Nykyinen maailma ei ole minua varten.
Ei, en harkitse it.murh..Vaan tarkoitan kaikkea mitä nykyinen maailma edustaa.Minulla keski-ikäisellä on aika mihin verrata.
Tällaista maailmaa en olisi halunnut lapselleni tai lapsenlapsilleni.Sodat, yliseksuaalisuus,maat ylittävä rikollisuus. netin tuomat uhat ja haitat,sukupuolineutraalius ja vaikka ja mitä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kouluissa totutetaan lapset tähän muuttuneeseen maailmaan. He eivät ole kokeneet muuta ja tottuvat.
Juuri tämä. Me "vanhuksetkin" olisimme tottuneet, jos äskettäin olisimme syntyneet. Ja sitten keski-iässä muisteltaisiin, miten ihanaa ja täydellistä aikaa se 2020-luku oli ja miten kaikki on mennyt pilalle sen jälkeen.
Ihan turha kauhistella, kaikki on suhteellista. Ja oma nuoruus on joka ikiselle sukupolvelle ollut se "oikeanlainen" maailma. Vaikka se olisi kulunut sodan keskellä, niin sekin käännettäisiin positiiviseksi vaikka sitä kautta, että "silloin kestettiin kaikkea niin hyvin". Ja oli yhteishenkeä, oli sitä ja tätä. Ei nykylapsillakaan mitään hätää ole.
Minulla on 100 % luotto taivaan isään.Kaikki on hänen ohjaksissaan elämäni varrella.
Joillakin ihmisillä ei ole uskoa vaan menevät synnissä.Siitä kaikki pahuus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa se, miten yhteiskunta muuttuu, kun tänne tulee koko ajan ihmisiä täysin toisenlaisista yhteiskunnista.
No suomalainen yhteiskunta muuttuu samankaltaiseksi kuin mitä nuo maat ovat mistä muuttajat tulevat.
Mikä on?
>Kolmannes työväestä on suojatyöpaikoissa veroilla.
Myös julkisen sektorin työntekijät maksavat veroja. Ja tuottavat palveluja jotka hyödyttää kaikkia. Poliisi, puolustusvoimat, koulutus, julkinen terveydenhoito, mitä vielä. Luuletteko tosissaan että tulisi halvemmaksi jos kaikki nämä hoitaisi jokin yksityinen taho? Jonka pahimmassa tapauksessa omistaisi joku ulkomainen korporaatio?
Vierailija kirjoitti:
Samalta tuntuu.
Mutta myös mannerheim sanoi: en tule koskaan tottumaan tähän tasa-arvoiseen yhteiskuntaan. Siis että kaikki saavat äänestää yms. Jatkoi, että varmaan tulevat sukupolvet tottuvat asiaan.
Minä en ole tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 100 % luotto taivaan isään.Kaikki on hänen ohjaksissaan elämäni varrella.
Kiitos Jeesus ja vihvassu alimpaan helvettiin!
Vierailija kirjoitti:
Kouluissa totutetaan lapset tähän muuttuneeseen maailmaan. He eivät ole kokeneet muuta ja tottuvat.
Ei ne kaikki taida tottua. Mielenterveysongelmat ja alle 30-v eläkeläiset kertoo ihan muuta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Jeesus ja vihvassu alimpaan helvettiin!
Käskikö se Jeesus kirota lähimmäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalta tuntuu.
Mutta myös mannerheim sanoi: en tule koskaan tottumaan tähän tasa-arvoiseen yhteiskuntaan. Siis että kaikki saavat äänestää yms. Jatkoi, että varmaan tulevat sukupolvet tottuvat asiaan.
Minä en ole tottunut.
Enkä mine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Me "vanhuksetkin" olisimme tottuneet, jos äskettäin olisimme syntyneet. Ja sitten keski-iässä muisteltaisiin, miten ihanaa ja täydellistä aikaa se 2020-luku oli ja miten kaikki on mennyt pilalle sen jälkeen.
Ihan turha kauhistella, kaikki on suhteellista. Ja oma nuoruus on joka ikiselle sukupolvelle ollut se "oikeanlainen" maailma. Vaikka se olisi kulunut sodan keskellä, niin sekin käännettäisiin positiiviseksi vaikka sitä kautta, että "silloin kestettiin kaikkea niin hyvin". Ja oli yhteishenkeä, oli sitä ja tätä. Ei nykylapsillakaan mitään hätää ole.
Vai ei ole hätää.Luetko/katsotko uutisia lainkaan? heitä ostetaan tappamaan, polttamaan rakennuksia ja kaikkea rikollista.Hakkaavat porukalla ja kuvaavat vierestä.Tappavat toisiaan.Mielenterveys on monilla huonossa kunnossa.Lapset eivät saa enää olla lapsia,edes taaperot eivät voi olla rannalla alasti,ettei sairaat ihmiset kuvaa heitä.Vai ei ole hätää.Olen eri mieltä.
> Ja oma nuoruus on joka ikiselle sukupolvelle ollut se "oikeanlainen" maailma.
