Miksi on pakko tunkea motarille kun ajotaidot ei riitä?
Maantiellä ei usein ole erillisiä ramppeja ja kiihdytyskaistoja sekoittamassa pakkaa.
Kommentit (31)
Joo, se on hyvä muistaa, että kiihdytyskaistalta tuleva väistää, eikä motarilla oleva.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on hyvä muistaa, että kiihdytyskaistalta tuleva väistää, eikä motarilla oleva.
Mutta on tilanteita jolloin kannattaa väistää myös kiihdytyskaistalta tulevaa.
1) silloin kun sieltä tulee joku mumma josta näkee jo ennalta ettei se saa koslaansa kiihtymään ja on juuri silloin paniikissa rinnallasi kun sen kaista loppuisi
2) rampilta tulee rekka
Talla pohjaan et pääsee sinne sataseen jos liikenne isolla tiellä vetää satasta. Ja ennakoi mihin rakoon pääsee. Tuleeko sieltä viisi henkilöautoa,yksi, vai rekka. Jos vain yksi auto,ei sitten missään tapauksessa tartte kiihdyttää sen eteen ilman hajurakoa vaan liittyä taakse.
Vierailija kirjoitti:
Voitko jo lopettaa tämän ulinan?
Voisitko lopettaa motarilla pelleilyn?
Ei sitä opi jos ei joskus uskaltaudu sekaan, katso peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) silloin kun sieltä tulee joku mumma josta näkee jo ennalta ettei se saa koslaansa kiihtymään ja on juuri silloin paniikissa rinnallasi kun sen kaista loppuisi
2) rampilta tulee rekka
Tuo on tietysti totta. Vaikka laki ei sitäkään salli.
-Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2) rampilta tulee rekka
Ihan riippuu missä kohtaa itse olet isolla teillä menossa. Onko ne tulossa just eteen vai nostaako nopeutta pari kilsaa et ne tulee sun taakse. Ja aina ei näe onko mumma vai jäbä ja puhelinta plärää. Näitäkin on,niin hitto en väistä. Puhelin pois ja seuraa liikennettä. Mun puolesta vaikka sillä kiihdytyskaista loppuu ja ajaa pöpelikköön jos ei tiedä mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En, koska olen maailman paras kuljettaja enkä tee virheitä. Ikinä. Olen myös narsisti sekä käytän aivan liikaa axea. Pidän itseäni alfauroksena, mutten osaa enkä halua tyydyttää naista.
Samaa mietin sunnuntaina. Jos ei uskalla ajaa moottoritiellä, niin älä tule sinne sekoilemaan.
Toinen mikä ärsytti, kun joku hienommalla autolla ajoi ohituskaistaa reilun kymmenen kilometriä, mutta ei kuitenkaan ohittanut vaan ajoi toisen vierellä. Muutama auto odotti tämän tollon takana, mutta ei tajunnut ohittaa. Ego ei varmaan olisi riittänyt tulla normi kaistalle takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2) rampilta tulee rekka
Ihan riippuu missä kohtaa itse olet isolla teillä menossa. Onko ne tulossa just eteen vai nostaako nopeutta pari kilsaa et ne tulee sun taakse. Ja aina ei näe onko mumma vai jäbä ja puhelinta plärää. Näitäkin on,niin hitto en väistä. Puhelin pois ja seuraa liikennettä. Mun puolesta vaikka sillä kiihdytyskaista loppuu ja ajaa pöpelikköön jos ei tiedä mitä tehdä.
Kaltaisesi "ajakaa-vaikka-pöpelikköön-sillä-minulla-on-oikeus"-idi-ootit vaarantavat liikennettä siinä missä puhelimenräplääjätkin. Ja kaltaisesti idi-ootit kyllä tuomitaan liikenteenvaarantamisesta jos aiheuttavat pöpelikköön ajon jököttämällä jääräpäisesti väistämättä vaikka siihen olisi mahdollisuus ja siten aiheuttavat kolarin. Miksi? Koska tieliikennelain mukaan kaikkien perusvelvollisuus on toimia niin ettei onnettomuuksia tapahdu. Vaikka sitten joustaen pyhistä oikeuksistasi jököttää kaistalla väistämättä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska olen maailman paras kuljettaja enkä tee virheitä. Ikinä. Olen myös narsisti sekä käytän aivan liikaa axea. Pidän itseäni alfauroksena, mutten osaa enkä halua tyydyttää naista.
porvoolainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä maaseudulla päätiellä ajavat alkavat pelaamaan ns. pinkiponkia, eli seilaamaan kaistalta toiselle jos joku on liittymässä tielle. Aina saa pelätä koska joku ajaa kylkeen väistäessään kolmion takaa tulevaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä opi jos ei joskus uskaltaudu sekaan, katso peiliin.
Täällä maaseudulla on ihmisiä jotka eivät ole oppineet vaikka ovat olleet seassamme muiden tienkäyttäjien "ilona" jo yli puoli vuosisataa. Ajattele: 50 vuotta autoilua, koska sporat ei dösää täällä päin, ja siltikään ei vaan ole oppinut. Ja sellaisia on PALJON.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin sunnuntaina. Jos ei uskalla ajaa moottoritiellä, niin älä tule sinne sekoilemaan.
Toinen mikä ärsytti, kun joku hienommalla autolla ajoi ohituskaistaa reilun kymmenen kilometriä, mutta ei kuitenkaan ohittanut vaan ajoi toisen vierellä. Muutama auto odotti tämän tollon takana, mutta ei tajunnut ohittaa. Ego ei varmaan olisi riittänyt tulla normi kaistalle takaisin.
Näitä vasemmanpuoleisen kaistan blokkaajia on tosi paljon. Körötellään kaikessa rauhassa ilman mitään tajua siitä, että takana on pitkä jono ihmisiä jotka haluaisivat jo päästä eteenpäin. Vakkarin kirous.
Vierailija kirjoitti:
Miksi avaat/luet ketjuja mitkä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2) rampilta tulee rekka
Kaltaisesi "ajakaa-vaikka-pöpelikköön-sillä-minulla-on-oikeus"-idi-ootit vaarantavat liikennettä siinä missä puhelimenräplääjätkin. Ja kaltaisesti idi-ootit kyllä tuomitaan liikenteenvaarantamisesta jos aiheuttavat pöpelikköön ajon jököttämällä jääräpäisesti väistämättä vaikka siihen olisi mahdollisuus ja siten aiheuttavat kolarin. Miksi? Koska tieliikennelain mukaan kaikkien perusvelvollisuus on toimia niin ettei onnettomuuksia tapahdu. Vaikka sitten joustaen pyhistä oikeuksistasi jököttää kaistalla väistämättä ketään.
Mitäs jos siinä vasemman puoleisella kaistalla on vaikka kolme rekkaa peräkkäin, ettei yksinkertaisesti pääse seilaamaan kaistalta toiselle? Päätiellä ajavan pitäisi sitten jarrutella ja väistää kolmion takaa tulevaa?? Ei, vaan pöpelikkö kutsuu sitä joka ei osaa ajaa.
Moottoriteille voisi olla erillinen ajokortti. Siis joku +merkki, jos siellä haluaa ajaa.
Ja miksi sinne pitää tunkea kun ajetaan vanhalla passatilla 90iä? Vieressä usein kulkee vanha tie minne voi vallan hyvin mennä köröttelemään.