Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvisin faktatietoa erosta ja opiskelijan yksinhuoltajuudesta.

Vierailija
01.10.2008 |

Olen eroamassa kahdeksan vuoden avioliitosta. Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Meille tulisi yhteishuoltajuus lapsista, lapset asuisivat kuitenkin luonani.

Mieheni nimissä on asunto (jonka hän osti avioliittomme aikana) ja jota hän on myymässä, asumme nyt toisessa asunnossa vuokralla. Hänen nimissään on myös auto (ostettu avioliittomme aikana). Meillä ei ole avioehtoa.

Viimeiset vuodet olen ollut kotiäitinä, nyt aloitin uuden ammatin opiskelun.

Kaikkien muiden huolien lisäksi mietin että miten tulen pärjäämään taloudellisesti. En ole ehtinyt kiireiltäni vielä selvittämään mahdollista asumistuen määrää, elatusapua, toimeentulotukea ym.

Asunto on mieheni, auto on mieheni, voiko hän vaatia kaiken muunkin, huonekalut, astiat, kaiken? Koska olen ollut kotiäitinä ja opiskellut viimeiset vuodet?

Kiitos jos viitsitte vastata ja auttaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat puolet asunnon hinnasta avio-oikeuden perusteella!

Vierailija
2/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et raaski yksityistä asianajajaa itsellesi hankkia. Ei mies voi sinua putipuhtaaksi nylkeä, vaikka olisitkin ollut "vain" kotiäitinä. Sinulle kuuluu puolet, koska teillä ei ole avioehtoa.

Kelasta saat apua asumistukiasiaan ja Kelan nettisivuilta löytyy laskurikin, jolla saat laskeskeltua tuen määrän suurinpiirtein. Lapsilisiin yh-korotukset, isältä elatusmaksut lapsista ja päivähoitomaksuja et joudu opiskelijana maksamaan. Ehket rikkaaksi tule, mutta pärjäät kyllä opiskeluajankin. Ja äärimmäiseen viime hätäänhän on sitten vielä sossu.

Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko todella niin että asunnostakin kuuluu puolet minulle vaikka se ei ole nimissäni?? Ja autosta? Mieheni on sanonut etten saa mitään.

Vierailija
4/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin et saisi mitään. Olisi ukkelin kannattanut ajatella... jos ei kerran nyt ajattele edes lastensa parasta.

Mieheni on sanonut etten saa mitään.

Mies saa sanoa mitä tykkää ;)

Pirauta sinne oikeusaputoimistoon heti huomenna ja laita ammatti-ihminen asialle. Sinun tuloillasi sinnekään ei tarvitse maksaa mitään.

Ja tuollaisen miehen kanssa se yhteishuoltajuuskin saattaa olla sitten vain hänen keinonsa kiusantekoon ja lasten ja sinun elämän hallintaan + kontrollointiin.

3

Vierailija
5/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kiirellä sinne oikeusaputoimistoon on maksuton niin kauan kun ositus on tehty ja vain toinen voi olla niiden asiakas.

Eli jos miehesi keksii ensin sinne mennä...niin sinä et voi ollla asiakkaana siellä.

Ositus sujuu nopeammin....kun on ammatti -ihminen apuna.

Niin meillä sain mitä mulle kuuluuikin ja pärjäät ihan hyvin saat tuet mitkä sulle kuuluu....tai sitten omaisuutta jos on et saa niitä tukia.Mutta siis heti aamulla tilaa aika oikeusaputoimistoon.......

Rohkeutta ja voimia...miehet aina uhkailee......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä