Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävien puolisoiden ulkonäön kehuminen

Vierailija
24.07.2026 |

Kehutteko ystävillenne heidän puolisoiden ulkonäköä? En tarkoita ensimmäistä näkemistä, vaan esim. kun näette pitkästä aikaa tai jonkun muun keskustelun yhteydessä.

Itse olen kasvanut perheessä jossa arvosteltiin paljon ihmisten ulkonäköä. Olen tuon takia tietoisesti pyrkinyt vähentämään ulkonäön arvostelua. Täten myös kehuminen on jäänyt.  Puoliso on kuitenkin useamman kerran kertonut ystäviensä kehuneen minun ulkonäköä. Tämä on aiheuttanut hieman itsessä hämmenystä. Miksi puolison ystävät kiinnittävät minun ulkonäköön huomioita ja miksi sitä vielä kertovat puolisolleni.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alussa saatetaan jotain sanoa, mutta sen jälkeen ei kyllä enää. Korkeintaan ehkä voisin itse kehua toista, jos olisi laittautunut hienoksi juhlaa varten. Kyllä nuo jatkuvat kehut kertovat jonkinlaisesta perään kuolaamisesta.

Kuvaamasi tilanteet kuulostavat normaaleille. Muuten tuollainen ulkonäön kehuminen on minunkin mielestä jonkintason kuolaamista mutta kun tuota tapahtuu myös silloin kuin ollaan pariskuntina liikkeellä. 

Vierailija
22/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen palstalaiset eivät kehu tai ole kehujen kohteena.

t. ap

Tai sitten palstalaisille ei vaan ole suurempaa merkitystä sille mitä mieltä puolisonsa kaverit ovat heidän ulkonäöstään. Mielestäni ulkonäkö on ihmisessä vähiten kiinnostava piirre ja minulle henkilökohtaisesti ei ole missään elämäni vaiheessa tuonut mitään lisäarvoa, saati aiheuttanut edes mitään suurempia pohdintoja se, että tiedän mieheni kaverien pitävän minua hyvännäköisenä.

Olen samaa mieltä. Ulkonäkö on ehkä vähiten kiinnostava asia ihmisessä. Tämän takia ulkonäköön liittyvät kommentit ovat mielestäni hieman erikoisia. Asia on jäänyt ihmetyttämään kun näin on käynyt useamman kerran, eri henkilöiden kohdalla.

Mielestäni tämä kuulostaa juurikin ulkonäkökeskeisyydeltä, kun ulkonäköön liittyviä asioita on oikein jääty ihmettelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien puolisot ovat kehuneet minun ulkonäköäni ja ihmetelleet muutenkin sinkkuuttani. Tämä luo kiusallisia hetkiä minun ja ystävieni välille. 

Vierailija
24/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen saanut kumppanin kavereilta niin ruusuja kuin risujakin.

Vierailija
25/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuudella tilanteen mukaan. Ei liian henkilökohtaisesti. Esim juhlissa voi yhdellä lauseella jotain ompas kaunis puku tai upea kampaus yms. Naiset voi kehua hieman enemmän kuin miehet ettei tunnu että arvioidaan jotain seksiin liittyvää (joo, mies logiikkaa).

Vierailija
26/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen palstalaiset eivät kehu tai ole kehujen kohteena.

t. ap

Tai sitten palstalaisille ei vaan ole suurempaa merkitystä sille mitä mieltä puolisonsa kaverit ovat heidän ulkonäöstään. Mielestäni ulkonäkö on ihmisessä vähiten kiinnostava piirre ja minulle henkilökohtaisesti ei ole missään elämäni vaiheessa tuonut mitään lisäarvoa, saati aiheuttanut edes mitään suurempia pohdintoja se, että tiedän mieheni kaverien pitävän minua hyvännäköisenä.

Olen samaa mieltä. Ulkonäkö on ehkä vähiten kiinnostava asia ihmisessä. Tämän takia ulkonäköön liittyvät kommentit ovat mielestäni hieman erikoisia. Asia on jäänyt ihmetyttämään kun näin on käynyt useamman kerran, eri henkilöiden kohdalla.

Mielestäni tämä kuulostaa juurikin ulkonäkökeskeisyydeltä, kun ulkonäköön liittyviä asioita on oikein jääty ihmettelemään.

Näen asian toisin. Ei minua kiinnosta mitä mieltä muut minun ulkonäöstäni ovat, vaan ihmisten käytös ulkonäköön liittyen ja syyt miksi ihmiset toimivat kuten toimivat.

Vierailija
27/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuudella tilanteen mukaan. Ei liian henkilökohtaisesti. Esim juhlissa voi yhdellä lauseella jotain ompas kaunis puku tai upea kampaus yms. Naiset voi kehua hieman enemmän kuin miehet ettei tunnu että arvioidaan jotain seksiin liittyvää (joo, mies logiikkaa).

Naiset voivat kehua esimerkiksi miehen paitaa, mutta miehet eivät voi kehua naisen paitaa. 

Vierailija
28/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nussii ristiin, osa lapsista ei ole miehen omia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä