Sosiaaliturva vain Suomen kansalaisille
Toivoisin poliitikoilta jo rohkeutta muuttaa sosiaaliturvaa, että se on rajattu vain Suomen kansalaisille.
Suomen kulurakenne ei ole kestävällä pohjalla ja emme pysty enää elättämään nykyistä määrää työelämän ulkopuolella olevia ihmisiä.
Toimeentulotuki pitäisi sitoa työssäkäyntiin. Esim. Tanska vaatii 2,5 vuoden kokopäivätyöskentelyä 10 vuoden ajalta, että voisi saada toumeentulotukea ja lisäksi laillista oleskelulupaa 9 vuoden ajalta.
Miksi Suomi ei vaadi juuri mitään?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap - sinua harmittaa kuulla, että monet niistä, joita kutsut somaleiksi, ovat ihan suomen kansalaisia.
Tuskin alkuperäisiä.Maksetaanko muissa eu maissa tai muissa maissa sossutukia?Tuskin.
Voi,voi, Suomessa tuet Eu-maiden keskitason, josta Suomi saanut huomautuksen niin Eu kuin YK lapsiköyhyydestä ja tukien suuruudesta.
Muissa maissa ei ole lapsiköyhyyttä kun lapset ovat töissä.
Ei oo lapset muualla Euroopassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi koskea myös terveyspalveluita, koulutusta yms. Ja vain koskea syntyperäisiä suomalaisia kautta sellaisia jotka ovat asuneet vähintään 5 vuotta Suomessa ja läpäisseet kansalaisuuskokeen, joka varmistaa että vähintään osaa riittävästi Suomea tai Ruotsia pärjätäkseen sillä sekä ymmätää suomen lait, tavat, kulttuurin eikä tee mitään rikoksia. Myös jos jälkeen päin paljastuu "koeaikana" tehtyjä rikoksia niin mahdollinen kansalaisuus perutaan ja potkut persielle.
Ootko ajatellut perhesuhteita yhtään? Esim. mun lasten isä ei ole suomalainen eikä Suomen kansalainen, mutta mun lapset tietenkin on.
Jos olisi tuollaiset säännöt mitä haikailet, niin mun lapset menettäis niiden isän kokonaan.
Rasisteille tiedoksi, että kyseessä on ihan vaaleahiuksinen, sinisilmäinen eurooppalainen. Mutta ei työkykyinen ihminen.
Miehelläsi on myös kotimaa, joka hänet elättää. Tai sitten sinä elätät tai muutat hänen kotimaahansa.
Miten voit olla nöin röyhkeä, että kuvittelet muiden haluavan elättää sinun ulkomaalainen miehesi? Tämähän juuri on se ongelma, ettei Suomella ole varaa tällaiseen, elättää vieraita ihmisiä.
Ap
Ei se ole mun mies, se on mun ex. Olen asunut hänen kotimaassaan vaikka kuinka pitkään, mutta eron tullessa mun oli pakko muuttaa Suomeen. Jos hän olisi jäänyt kotimaahansa, niin hän ei pystyisi olemaan lastensa elämässä. Se olisi ollut aivan järkyttävän traumaattista lapsille tietenkin.
Kyllä minä ehdottomasti olen niin röyhkeä, että isänmaallisesti uskon pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon, siihen, että täällä huolehditaan myös niistä, jotka eivät itse pysty huolehtimaan itsestään, ja tunnustetaan lasten oikeudet, mukaanlukien lasten oikeus vanhempiinsa. Se on suomalaisuuden ydintä.
En sitten tiedä, kuinka moni olis ihan ok sen kanssa, että lapset menettää elämästään toisen vanhempansa.
Ei meillä ole velvollisuutta elättää sun ulkkis ex-miestä sen vuoksi että lapset pääsevät näkemään häntä. Elätä sinä hänet.
Ei toki ole velvollisuutta. Olen kuitenkin erittäin kiitollinen hyvinvointivaltiosta ja kannatan sitä itse, ei muiden tietenkään tarvitse kannattaa. Sellaisia poliittisia mielipiteitä saa esittää, jotka veisi mun lapsilta sen toisen vanhemman, ja mä saan vastustaa sellaisia poliittisia näkemyksiä. Sitähän länsimainen demokratia on.
No kuule eikö hän osaa elättää itsensä tai muuta sinä henen kotimaahan ja elätä itsesi siellä. Tämä maa kiikkuu konkurssin partaalla.
Kyse on työkyvyttömästä ihmisestä. Minä en muuta enää takaisin muualle, koska huolehdin vanhoista vanhemmistani. Tämä maa ei meidän takia konkurssiin mene.
Minä minä minä!
Ja minun pimppihedelmäni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi koskea myös terveyspalveluita, koulutusta yms. Ja vain koskea syntyperäisiä suomalaisia kautta sellaisia jotka ovat asuneet vähintään 5 vuotta Suomessa ja läpäisseet kansalaisuuskokeen, joka varmistaa että vähintään osaa riittävästi Suomea tai Ruotsia pärjätäkseen sillä sekä ymmätää suomen lait, tavat, kulttuurin eikä tee mitään rikoksia. Myös jos jälkeen päin paljastuu "koeaikana" tehtyjä rikoksia niin mahdollinen kansalaisuus perutaan ja potkut persielle.
