Miksi kaikilla on Aarni-kello?
Mistä tulee tämä laumakäytös, että kaikilla pitää olla Marimekon laukku tai Aarni-kello tai jotain vastaavaa?
Ymmärrän kyllä, että halutaan suosia suomalaista, mutta eikö häiritse, että kaikki kulkee samoissa kamppeissa kuin laumaeläimet?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellokaupat niitä koko ajan mainostaa "luxuskelloina". Tumpelot suomalaiset luulee sitten olevansa rahakkaita ja tyylikkäitä pitäessään ranteessaan tuota. Eivät vaan tajua, että oikeasti rikkaat ei mene mihinkään massahysteriaan mukaan.
Massahysteria? Oikeasti rikkaat? Missä näet kumpaakaan noista? Puukellot on suunnattu tavallusille keskiluokkaisille, jotka tykkäävät suomslaisesta designista, ei massahysteerikoille.
Massahysteriaahan se nimenomaan on, kun kaikilla pitää olla samanlainen. Milloin se on kello, milloin laukku, milloin takki. Tavarat vaihtuvat, mutta ilmiö pysyy samana. Lauman mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole nähnyt kenelläkään
Vaatii tietysti vähän pätäkkää. Tutuillasi ei varmaan sitä ole.
Halpoja kelloja nämä ovat, kalleimmat mallit näkyvät olevan parisataa. Laatu ei ole kummoinen, Miyotan koneisto. Sveitsiläiset osasivat tehdä tämänkin asian paremmin jo 80-luvulla, jolloin Tissot lanseerasi Rock, Wood ja Pearl watch mallistonsa. Kelloissa oli sveitsiläiset Etan koneistot ja safiirilasit jo tuolloin. Minulla on tuosta ajasta edelleen muistona pari tuollaista kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Varmaan yli puolella naisista on sellainen valkoisella rannekkeella varustettu iso älykello. Muunlaisia kelloja on hyvin harvoilla.
Itse lopetin rannekellon käyttämisen kokonaan, kun kokeilin älykelloa ja opin, ettei itseni mittaaminen sovi mulle. Sen jälkeen tiedostin, että eihän kukaan käytä muita kuin älykelloja, ja alkoi tuntua ihan oudolta olla se ainoa muunlaisella kellolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpoja kelloja nämä ovat, kalleimmat mallit näkyvät olevan parisataa. Laatu ei ole kummoinen, Miyotan koneisto. Sveitsiläiset osasivat tehdä tämänkin asian paremmin jo 80-luvulla, jolloin Tissot lanseerasi Rock, Wood ja Pearl watch mallistonsa. Kelloissa oli sveitsiläiset Etan koneistot ja safiirilasit jo tuolloin. Minulla on tuosta ajasta edelleen muistona pari tuollaista kelloa.
Juurikin näin. Toisille vaan se parisataakin on liikaa. Sitten kun jostakin osamaksulla saa sen kaivettua, kuvitellaan olevansa niin äveriäitä hienostoihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellokaupat niitä koko ajan mainostaa "luxuskelloina". Tumpelot suomalaiset luulee sitten olevansa rahakkaita ja tyylikkäitä pitäessään ranteessaan tuota. Eivät vaan tajua, että oikeasti rikkaat ei mene mihinkään massahysteriaan mukaan.
Massahysteria? Oikeasti rikkaat? Missä näet kumpaakaan noista? Puukellot on suunnattu tavallusille keskiluokkaisille, jotka tykkäävät suomslaisesta designista, ei massahysteerikoille.
Massahysteriaahan se nimenomaan on, kun kaikilla pitää olla samanlainen. Milloin se on kello, milloin laukku, milloin takki. Tavarat vaihtuvat, mutta ilmiö pysyy samana. Lauman mukaan mennään.
Kaikki = todellisuudessa ehkä 1 % vastaantulijoista, jos menet vaikka Hgin keskustaan tekemään otoksen.
Ehkä älykelloista voisit väittää tuollaista.
No Suomessa ei ole kovin paljon kellovalmistajia, ja Aarnilla on erottuva tuote ja hyvä somemarkkinointi. Ei ihmekään jos niitä ostetaan paljon, varsinkin kun se on aika edullinen. En kyllä ole kovin monella nähnyt niitä livenä.
