Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaakko heitti kylmän kiven järveen tänään 25.7

Vierailija
25.07.2026 |

Elitästä alkaa vesienkin kylmeneminen. Syksy saapuu.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulut alkaa, reppuja ja muita koulutarvikkeita oli cittari pullollaan.

Varastettuja kun myydään ja kerätään tietyt ei maksa mistään hellarit esimerkiksi . Mooses TUHOONVIHITTYÄ reppuja. 

Psykoosi

Vierailija
22/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puutu kuin rahaa, että saisi ostella syysjuttuja. Nyt ei oikein muuhun pystynyt kuin uuden lukuvuosikalenterin ja syysväristen lautasliinojen ostamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijat ja Ilmatieteen laitos kertovat, että ilmat alkavat hitaasti viiletä heinäkuun lopussa, mutta vedet lämpenevät tai pysyvät lämpiminä vielä pitkälle elokuun puolelle.

Mistä sanonta Jaakon kylmän kiven heittämisestä sitten tulee?

Vuonna 1753 Suomessa siirryttiin uuteen kalenteriin, jolloin päivät siirtyivät 11 päivää eteenpäin. Ennen vuotta 1753 Jaakonpäivän säätä vastasi ajallisesti elokuun 5. päivä, jolloin vesien viileneminen tilastojen mukaan oikeasti alkaa.

Vierailija
24/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie kuulin, ethä vastarannalla oli Seppo heittänyt kuuman kiven, ethä suap nähä mitenkhä käyp!

🎼🎵🎶Seppo se on sekopää, pääsekopää. Sekopäinen pää on pää pääsekopää.🎵🎶

Kännissä viskoo kiuaskiviään Saimaaseen, ei se mitään auta.

Vierailija
25/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii Suppo ja JaaKoppi hiljaa iltapäivän lääkkeiden jako alkaa.

Vierailija
26/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut kesää tänä vuonna ollenkaan.

ei ollut kuin pari kertaa yli 22 astetta koko kesänä ja yhtäkään helle päivää ei minun kaupungissa ollut. 

minun muistini mukaan tämä on kylmin kesä ainakin kymmeneen vuoteen ja puissa näkyy jo syksyn merkkejä. 

olen palvellut koko kesän takki päällä ulkona, kun ei tarkene sisälläkään ilman vilttiä.  

stadissa oli varmaan lämpimämpää, mutta ei tämä lämmin kesä ole ollut missään suomessa. 

jaakko taisi jo alkukesästä unohtaa sen kylmän kiven jorpakkoon tai nakkeli niitä sinne koko tämän olemattoman kesän.

Vierailija
27/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä palkkaat yrityksiä ulkomailta suomen maanteille ne ei tiedä mitään sen tuen historiasta rakenteista ilmastosta vuoden ajoista ja sä saat kirjata vauriot omilla rahoillasi tulvia myöten . 

Vierailija
28/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastettuja kun myydään ja kerätään tietyt ei maksa mistään hellarit esimerkiksi . Mooses TUHOONVIHITTYÄ reppuja. 

Psykoosi

Lukee Mooses kirjassa minä on kirjoittanut juutalaiset itse . Lue sieltä Jehova oppia . 

Vierailija
29/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä venäläisillä varastettuja reppuja on kuin arabeilla putkikasseja . 

Vierailija
30/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivasti samoihin aikoihin lähdetään aurinkolomalle täältä kylmästä eikä koneessakaan ole niin paljon kitiseviä pieniä ja stressaantuneita vanhempia.

Vierailija
31/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET SÄ NYT VOI NIMITELLÄ KETÄÄN KUN ITSE VARASTAT VÄÄRENNÄT JA HUIJAAT JAAKOB !  VANHAN TESTAMENTIN JUUTALAINEN JAAKOB PAINII JEHIVAN KANSSA TAAS HEITTELEE KIVILLÄ !     BIBLE . 

Vierailija
32/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERTAUS JAKOB ON JUUTALAINEN VANHAN TESTAMENTIN MIES TARINASSA .    uuden testamentin Jaakob taas oli samaa porukkaa mutta silloin alkoi vasta UUSI LIITTO SEURAKUNNAT JA SE JÄI . Mikä oli vanhaa se jäi . Uusi tuli . 

Vierailija
33/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumin aika on seuraava kuukausi. 

Katsokaapa vain, alapeukuttajat. Se uimavesikin alkaa vasta nyt olla lämmintä kunnolla. Hokemat eivät ole totuus. 

Vierailija
34/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mereen heittänyt . Sodomaan tulee aina kuumia kiviä .  Niinku tiedetään helteet. 

Vierailija
35/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkijat ja Ilmatieteen laitos kertovat, että ilmat alkavat hitaasti viiletä heinäkuun lopussa, mutta vedet lämpenevät tai pysyvät lämpiminä vielä pitkälle elokuun puolelle.

Mistä sanonta Jaakon kylmän kiven heittämisestä sitten tulee?

Vuonna 1753 Suomessa siirryttiin uuteen kalenteriin, jolloin päivät siirtyivät 11 päivää eteenpäin. Ennen vuotta 1753 Jaakonpäivän säätä vastasi ajallisesti elokuun 5. päivä, jolloin vesien viileneminen tilastojen mukaan oikeasti alkaa.

Just näin. Ei hätää vielä kuukauteen. 

Vierailija
36/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette pääse uuteen liittoon millään .   Ja vesi on lämmintä vaikka ilma jäähtyy .  Sä voit uida pitkälle syksyyn . Toiset ui talvella .  Se ei ole kylmää vaan ilma on ja pinta . 

Vierailija
37/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ei heittänyt, ei ala! :))

Mutta, tuosta oli isän kanssa puhetta - monesti vedet alkavat lämpenemään, vasta Jaakonpäivän jälkeen!

Ja miksi isästä puhun? - Siksi, että itsellä aikoinaan kesäloma alkoi just näitä aikoja. Sama oli myös isällä. Yhtähyvin se olisi voinut olla vaikka (satunnainen) baarikaveri.

Itse sinkku, työkaverilla perhe; jommankumman piti aina olla päivystämässä. Itse sinkku, niin annoin hänen valita loma-ajan ensin; siksi tämä aika. Oltiin kyllä joskus 1 viikko yhtäaikaa töissä - oli hänen lomallaan satanut koko ajan (vrt. "akkainviikko"). Sitten kun mun loma alkoi, niin alkoivat helteetkin. Meinasi hermostua! :)))

Nyt vaikuttais vähän samanlaiselta.

Vierailija
38/38 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on Kristuksessa hän on uuden liiton välimiehen seurakuntaa eikä enää vanhan .  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän