Taas ihan älytön määrä ruokaa roskiin jääkaapista
Jokunen aika sitten havahduin siihen, että ruokaa menee paljon vanhaksi ja roskiin. Syy:olen laiska kokki enkä aina syö mitä olen suunnitellut.
Nyt pitää skarpata ja vähän miettiä kulutusta ja käytöstä
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Punalapputuotteet menee äkkiä vanhaksi. Ja niitä tuppaa kertymään. Maidot muuttuu piimäksi.
Mikai et jätä niitä oikeasti köyhille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalapputuotteet menee äkkiä vanhaksi. Ja niitä tuppaa kertymään. Maidot muuttuu piimäksi.
Jos ei niitä osaa oikein säilyttää eikä ole kuullut laiteesta pakastin.
Ei ne siellä pakasteessakaan ikuisuuksia hyvänä säily. Pilaantuu ne sielläkin, jos niitä kuukausitolkulla jemmaa.
Mä söin tarkoituksella jääkaappia tyhjäksi, äsken laitoin sulamaan. Illalla käyn kaupassa kun saan taas sen päälle. Teen joka kesä niin.
Maidonkin voi pakastaa. Puuilossa on halpoja pakastuspulloja.
Punaliputettuja ei kannata ostaa, jollei tee siitä ruokaa samana päivänä tai muuten suoraan pakastimeen.
Vierailija kirjoitti:
Minuulla ei mene vanhaksi. Osaan suunnitella ja syön kaiken. Olen myös laihiksella joten en osta liikaa ruokaa. Tällä hetkell jääkaapissa on 5 tomaattia eikä muuta. Pitäis kauppaan lähteä mutta odotan että sade loppuu.
Mulla ei ole jääkaapissa kuin tilkka maitoa, keittokinkkua, kurkkua ja pari porkkanaa, mutta menen kauppaan vasta huomenna, kun en klo 18 jälkeen enää syö.
Vierailija kirjoitti:
Valkosipuli ja sipuli kasvaa samoin ne itää ja kasvaa uudet juuret . Kyllä kuolette kun ette itse osaa mitään.
Minä pakastan valkosipulin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten kannattaa käydä joka päivä kaupassa. Ostaa vain päivän ruuan, ei muuta.
Helvetinmoista ajantuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Piimän voi hyvin käyttää pannukakkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan heitä syömäkelpoista ruokaa roskiin, tähtään 0% hävikkiin. Ihan niin pitkälle en sentään mene, että keittelin sipuleiden ja porkkanoiden, ja muiden kuorista kasvislientä, mutta Harmittaa vietävästi kun kaupasta ostetut sipulit on silloin tällöin sisältä jo valmiiksi puoliksi mätiä.
Yksin eläjä helpompaa mutta silti vaatii huolellista suunnittelua, valmisteluja ja hereillä oloa
Mä ostan aina pakastesipulia ja sipulijauhetta. Hävikkiä ei tule.
Mädät sipulit on onneksi satunnainen ongelma, ja aina osan sipulista saa pelastettua ja käytettyä. Pakastesipuli on julmetun kallista, tuoreet tulee halavammaksi!
Sipulijauhe ja valkosipulijauhe on vähän niinkuin kuivattua sipalia/valkosipalia mutta ei sinne päinkään. Makukaan ei ole edes samalla seinällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan heitä syömäkelpoista ruokaa roskiin, tähtään 0% hävikkiin. Ihan niin pitkälle en sentään mene, että keittelin sipuleiden ja porkkanoiden, ja muiden kuorista kasvislientä, mutta Harmittaa vietävästi kun kaupasta ostetut sipulit on silloin tällöin sisältä jo valmiiksi puoliksi mätiä.
Yksin eläjä helpompaa mutta silti vaatii huolellista suunnittelua, valmisteluja ja hereillä oloa
Mä ostan aina pakastesipulia ja sipulijauhetta. Hävikkiä ei tule.
Pakastesipulia! 😬
Ostan kelta-, puna- ja salottisipulia. Ne säilyvät pitkään ilmavassa ja pimeässä.
Syön sipulia joka päivä. Pakastesipuli on mautonta.
Suunnitelkaa etukäteen mitä syötte ja monelle päivälle se riittää. Jääkaapin sisällön käyttäminen ei paljon älyä tietääkseni vaadi..
Ihmiset ei osaa nykyään enää tehdä ruokaa, siis muuta kuin jostain valmisreseptistä neljälle hengelle tms. Ei osata hyödyntää jämiä, ei säilöä, ei kuivattaa tai edes pakastaa, ei tehdä hilloa tai mehua tai kastiketta.
Kovettuneet pullat menee roskiin sen sijaan että tehtäisiin vaikka köyhiä ritareita jne.
Onneksi pian tulee sota, niin tämäkin ongelma korjaantuu kuin itsestään.
Onni on valmiit taikina pohjat kaupan pakasteesta . Vain rahkapurkki ja mustikkaa päälle ja uuniin.