Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muokata CV:tä alan vaihtoa varten (sote-alalta myyntiin ja asiakaspalveluun )

Vierailija
25.06.2026 |

Voiko vaihtaa alaa ilman uutta tutkintoa? Voinko korostaa ja painottaa eri asioita CV:ssä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne myyjät ja asiakaspalvelijatkaan saa töitä niin miksi ottaisivat riskin eri alalta.

Vierailija
2/4 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cv on käsittääkseni pääosin kuvaus työ- ja opiskeluhistoriasta. Se ei muutu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cv on käsittääkseni pääosin kuvaus työ- ja opiskeluhistoriasta. Se ei muutu. 

Jos kuvailisin työtehtäviä eri asioita painottaen?

Vierailija
4/4 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa olen. Alat vain ovat eri eli pitkä myyntikokemus pitäisi saada naamioitua niin, että lukija uskoisi minun pysyvän muuhunkin työhön kuin mitä pääsääntöisesti olen tehnyt.  Mitään kunnon ratkaisua en ole löytänyt ja aina tuntuu tulevan vastaan muuta työtä hakiessa, että taidat olla eri alan ihmisiä.

Riippuu tietysti mitä sotealalla olet tehnyt, mutta useimmissa töissä siellä on asiakas, joka pitää osata kohdata. 

Painottaisin sinuna osaamistasi sillä alueella ja kykyäsi luovia vastalauseiden ja vastustuksen viidakossa. 

Myös sitä, että ymmärrät tarjota asiakkaalle parasta ratkaisua eli toimit hänen puolellaan. Toki sinun pitää olla työnantajasi asialla ja ymmärtää saada aikaan se kauppa ja asiakkaalta maksu työstäsi ja tuotteista mitä myyt. 

Voisin kuvitella soteihmisen olevan ihan käypä myymään palveluita - siis tuotteen saadessaan sen palveluna.