Minulla muuten on Marimekon laukku ja sketchersin kengät, mutten usko että kukaan arvaisi oikein pukeutumistyyliäni, tai muutakaan iän ja sukupuolen lisäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Varmaan yli puolella naisista on sellainen valkoisella rannekkeella varustettu iso älykello. Muunlaisia kelloja on hyvin harvoilla.
Itse lopetin rannekellon käyttämisen kokonaan, kun kokeilin älykelloa ja opin, ettei itseni mittaaminen sovi mulle. Sen jälkeen tiedostin, että eihän kukaan käytä muita kuin älykelloja, ja alkoi tuntua ihan oudolta olla se ainoa muunlaisella kellolla.
Outoa on peilata itseään muitten kautta, ja tuntea olonsa ainoaksi erilaiseksi. Vaikkapa vaikka erilaisen kellon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee ensimmäisenä mieleen ihmisestä, jolla Marimekon laukku, Aarnin kello ja Sketchersit jalassa?
Kävelee johtajan perässä määkien kuin lammas....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Toisille vaan se parisataakin on liikaa. Sitten kun jostakin osamaksulla saa sen kaivettua, kuvitellaan olevansa niin äveriäitä hienostoihmisiä.
Kuvittelet näin jonkun kellon omistajista?
80-luvulla oli kaikilla Lewikset. Sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on peilata itseään muitten kautta, ja tuntea olonsa ainoaksi erilaiseksi. Vaikkapa vaikka erilaisen kellon vuoksi.
Meillä töissä (päiväkoti) varmaan 90 prosentilla on älykello. Loppuosa ei sitten käytä kelloa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
No Suomessa ei ole kovin paljon kellovalmistajia, ja Aarnilla on erottuva tuote ja hyvä somemarkkinointi. Ei ihmekään jos niitä ostetaan paljon, varsinkin kun se on aika edullinen. En kyllä ole kovin monella nähnyt niitä livenä.
Minulla muuten on Marimekon laukku ja sketchersin kengät, mutten usko että kukaan arvaisi oikein pukeutumistyyliäni, tai muutakaan iän ja sukupuolen lisäksi
Mitä arvattavaa siinä on kun kuljet marimekossa ja sketcherseissä?
Olen joskus miettinyt samaa kun hehkutetaan adidas verkkareita ja H&H takkeja. Itse tykkään yksilöllisemmistä vaatteista mitä ei ole muilla.
Laumasielu on Laumasielu. Sellaisia tapaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt samaa kun hehkutetaan adidas verkkareita ja H&H takkeja. Itse tykkään yksilöllisemmistä vaatteista mitä ei ole muilla.
No tämäpä juuri. Ihmiset on jotenkin aivopesty brändien mukaan kulkemaan. Hämmästyttää vain, eivätkö itse huomaa aivopesua.
Vierailija kirjoitti:
No ei näitä Aarni-kellojakaan Suomessa valmisteta. Firman sivujen mukaan suunnittelu Suomessa, puu on suomalaista, koneistot on japseja ja kasaus Kiinassa. Hienoa kuitenkin, että kertovat nämä asiat verkkokaupassaan.
"....eikö häiritse, että kaikki kulkee samoissa kamppeissa kuin laumaeläimet?"
Alkutalvella, kun maassa ei ole vielä lunta ja on pimeää, mustiin vaatteisiin pukeutuminen yleistyy. Kun helmikuussa päivät pitenevät vaihdetaan vaaleisiin toppatakkeihin. Kesällä suositaan vihreitä vaatteita. Ideana lienee maastoutuminen.
Vierailija kirjoitti:
"Olen joskus miettinyt samaa kun hehkutetaan adidas verkkareita ja H&H takkeja."
Kumma että tuotemerkki, jossa on kaksi vierekkäin olevaa H-kirjainta tuotteen nimessä, saa olla myynnissä. Kukaan ei ole nostanut meteliä ja ollut järkyttynyt.
Tai yhteen aikaan vähän aikaa sitten kaikilla oli Niken Air Forcet. Siinä on yksilöllisyyttä.
Mulla on aina "tavallinen" kello. Se on eräänlainen rannekorun ja kellon välimuoto mulle. En käytä mitään Rolexeja, koska täällä on niin paljon taskuvarkaita, mutta kalliita naisten kelloja kyllä. Jos on erityisen vaikea alue tai menen beachille, niin Citizen, tosin sekin saattaa kelvata rosvoille.