Ootko ajatellut perhesuhteita yhtään? Esim. mun lasten isä ei ole suomalainen eikä Suomen kansalainen, mutta mun lapset tietenkin on.
Jos olisi tuollaiset säännöt mitä haikailet, niin mun lapset menettäis niiden isän kokonaan.
Rasisteille tiedoksi, että kyseessä on ihan vaaleahiuksinen, sinisilmäinen eurooppalainen. Mutta ei työkykyinen ihminen.
Miehelläsi on myös kotimaa, joka hänet elättää. Tai sitten sinä elätät tai muutat hänen kotimaahansa.
Miten voit olla nöin röyhkeä, että kuvittelet muiden haluavan elättää sinun ulkomaalainen miehesi? Tämähän juuri on se ongelma, ettei Suomella ole varaa tällaiseen, elättää vieraita ihmisiä.
Ap
Ei se ole mun mies, se on mun ex. Olen asunut hänen kotimaassaan vaikka kuinka pitkään, mutta eron tullessa mun oli pakko muuttaa Suomeen. Jos hän olisi jäänyt kotimaahansa, niin hän ei pystyisi olemaan lastensa elämässä. Se olisi ollut aivan järkyttävän traumaattista lapsille tietenkin.
Kyllä minä ehdottomasti olen niin röyhkeä, että isänmaallisesti uskon pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon, siihen, että täällä huolehditaan myös niistä, jotka eivät itse pysty huolehtimaan itsestään, ja tunnustetaan lasten oikeudet, mukaanlukien lasten oikeus vanhempiinsa. Se on suomalaisuuden ydintä.
En sitten tiedä, kuinka moni olis ihan ok sen kanssa, että lapset menettää elämästään toisen vanhempansa.
Vaadit suomalaisia elättämään ex-miehesi täällä, mutta et sitten vaatinut miehesi kotimaata elättämään sinut ja lapsesi, vaan oli "pakko" palata Suomeen, kun ero tuli?
Kyllä minä olin entisen asuinmaani sosiaaliturvan alainen. Sekö siis on ihan ok, että suomalainen saa toisen maan sosiaaliturvaa, mutta se ei, että suomalainen muuttaa takaisin Suomeen? 😃 Ei paluumuuttoni taloudellisiin syihin liittynyt, vaan ihan muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei meillä ole velvollisuutta elättää sun ulkkis ex-miestä sen vuoksi että lapset pääsevät näkemään häntä. Elätä sinä hänet.
Ei toki ole velvollisuutta. Olen kuitenkin erittäin kiitollinen hyvinvointivaltiosta ja kannatan sitä itse, ei muiden tietenkään tarvitse kannattaa. Sellaisia poliittisia mielipiteitä saa esittää, jotka veisi mun lapsilta sen toisen vanhemman, ja mä saan vastustaa sellaisia poliittisia näkemyksiä. Sitähän länsimainen demokratia on.
No kuule eikö hän osaa elättää itsensä tai muuta sinä henen kotimaahan ja elätä itsesi siellä. Tämä maa kiikkuu konkurssin partaalla.
Kyse on työkyvyttömästä ihmisestä. Minä en muuta enää takaisin muualle, koska huolehdin vanhoista vanhemmistani. Tämä maa ei meidän takia konkurssiin mene.
Minä minä minä!
Ja minun pimppihedelmäni!
Mikä voi saada ihmisen kutsumaan lapsia pimppihedelmiksi? Onpa kuvottavaa.
MYÖS PERSUILTA JOITA ON PILVIN PIMEIN PUMILLA SUOMESSA...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansalainen ei tarkoita kantasuomalaista vaikka vajaaälyinen persu niin luulee.
Poistoon tämäkin paska.On ihan kaikkien suomalaisten etu, että hyvinvointivaltio säilyy suomalaisille. Sinä et selvästikään pidä suomalaista, kirjoitat ilmeisesti Venäjältä? Tämä on hyvä esimerkki hybridivaikuttamisesta.
Nyt puhutaan ulkomaalaisista.
Ap
Mitä tarkoitat ulkomaalaisilla? Onko esim. täällä syntyneet somalit, joilla on Suomen kansalaisuus, siis ulkomaalaisia?
Kansalaisuuden antaminen heille on virhe. Pitäisi olla pitkä työhistoria ilman rikoksia vähintään ennen. Ei niin että riittävän monta vuotta on loisinut Kelan listoilla. Kielikin pitäisi osata hyvin.
Täällä syntyneellä on automaattisesti kansalaisuus, ei sitä "anneta", persuääliö.
