Taas ihan älytön määrä ruokaa roskiin jääkaapista
Jokunen aika sitten havahduin siihen, että ruokaa menee paljon vanhaksi ja roskiin. Syy:olen laiska kokki enkä aina syö mitä olen suunnitellut.
Nyt pitää skarpata ja vähän miettiä kulutusta ja käytöstä
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Huonosti kyllä suunnittelet te ruokamenekkiä sitten, otan osaa.
Samaa mieltä. Onneksi edes nyt havahduin tähän. Tein jo kasvissosekeittoo ja kohta teen lohkoperunoita :) ap
P.s lapsuudessa oli sama juttu,meni tuhottomasti ruokaa vangaks (ei oo kuitenkaan selitys mun onfelmaan, ehkä :D)
Mä haluaisin syödä jääkaapin tyhjäksi ennen kuin mennään kauppaan. Keksiä ja inspiroitua nyhjäisemään tyhjästäkin vielä syötävää ja säästää samalla. Mutta kun se ei meillä käy. Mies luulee, että nälänhätä uhkaa, kun kaapissa jollain hyllyllä pohja alkaa näkyä.
Raivostuttaa tämä jääkaapin ääriään myöten täyttö liian usein.
En koskaan heitä syömäkelpoista ruokaa roskiin, tähtään 0% hävikkiin. Ihan niin pitkälle en sentään mene, että keittelin sipuleiden ja porkkanoiden, ja muiden kuorista kasvislientä, mutta Harmittaa vietävästi kun kaupasta ostetut sipulit on silloin tällöin sisältä jo valmiiksi puoliksi mätiä.
Yksin eläjä helpompaa mutta silti vaatii huolellista suunnittelua, valmisteluja ja hereillä oloa
Munakkaaseen on helppo pilkkoa kaikki vanhat vihannekset.
Mitä tarkoitat vanhoilla perunoilla? Ituja kasvavat perunat ovat ihan syömäkelpoisia.
Ai että pitäisi saada enemmän lisäaineita ruokaan vvai?