukesästä merkille, että hyvät säät osuivat arkipäiville, jolloin ne meni itseltä ohi. Viikonloppuisin satoi.
Mulle on kesä, kun lunta ei ole maassa! Eli hyvät säät on ollut, just hyvät aktiiviselle ulkoilmaihmiselle tällaiset +18-22. Muutama hellepäiväkin vaan, niin ei tullut tunnetta, että koko kesä menee taas hukkaan, kun on liian kuuma kaikkeen tekemiseen. Sadettakin vasta nyt heinäkuussa ja pitkiä poutia välissä. Kesäkuussa menikin jo turhan kuivaksi.
Minä niin rakastan tätä kesää! Ulkona on viileää ja ilppi pauhaa sisällä ettei olisi kosteaa. Aiettä mä toivon, että koko kesä olisi tommoista. Vesisadetta ja mahd kylmä! Vihaan ja inhoan aurinkoa ja helteitä. Yksi kuukausi vielä ja sitten on SYKSY!!!! 🥰 Vantaalla asun.
Ihan surkeat säät. Sisälläkään ei voi olla kesävaatteissa kun jäätyy, ja ulkona pitää olla samat housut kuin talvellakin. Olisi edes muutama hellepäivä, että jäisi jonkinlainen mukava muisto kesästä.
Huono kesäsää Helsingissä. On satanut koko ajan eikä ole edes lämmintä juurikaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä päässyt ulkoilee... kohta alkaa talvi ja taas 8 kk sisällä. Onneksi voi ostaa matkatoimistojen osakkeita sillä nyt ihmiset lähtee paljon ulkomaille syksyllä ja talvella kun eivät saaneet kesällä aurinkoa.
Mitä? Ei pääse ulkoilee, koska ei ole hellettä? Helteellä nimenomaan ei pysty ulkoilee kunnolla, kun on niin kuuma. Tänä kesänä on ollut mukava ulkoilla, joku satunnainen sade haittaa. Vai oletko sokerista?
Jos asunnossa on 25 astetta lämmintä niin ei oikein oo kiva vetää toppatakkia päälle ja villasukkia jalkaan kun lähtee ulkoilee. Tällainen ei ole inhimillistä.
Kävin Suomessa kesälomalla, siellä oli juuri sopivaa. 18-23 astetta pari viikkoa, välillä sateli mutta hyvin vähän.
Nyt olen valitettavasti taas täällä Keski-Euroopan 35+ helvetissä. Ennen tätä oli viikko 2-4 kesän välein. Nyt on jatkuvasti. Pakko se on ostaa joku ilmastointipömpeli vaikka rahaa ei sellaiseen olisi, ja 10 kk vuodesta se sitten seisoo turhaan nurkassa, mutta kun ei enää jaksa 33 asteen sisälämpötiloja viikkotolkulla. Tällaisilla säillä ei voi tehdä yhtään mitään, paitsi käydä ilmastoiduissa ravintoissa, ostareilla ja elokuvissa. Koko kesä menee sisällä pimennysverhojen takana.
Mitä? Ei pääse ulkoilee, koska ei ole hellettä? Helteellä nimenomaan ei pysty ulkoilee kunnolla, kun on niin kuuma. Tänä kesänä on ollut mukava ulkoilla, joku satunnainen sade haittaa. Vai oletko sokerista?