Siis v***u tätä kesää, surkein ikinä
Kuinkahan monta 26- > asteista päivää ollut tänä kesänä? Niinpä.
Entä kuinka monta alle 20 asteista päivää ollut. Aika hiton monta. Kaikki uimavedet on jääkylmiä. Koko viikko taas näyttää kylmää ja sateita, kuten koko seuraava 2vkon sää.
En muista olleeni näin paljon sisällä kesän aikana. Kuten taas seuraavat 9kk...
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollu kylmempiäkin kesiä. Tarkkaa vuotta en muista, mutta olin edellisessä työpaikassa,et veikkaan 2015-2019 väliä. Yhtenäkään päivänä kesällä ei voinut mennä tai tulla töistä ilman lämmintä pitkähihaista,kun ei ollut ollenkaan niin kuumia ilmoja aamulla,päivällä tai illalla et olis pärjännyt pelkällä t paidalla. Espoo.
Haarukkaan osuu. 2017 oli todella huono kesä! Satoi aivan koko ajan.
Joo se oli märkä kesä. Muistan menneeni heinäkuussa monena aamuna töihin kumpparit jalassa ja ohut toppatakki päällä. Pellot muuttuivat järviksi, lehmät seisoi mahaa myöten kuravellissä "laitumella". Kesantopeltoja sai poikkeusluvalla niittää ja paalata rehuksi eläimille, kun varsinainen sato hukkui.
Lähde Espanjaan Siellä on nyt lämmintä.
Aloittaja on niin nuori, että ei muista Juhannusviikon lumisateita.
Vierailija kirjoitti:
Liikun helteillä paljon enemmän kuin näillä keleillä. Helteillä tekee mieli ulos, lenkkeilemään, uimaan, pyöräilemään. Näillä keleillä ei tee mieli ulos, koska ulkona on liian kylmä. Kova tuuli aiheuttaa lisäksi sen, että edes kerrospukeutuminen ei auta, kylmyys tunkee läpi joka tapauksessa. En ole koskaan ymmärtänyt henkilökohtaisella tasolla väitettä siitä, ettei helteellä jaksa urheilla. Yleisellä tasolla ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia, mutta en ole itse kokenut sellaista, etten jaksaisi helteellä tehdä mitään. Olen käynyt juoksemassa ja muutoin hikiliikkumassa ulkona helteelläkin eikä se ole koskaan tuntunut tukalalta. Päin vastoin, kun on hikoillut oikein kunnolla, niin urheilun jälkeen tulee kylmä vaikka olisikin helle.
Kerrospukeutumista kesällä?! Missähän mahtaa niin kylmä olla? Parina päivänä tarvinut pitkähihaista.
Täällä Pohjois-Savossa on ainakin ollut säiden puolesta tosi hyvä kesä. Enimmäkseen lämmintä mutta ei pitkiä jaksoja tukalan kuumaa, sadettakin on ollut sopivasti aina aurinkoisten jaksojen välillä, niin luonto ei ole kuivunut liikaa. Ihan mahtavaa, ei mitään valittamista mulla.
Vierailija kirjoitti:
Liikun helteillä paljon enemmän kuin näillä keleillä. Helteillä tekee mieli ulos, lenkkeilemään, uimaan, pyöräilemään. Näillä keleillä ei tee mieli ulos, koska ulkona on liian kylmä. Kova tuuli aiheuttaa lisäksi sen, että edes kerrospukeutuminen ei auta, kylmyys tunkee läpi joka tapauksessa. En ole koskaan ymmärtänyt henkilökohtaisella tasolla väitettä siitä, ettei helteellä jaksa urheilla. Yleisellä tasolla ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia, mutta en ole itse kokenut sellaista, etten jaksaisi helteellä tehdä mitään. Olen käynyt juoksemassa ja muutoin hikiliikkumassa ulkona helteelläkin eikä se ole koskaan tuntunut tukalalta. Päin vastoin, kun on hikoillut oikein kunnolla, niin urheilun jälkeen tulee kylmä vaikka olisikin helle.
Helteillä tulee oleiltua vain sisällä viileässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti tää on ollut ihan normaalilämmin kesä. Ne pitkät hellejaksot joita monena vuonna on ollut ovat poikkeus, joka muuta väittää ei muista kovin pitkälle. Ei Suomessa kesään automaattisesti kuulu mikään kahen kolmen viikon helleputki.
No toi on totta. Ei ole tavallista, että olisi useamman viikon helteet. Se on poikkeus. Jonnet ei vaan tiedä.
Minä olen kohta 60 v täti ja voin kertoa, että tämä on ollut yksi kylmimmistä kesistä ikinä. Ehkä jossain sisämaassa on ollut lämmintä, mutta Helsingissä on ollit todella koleaa.
Elämästä tulee helpompaa, kun muuttaa sen minkä voi, ja hyväksyy sen mitä ei voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrospukeutumista kesällä?! Missähän mahtaa niin kylmä olla? Parina päivänä tarvinut pitkähihaista.
Ihan useampana päivänä on saanut pukea paidan, hupparin ja paksun takin päälle ja silti on saattanut palella ulkona. On ollut todella vähän sellaisia päiviä, että olisi tarennut pelkällä yhdellä paidalla.
Ihan ensimmäisiä päiviä tänä kesänä, kun sää on jotakuinkin sellaista kuin 90 luvulla oli jatkuvasti paljon. Tosin nyt on lämpöisempää kuin silloin.
