Mitä aiot ostaa veronpalautuksilla?
Mä menen samantien kauppaan ostamaan hunajaa ja oliiviöljyä.
Kommentit (510)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästän koko rahan eli 5 euroa .
Maksetaanko edes noin pieni summa? Eikös se jää varastoon tulevalle vuodelle?
Jääkö varastoon? Mulle ihan uutta.
No, ei ole kaikilla. Puolisoni on yrittäjä ja verottajalta tuli lappu, että jotain pitää täydentää, niin minunkaan palautus ei näy.
Verotuspäätös kesken puolison veroilmoituksen vuoksi lukee verottajan sivuilla.
Sinne ne menevät tilille ja kai ne kuluvat johonkin joskus. Nyt ei ole mitään päivittäisiä ostoksia isompia hankintoja suunnitelmissa. Olen onnistunut mitoittamaan kulutukseni niin että se on reippaasti alle ansioitasoni, joten en normaalisti edes mieti paljonko tililläni on rahaa. En varsinaisesti köyhäile, mutta olen vähään tyytyväinen, enkä saa kiksejä kuluttamisesta.
Meillä ne menevät suoraan ulkomailta tilattaviin tuotteisiin ja säästöön
Lentoliput Thaimaahan minulle ja vaimolle.
Ostin jo uudet ikkunat. Eipä se tuleva palautusraha riittänytkään, mutta on hyvä vipuraha.
Sitten säästämään sokkelin eritysremonttia varten.
Energian hinta raketoi, kunhan datakeskuksia käynnistyy.
Vain idari kehuskelee veronpalautuksillaan😂 antanut ensin valtiolla lainaa ja saa sen takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Lentoliput Thaimaahan minulle ja vaimolle.
Äkä huijaa työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vain idari kehuskelee veronpalautuksillaan😂 antanut ensin valtiolla lainaa ja saa sen takaisin.
Tiedäthän, että esimerkiksi kotitalousvähennykset on aina ilmoitettava vasta jälkikäteen, joten ne vaikuttavat veronpalautusten märään. Mulla suurin osa palautuksista tulee nimenomaan kotitalousvähennysten takia.
Ajattelin ostaa Muovikasseja laatikollisen. Hinnat nousee ja myyn sitten kun kasseista saa euron kappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän, että esimerkiksi kotitalousvähennykset on aina ilmoitettava vasta jälkikäteen, joten ne vaikuttavat veronpalautusten märään. Mulla suurin osa palautuksista tulee nimenomaan kotitalousvähennysten takia.
Harvalla on varaa käyttää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkinnassa. Joko osakkeita ja rahastoja. Tai Islannin matka vaimolle ja itselle.
Palautusta 2200e.
Ihana mies, jos satsaat vaimoon! :)
Mulle heti kanssa mies, joka vie Islantiin.
Hopi hopi!
Minäkin haluan Hildur-maisemiin. Vain mies puuttuu, joka piffaa parinkolmen tonnin matkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on varaa käyttää niitä.
Miten niin? Viime vuonna käytin lumenauraajaa, metsuria, nikkarifirmaa ja peltikattofirmaa.
Sen verran tuli tappioita kirjattua, että saankin palautuksia ja varasin jo reissun Liverpoolin peliin syksyksi. Loput sijoituksiin.
Ruokaa,ruokaa,suolet huokaa! Noin kahden kuukauden ruokalaskuihin riittää!
Vierailija kirjoitti:
Olen tarkka rahoistani, sellaisia ei tule.
Mulla tuli vähän yllättäen kun en jaksanut selvittää poistojen käyttötapaa tai määrää. Nostin rahastoa ja maksoin siitä joulukuussa verot pois. Mutta mulla oli vielä vuokrakämpästä remonttipoistoja käyttämättä ja tuo pääomatulovero tulee takaisin.
Tungen sen takaisin sijoituksiin.
Miehen kanssa täytämme pyöreitä joitakin päiviä veronpalautusten maksun jälkeen, joten varmaan käytän ainakin osan johonkin yhteiseen kivaan.
Mulle tulossa n. 2500 e veronpalautusta. Laitan säästöön. Kotihoidontuella (ja miehen palkalla) lasten kanssa kotona oloa taas tiedossa ensi vuodesta alkaen, joten kaikki mahdolliset säästöt tulee tarpeeseen.
En tiedä koska saan palautusta.
Puolisoni verotus kesken.