Miten yhteisiä teidän rahat ja laskut on suhteessa?
Maksoin äsken omat, yhteiset ja työssäkäyvän vaimoni laskuja minun veronpalautuksista ja tukirahoista. Olen koko loppukuun ilman "omaa" rahaa mutta hyväksyn tilanteen.
Kommentit (27)
Kaikki on yhteistä, eikä kumpikaan ole ilman "omaa rahaa".
Yhteistä ja eri. Molemmille jää tasapuolisesti, tietenkin maksan enemmän kun olen isompituloinen.
Erilliset rahat olleet aina, mutta tienaan enemmän ja maksan 70% kaiken, on vaimollekin jäätävä käyttörahaa samanlailla kuin itsellenkin.
Vaimon rahat on vaimon omia ja minun rahat on yhteisiä.
Yhteisiä on muttei kukaan jää ilman omaa rahaa, pyritään maksamaan suht 50/50 laskuja.
Rahat eivät ole yhteisiä. Yhteiset menot maksetaan puoliksi ja kumpikin maksaa omansa ja käyttää loppurahan miten lystää. En edes halua ajatella tilannetta, jossa minulla ei olisi täysin omaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan yhteisiä. Kumpikin vastaa omasta elatuksestaan ja laskuistaan. Näin mennyt jo 22 vuotta.
Sama. Yhteiset menot, esim. reissut maksellaan about puoliksi ja juoksevista kuluista on pääpiirteissään sovittu kun yhteen mentiin.
Kummallakin omat rahat. Yhteiset kulut maksetaan tietysti yhdessä.
Meillä on ollut aina ollut yhteiset laskut ja rahat eikä ole asiasta riitaa ollut ikinä. 1980-luvulta asti ollaan yhdessä oltu.
Maksamme yhtiövastikkeen ja rahoitusvastikkeen puoliksi, minä maksan kotivakuutuksen, vesilaskun, sähkön ja sen siirtomaksun sekä kaikki vaateostokset, kengät jne. Mies maksaa kaiken autoon liittyvän ja suurimman osan ruokaostoksista. Minulle jää noin 100€ per kk ja mies sijoittaa loput osakkeisiin tai rahastoihin. Koskaan ei ole tarvinnut tapella rahasta.
Täysin yhteisiä sekä rahat että laskut. Paitsi että omat harrastukseni maksan pienten sivuhommien ansioilla. Ei ikinä riitaa rahasta, vaikka on ollut tiukkojakin aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Maksamme yhtiövastikkeen ja rahoitusvastikkeen puoliksi, minä maksan kotivakuutuksen, vesilaskun, sähkön ja sen siirtomaksun sekä kaikki vaateostokset, kengät jne. Mies maksaa kaiken autoon liittyvän ja suurimman osan ruokaostoksista. Minulle jää noin 100€ per kk ja mies sijoittaa loput osakkeisiin tai rahastoihin. Koskaan ei ole tarvinnut tapella rahasta.
Siis mies sijoittaa omat yli jääneet rahansa.
Meillä on ollut kaikki rahat ja laskut yhteisiä 35 vuotta. Kai puoliso palkkarahat ovat myös yhteisiä? Meillä maksetaan laskut aina sen tililtä, jolla sattuu olemaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut kaikki rahat ja laskut yhteisiä 35 vuotta. Kai puoliso palkkarahat ovat myös yhteisiä? Meillä maksetaan laskut aina sen tililtä, jolla sattuu olemaan rahaa.
Näissä keskusteluissa mua on aina kummastuttanut tää "se maksaa jolla sattuu olemaan rahaa"... että ihan sattumalta joillekin sitä siunaantuu ja joillekin ei?
kummankin rahat on omat rahat, paitsi asuminen, ruoka ym yhteiset kulut maksetaan 50/50. Näin toimittu 26 vuotta eikä kertaakaan ole tarvinnut riidellä rahasta.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa mua on aina kummastuttanut tää "se maksaa jolla sattuu olemaan rahaa"... että ihan sattumalta joillekin sitä siunaantuu ja joillekin ei?
Jos elää kädestä suuhun, silloin ei aina Satu olemaan sitä rahaa just nyt heti.
Vaimon mukaan tulot on yhteisiä, mutta menot erillisiä ja laskut on mun.
Ei lainkaan yhteisiä. Kumpikin vastaa omasta elatuksestaan ja laskuistaan. Näin mennyt jo 22 vuotta.