Monesti on myös kesäkuun alku ollut tuulinen ja vihmovan sateinen sitäkään ei nyt muutamaan vuoteen ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä on nähnyt paljon toppatakkeja tänä kesänä. Viime viikolla yhdellä naisella oli turkisreunuksinen villakangastakki, mikä jerätti vähän huomiota. Ostin itselleni pitkän toppaliivin Lidlistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteellä on kivempi olla ulkona. En tiedä mikä siinä on että mieli on ihan matala näillä ilmoilla
Sama. Kesäloma ei tunnu yhtään kesälomalta eikä tunnu siltä, että olisi kesä, kun ulkona vain palelee ja on niin kylmä, ettei uimaan voi mennä. Meneppä rannalle lasten kanssa, kun on 15-17 astetta lämmintä ja tuulee niin että tukka lähtee päästä. Vesi ehkä sen 15 asteista. Juu ei. Harmittaa kun en ostanut matkaa ulkomaille kun alkukesästä sitä harkitsin. Ajattelin että haluan kerrankin kokea suomalaisen kesän kokonaisuudessaan, koska aikaisempina kesinä aina kun olen lähtenyt jonnekin reissuun, on Suomessa ollut silloin 28-30 astetta lämmintä. Tänä kesänä on ollut kaksi päivää, jolloin on tarennut olla rannalla uikkareissa. Tosin silloinkin vesi oli niin kylmää, että piti mennä saunan kautta uimaan.
Avantouimareitten maassa ei viileitten kesävesien lämpötilojen luulisi noin kauheasti puistattavan. Ja monet menee rannoille heti katselemaan, kun jäät alkaa keväisin lähteä tai syysmyrkyssä mennään tyrskyjä katselemaan. Luulisi siellä rannalla siis viileänä kesäpäivänäkin viihtyvän. Itse asun uimarannan vieressä ja kun eräs pilvinen, tuulinen ja viileä päivä ajoin siitä ohi, niin rannalla istui penkillä joku huppu päässä järveä katselemassa. Asennekysymys siis pitkälti, voiko sinne rannalle mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittääkö sää sinulle sen onko kesä hyvä? Hyvä olisi saada muutakin sisältöä elämään.
No ainakin itselle kesän säällä on siinä mielessä suurtakin merkitystä, että rakkaat harrastukset maraton rullaluistelu ja skeittaus eivät onnistu, jos maa on märkä tai kostea. Ja kovassa tuulessa sellainen 40 kilsan peruslenkki luisteltuna on loppupeleissä todella ärsyttävää, kun tuuli saattaa vaikeuttaa ihan luisteluturvallisuuteenkin. Oishan se kiva jos rakkaita kesälajeja pääsisi harrastamaan kesällä, kun ei skeittaus tai luistelu oikein talvella onnistu.
Tänä kesänä ei ole kyllä satanut normaalia enempää.
Sään vaihtelevuus ärsyttää. Lähdet ulkoilemaan sadevaatteissa ja kohta pukkaa hikeä kun aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Joo, aina voi vähentää tai lisätä ja pieni on ongelma mutta ärsyttävää silti kannella vaatteita ja sadetakkeja. Kyllä kesällä saisi olla lämmin ja hellekin. Kohta saadaan taas "nautiskella" 9-10kk sateista ja kylmästä. Tykkään myös talvesta jos on hyvin lunta ja pakkasta. Sellaiset märät kelit eivät ole mun mieleen.
Täällä on ollut paljon festareita ja säälittää niissä kävijät kun joka hemmetin viikonloppu satanut vettä. Huonot kelit vaikuttaa tapahtumiin ja erilaisiin aktiiviteetteihin.
Outaa huopaa ilmaa, lähdet hupparissa ja farkuissa ulos, älyttömän kuuma, lähdet shortseissa ja tpaidassa, kylmä. Jotenkin kaipaa niitä helteitä kun pysty vaan lähteä hyvin mielin ovesta ulos vähemmissä vaatteissa. Kyllä me yksi helleputki vielä toivottavasti saadaan, muuten tästä tulee todella pitkä syksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joka tapauksessa kerrospukeutumiseen kuuluu se uloin, tuulta (ja sadetta) kestävä kerros. Ei neuletakki T-paidan päällä ole mitään kerrospukeutumista, jos on tuulinen sää.
Mun makuuni myös on ollut ihan tavallinen Suomen kesä. Musta tuntuu, että ihmiset on unohtaneet jo senkin, kun viime vuonna satoi ja oli kylmää jotakuinkin heinäkuun puoleen väliin asti.
Enemmänkin saisi sataa, varsinkin öisin saisi olla kylmempää ja sateisempaa, niin loppuisi se festariseurueiden ja muiden juoppojen älämölö ulkona. Mikään ei ole hirveämpää kuin helle ja trooppiset yöt, ja kun yrität yöllä viilentää kämppää pitämällä ikkunoita auki, kaikki vi tun neropatit ulvoo ja karjahtelee ikkunasi alla. Suomalaiset on uskomattomia metsäläisiä ja juntteja kun eivät osaa kaupungissa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä on nähnyt paljon toppatakkeja tänä kesänä. Viime viikolla yhdellä naisella oli turkisreunuksinen villakangastakki, mikä jerätti vähän huomiota. Ostin itselleni pitkän toppaliivin Lidlistä.
Näin myös keskieuroopassa tälläistä. Itse olin kesävaatteissa, muutamia näin toppatakeissa. Lämpötila noin +20.
No ainakin itselle kesän säällä on siinä mielessä suurtakin merkitystä, että rakkaat harrastukset maraton rullaluistelu ja skeittaus eivät onnistu, jos maa on märkä tai kostea. Ja kovassa tuulessa sellainen 40 kilsan peruslenkki luisteltuna on loppupeleissä todella ärsyttävää, kun tuuli saattaa vaikeuttaa ihan luisteluturvallisuuteenkin. Oishan se kiva jos rakkaita kesälajeja pääsisi harrastamaan kesällä, kun ei skeittaus tai luistelu oikein talvella onnistu.