Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lukekaa!! Kirjaston dvd-levyistä!!

Vierailija
22.05.2007 |

Kävi tässä niin että onnistuin hävittämään yhden kirjastosta lainaamani dvd:n. Laina-aika on viikko jonka jälkeen myöhästymismaksua tulee 50c/päivä. Pystyin uusimaan lainaa viikolla kun selitin tilanteen.

Viikon päästä tätä levyä ei ollut kuitenkaan vieläkään löytynyt joten menin kirjastoon ja kysyin josko maksan koko dvd-levyn. Sanoivat kuitenkin että lainaa voi uusia viisi kertaa joten uusittiin jälleen viikoksi jos levy löytyisi.

Kysyin sitten kuitenkin hintaa, paljonko dvd tulee maksamaan jos sitä ei löydy. Kyllä loksahti leuka kun kirjaston rouva totesi jotta vähän yli 74¿!!

Voiko tuo olla mahdollista? Selitti jotain tekijänkorvausmaksuista ym. Dvd onneksi löytyi, maton alle oli mennyt. Mutta jäin miettimään että onko mahdollista tuollainen hinta? Kyseessä vielä kaikenlisäksi tosi vanha elokuva jonka kesto alle tunti.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne voi vaan ostaa sitä alelaarista Anttilasta, vaan ostettava sellainen, missä on lainausoikeudet!

Vierailija
2/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin vaikeaa laittaa dvd:tä takaisin koteloon katselun jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

i hinta.

Vierailija
4/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kirjaston omaisuutta kateissa, Muumi satu- CD. On hävinnyt ihan tuhka tuuleen koteloineen ja kijoineen päivineen..Ollaankohan ihan konkurssissa kohta??!

Vierailija
5/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kirjat niin kalliita. Kerran kaatui kahvia kirjaston kirjan päälle ja sivut meni pilalle. Kirjasta tuli n. 20¿ lasku. Ja siis ihan oikea romaani oli.

Vierailija
6/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastetaanko teillä lainkaan mattojen tamppausta, tuuletusta, harjausta tai maton alta imuroimista?

Vierailija
7/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me oltais saatu viedä divaristakin löytynyt kun 1 kirja hävisi koiranpennun suihin. Että aika reilua kohtelua, mun mielestä.

Levyistä en tiedä, mutta en kyllä usko, että kirjaston kappaleet on lainaussyistä kalliimpia kuin tavalliset...

Vierailija
8/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos huolenpidosta; kyllä meillä siivotaan ihan tarpeeksi usein. Lattioita en kyllä luuttua joka viikko mutta imuroidaan useamman kerran viikossa. Tämä kyseinen matto vaan sattuu olemaan todella painava ja suuri joten en siirrä sitä joka kerta imuroidessani. Lisäksi maton reunojen päällä on esim. sohvakalustoa joten jäi dvd huomaamatta.

Vierailija
9/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulle sanottiin että ne voi sen ostaan itse ja veloittaa mua, tai sitten mä voin käydä itse ostamassa uuden, hävitetyn tilalle. Löysin sen kirjan kuitenkin kotoa.

DVD-levyjä mä en enää lainaa, ja syystä että, ne on aina niin huonossa kunnossa. Lapsi on kerta toisensa jälkeen pettynyt, kun levyä ei voikaan katsoa. Ymmärrän että niitä lainataan paljon, mutta uskon että niistä ei kyllä pidetä kovin hyvää huoltakaan, kun eivät ole omia.

Vierailija
10/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvemmalla pääsis...

Vierailija
11/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston levyissä on yleensä kyllä ne tunnisteet itse levyssäkin ja ne tarkastetaan aina palautuksen yhteydessä.

Vierailija
12/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(anteeksi teille huolimattomuuteni). Hinta olis muistaakseni ollut 180 mk, mutta löysin saman kirjan kaupasta itse alle 130 markalla.

Vierailija
13/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä palsta. Joka ainoassa ketjussa on noita jotka osoittavat syyttävän sormensa ja kuvittelevat olevansa jotenkin " parempia" ? Heidän elämänsä varmaan on sitten täydellisyyttä hipovaa, jollei jopa täydellistä ja virheetöntä.

Vierailija
14/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhtään naarmuuntunutta levyä ei kohdalle ole sattunut. Ja niitä lainaankin vielä tosi usein.

Vierailija
15/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Korvausmaksu 65¿. Siksi käsittelen niitä kuin kukkaa kämmenellä.

uusin aina netin kautta!

Vierailija
16/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti on ettei ihmiset voi kunnioittaa yhteistä omaisuutta?

Jos kädessänne/käsissänne on jokin vamma joka estää levyn takaisin koteloon laittamisen katsomisen jälkeen, miksi ette pyydä vaikka naapurilta apua?

Vierailija
17/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lainaan harvoi levyjä, mutta pari kertaa olen sattunut samaan aikaan tiskille, kun joku asiakas on tuonut uuden cd:n, josta on sitten otettu levy ja tyhjä kotelo on jäänyt asiakkaalle.

Vierailija
18/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrimmät anteeksipyyntöni että dvd-levy sattui joutumaan maton alle. Kyllä ne levyt menee aina takaisin koteloon; tällä kertaa satuin ottamaan levyn pois juuri silloin kun ovikello soi, laitoin ajatuksissani sen pöydän reunalle josta sen nuorimmainen on kerinnyt maton alle jo laittamaan.

Vierailija
19/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän kyse kun ei tosiaan ole mikään kaupan dvd sama juttuhan kuulemma on jos hävittää makuunin tai muun vuokrapaikan levyn, maltaita maksaa. Kirjat ovat omasta mielestäni olleet yllättävän halpoja.

Olen elämässäni hävittänyt niitä kaksi. Toinen jäi opiskelu" toverille" opintojen jälkeen, eikä hän myöntänyt.. oli lääkiksen kirja ja maksoi muistaakseni 600mk (kirjakaupassa yli 1000mk) ja kerran lasten kirja jäi Espanjan hotelliin. Pienehkö kirja, mutta ottivat vain 4e.

Kirjasto on upea etu suomessa,maksan aina sakkoni ilolla. Ja me lainaamme aineistoa 10-100 teosta kuussa.

Nyt kauhistuttaa kun murkku on hävittänyt johonkin (huoneeseensa) harry potter äänikirjasta (yht. 10cd:tä) niin yhden, että mitähän se maksaa jos sitä yhtä levyä ei löydy.. 4 lainauskerta menossa ja ei vaan löydetä..

Mutta se maksetaan mitä velkaa jäädään, näinhän se menee.

Mukavia kirjastohetkiä kaikille!

Vierailija
20/20 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjasto voi ostaa vain lainausoikeuden sisältäviä dvd (ja vhs) -levyjä, ja näitä myyvät vain tietyt myyjät. Uutuusleffojen hinta on alk. n. 80 ¿. Cd:t, satu-cd:t ym. voidaan ostaa " mistä vain" , ja siksi niiden korvaushintakin on paljon alhaisempi. Siksi ne voidaan myös korvata esim. niin että asiakas hommaa itse vastaavan tilalle.

Yhteisen omaisuuden paremman kohtelun puolesta on jo taidettu tässäkin pinossa saarnata jo riittävästi!?

t. kirjastontäti