-Pelkkä Suomessa syntyminen ei tee lapsesta Suomen kansalaista, jos kummallakaan vanhemmalla ei ole Suomen kansalaisuutta.-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaadit suomalaisia elättämään ex-miehesi täällä, mutta et sitten vaatinut miehesi kotimaata elättämään sinut ja lapsesi, vaan oli "pakko" palata Suomeen, kun ero tuli?
Tässä on nyt kyllä kummallinen ajatuskuvio. Vastustetaan sitä, että joku ulkomaalainen saisi Suomen sosiaaliturvaa, mutta samaan aikaan vaadittaisiin suomalaista elämään ulkomailla sikäläisellä sosiaaliturvalla. Mikä tämän ajatuksen pointti nyt oikein on?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansalainen ei tarkoita kantasuomalaista vaikka vajaaälyinen persu niin luulee.
Poistoon tämäkin paska.On ihan kaikkien suomalaisten etu, että hyvinvointivaltio säilyy suomalaisille. Sinä et selvästikään pidä suomalaista, kirjoitat ilmeisesti Venäjältä? Tämä on hyvä esimerkki hybridivaikuttamisesta.
Nyt puhutaan ulkomaalaisista.
Ap
Mitä tarkoitat ulkomaalaisilla? Onko esim. täällä syntyneet somalit, joilla on Suomen kansalaisuus, siis ulkomaalaisia?
Kansalaisuuden antaminen heille on virhe. Pitäisi olla pitkä työhistoria ilman rikoksia vähintään ennen. Ei niin että riittävän monta vuotta on loisinut Kelan listoilla. Kielikin pitäisi osata hyvin.
Täällä syntyneellä on automaattisesti kansalaisuus, ei sitä "anneta", persuääliö.
Voiko olla? Jos vanhemnat ovat muun maan kansalaisia niin eihän lapsesta voi tulla suomalaista. Eihän lapsi voi olla eri kansallisuutta kuin äiti muualla kuin USA:ssa?!
Tietenkin voi, mitä ihmettä nyt taas?
Ei voi olla Suomessa. Usassahan lapsi saa automaattisesti kansalaisuuden syntyessään sinne. Siellä käykin näitä tapauksia, joissa vanhemnat voidaan karkoittaa, mutta lapsi jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturva vastikkeellseksi ja siitä kieltäytyville niskalaukaus. Mitä sitä elättämään loissaatanoita
Nii koskeeko tää myös ukrainalaisia?
Mikä ettei mutta lähinnä tuli mieleen työtä vieroksuvat suomalaiset työttömät jotka eivät mene töihin ei sitten millään vaikka töitä olisi tarjolla. On ne aika saatanoita kun ei työnteko kelpaa.
Keitä nämä ovat? Päihde ja mt-ihmisiä? Heidät pitäisi laittaa sairaseläkkeelle järjestelmää rasittamasta. He eivät koskaan tule työkykyisiksi. Mitä taas tulee näihin työttömyydestä nautiskelijoihin, niin taitavat olla kokpersujen propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Poistoon tämäkin paska.
Valitettavasti ei, koska ennen niitä jaettiin huolettomasti kuin nallekarkkia jokaiselle kaapuakalle, jonka ainoa kontribuutio yhteiskunnalle on maata haarat levällään ja synnyttää liukuhihnalta tulevia rikollisia.
Siis miten voidaan tehdä päätös että ei jää paljon mitään elämiseen asumiskulujen jälkeen?
Valtiolla ei ole rahaa! Vaikka tuntuu Jopa väärennetyllä tuo päätös ja kysyt uudelleen. niin kun valtiolla ei ole niin ei ole!
Vedä Kela oikeuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistoon tämäkin paska.Valitettavasti ei, koska ennen niitä jaettiin huolettomasti kuin nallekarkkia jokaiselle kaapuakalle, jonka ainoa kontribuutio yhteiskunnalle on maata haarat levällään ja synnyttää liukuhihnalta tulevia rikollisia.
Kaltaisilasi rassepaskoilta taas tulisi ottaa kansalaisuus pois ja passittaa itärajan taa. Siellä on unelmiesi maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä en asu poikaystävän kanssa yhdessä, mutta huhutaan että sen takia olen saanut laittomia päätöksi eli vähennetty mun tukia?
Eihän se niin papereissa lue että tuo syy, mutta asumiskuluiksi hyväksytty 1030€ vaikka oikeasti on 1560€? Veikkaan et laitonta et työttömyyskorvauksesta joudun maksamaan tuon 500€? Ka siis toki myös lapsia elätettävänä eli ei mikään yhden hengen asumiskulu.
Olenko kysynyt? Kyllä, ei vastausta.
Pitää kysyä uudestaan.
Sellasta se on kun syrjitään?
No ei lai laittomat päätökset kuulu syrjintään varsinaisesti?
Mikä ettei mutta lähinnä tuli mieleen työtä vieroksuvat suomalaiset työttömät jotka eivät mene töihin ei sitten millään vaikka töitä olisi tarjolla. On ne aika saatanoita kun ei työnteko kelpaa.