Just näin. Hyvän kuvan tästä ajatusmallista saa vaikka Heikki Turusen kirjoista. Vaikka oma nuoruus 50-luvulla olisi ollut minkälaista helvettiä, pakkotyötä pientilalla sodan traumatisoiman isän komennossa, niin silti se oli sitä parasta mahdollista elämää, kun tosimies haisi hieltä, pieltä ja p****lta, heinäaikaan vastaleikattu timotei tuoksui ja lauantaisin pääsi lavatansseihin tyttöjä narraamaan.
Nuoruuden maailma on aina paras maailma, koska silloin aivot kehittyvät, mukautuvat ja omaksuvat tehokkaasti asioita. Vanhat aivot eivät sitä enää tee, ja kun maailma vanhetessa muuttuu, niin mukautumisen puutteen vuoksi kaikki tuntuu vääränlaiselta ja pelottavalta. Itse tajusin jossain vaiheessa esimerkiksi sen, että minua 45-vuotiaana pelottaa sodan uhka huomattavasti enemmän kuin esiteini-ikäisiä lapsiani, jotka siihen ovat tottuneet niin kauan kuin maailman tapahtumista jotain ovat tajunneet.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Hyvän kuvan tästä ajatusmallista saa vaikka Heikki Turusen kirjoista. Vaikka oma nuoruus 50-luvulla olisi ollut minkälaista helvettiä, pakkotyötä pientilalla sodan traumatisoiman isän komennossa, niin silti se oli sitä parasta mahdollista elämää, kun tosimies haisi hieltä, pieltä ja p****lta, heinäaikaan vastaleikattu timotei tuoksui ja lauantaisin pääsi lavatansseihin tyttöjä narraamaan.
Jokaisella on OMA mielipiteensä.Se, miten olonsa ja elämänsä kokee.
Tämähän on `` vaikuttajille`` esim. ihanne maailma.Kuten myös rikollisille.Kaikki on helpompaa heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ei ole hätää.Luetko/katsotko uutisia lainkaan? heitä ostetaan tappamaan, polttamaan rakennuksia ja kaikkea rikollista.Hakkaavat porukalla ja kuvaavat vierestä.Tappavat toisiaan.Mielenterveys on monilla huonossa kunnossa.Lapset eivät saa enää olla lapsia,edes taaperot eivät voi olla rannalla alasti,ettei sairaat ihmiset kuvaa heitä.Vai ei ole hätää.Olen eri mieltä.
Kaikilla mahdollisilla tilastomittareilla lasten elämä on nyt huomattavasti turvallisempaa kuin joitakin vuosikymmeniä sitten. Olet yksinkertaisesti väärässä, ja teet joistakin marginaalisista asioista miljoona kertaa kokoaan suurempia asioita.
>Joillakin ihmisillä ei ole uskoa vaan menevät synnissä.Siitä kaikki pahuus on.
Minulla ei ole uskoa mutta moraali ja vastuuntunto on, ja väitän että vahvempi kuin monella tuntemallani ns, uskovalla. Tässä vain ihmisiksi elelen, käyn töissä ja pidän vaimon kanssa perhettä pystyssä. Se on minulle elämän tarkoitus, ei siihen mitään yliluonnollista moraalinvartijaa tarvita.
Onko sitä parempaa maailmaa ikinä ollutkaan? Ainahan sitä muistellaan menneitä, miten oli paremmin asiat. Monet venäläisetkin kuulemma kaipailevat Neuvostoliittoa takaisin. Mutta joka vuosikymmenellä on ollut omat ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa se, miten yhteiskunta muuttuu, kun tänne tulee koko ajan ihmisiä täysin toisenlaisista yhteiskunnista.
No suomalainen yhteiskunta muuttuu samankaltaiseksi kuin mitä nuo maat ovat mistä muuttajat tulevat.
Pääsee naiset järjestettyihin avioliittoihin ja pakolla kotiäidiksi lapsia pullauttamaan miehen vallan alle.
On se silti kumma kuinka monet (nuoret) naiset eivät tätä näe ja paasaavat monikulttuurisuuden iloista ja naiivissa altruismissaan luulevat, että kyllä ne sopeutuvat ja muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on OMA mielipiteensä.Se, miten olonsa ja elämänsä kokee.
Tämähän on `` vaikuttajille`` esim. ihanne maailma.Kuten myös rikollisille.Kaikki on helpompaa heille.
Tä? Vaikuttajille nimenomaan on kauhistus, jos ihmisellä on oma, harkiten, useista lähteistä saadun tiedon pohjlta muodostettu mielipide. Vaikuttaja rakastaa mielipiteiden vaihtoa. Eli ensin sinulla on omat mielipiteet, mutta vaikuttajan intervention jälkeen sinulla on hänen mielipiteensä.
Oikeistohallituksen märkä uni on ajaa maa tilanteeseen, että jokaisesta pätkätyörippusesta on köyhän oltava äärettömän kiitollinen ja jos vähän palkkaa saa, niin se on jo ekstraa.