Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävien puolisoiden ulkonäön kehuminen

Vierailija
24.07.2026 |

Kehutteko ystävillenne heidän puolisoiden ulkonäköä? En tarkoita ensimmäistä näkemistä, vaan esim. kun näette pitkästä aikaa tai jonkun muun keskustelun yhteydessä.

Itse olen kasvanut perheessä jossa arvosteltiin paljon ihmisten ulkonäköä. Olen tuon takia tietoisesti pyrkinyt vähentämään ulkonäön arvostelua. Täten myös kehuminen on jäänyt.  Puoliso on kuitenkin useamman kerran kertonut ystäviensä kehuneen minun ulkonäköä. Tämä on aiheuttanut hieman itsessä hämmenystä. Miksi puolison ystävät kiinnittävät minun ulkonäköön huomioita ja miksi sitä vielä kertovat puolisolleni.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen palstalaiset eivät kehu tai ole kehujen kohteena.

t. ap

Vierailija
2/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Tai sitten palstalaisille ei vaan ole suurempaa merkitystä sille mitä mieltä puolisonsa kaverit ovat heidän ulkonäöstään. Mielestäni ulkonäkö on ihmisessä vähiten kiinnostava piirre ja minulle henkilökohtaisesti ei ole missään elämäni vaiheessa tuonut mitään lisäarvoa, saati aiheuttanut edes mitään suurempia pohdintoja se, että tiedän mieheni kaverien pitävän minua hyvännäköisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäävi vastaamaan, koska kaikki ystävät ja kaverit ovat eronneet, ja olisi melko outoa kommentoida heidän eksiensä ulkonäköä. :D  vastasin nyt silti, koska tunnut vastauksia kaipaavan. (Tiedän ettei tätä kysytty :) )

Vierailija
4/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien ulkonäköä kehun aina kun siihen on aihetta omasta mielestäni mutta heidän puolisoiden ulkonäköä en kyllä muista kehuneeni :D tosin se voi johtua siitäkin että yleensä ystävien puolisot eivät omaan silmääni ole olleet viehättäviä.. saattaisin kehua, jos olisi 

Vierailija
5/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Tai sitten palstalaisille ei vaan ole suurempaa merkitystä sille mitä mieltä puolisonsa kaverit ovat heidän ulkonäöstään. Mielestäni ulkonäkö on ihmisessä vähiten kiinnostava piirre ja minulle henkilökohtaisesti ei ole missään elämäni vaiheessa tuonut mitään lisäarvoa, saati aiheuttanut edes mitään suurempia pohdintoja se, että tiedän mieheni kaverien pitävän minua hyvännäköisenä.

Olen samaa mieltä. Ulkonäkö on ehkä vähiten kiinnostava asia ihmisessä. Tämän takia ulkonäköön liittyvät kommentit ovat mielestäni hieman erikoisia. Asia on jäänyt ihmetyttämään kun näin on käynyt useamman kerran, eri henkilöiden kohdalla.

Vierailija
6/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä että kukaan puolisoni kavereista olisi kehunut ulkonäköäni 

Luulen että jotta kehuisivat niin minun pitäisi olla jotenkin silmiin pistävän hyvännäköinen mitä en varmaan ole vaikka vientiä on ollut aina 

Vierailija
7/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävien ulkonäköä kehun aina kun siihen on aihetta omasta mielestäni mutta heidän puolisoiden ulkonäköä en kyllä muista kehuneeni :D tosin se voi johtua siitäkin että yleensä ystävien puolisot eivät omaan silmääni ole olleet viehättäviä.. saattaisin kehua, jos olisi 

Osalla ystävistäni on mielestäni erittäin näyttävät puolisot. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään kehua heidän ulkonäköä ystävilleni. Jos kehuisin, antaisin mielikuvan kuin kuolaisin hänen puolison perään.

Vierailija
8/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla ystävistäni on mielestäni erittäin näyttävät puolisot. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään kehua heidän ulkonäköä ystävilleni. Jos kehuisin, antaisin mielikuvan kuin kuolaisin hänen puolison perään.

Totta tuokin.. parempi ehkä jättää kehumatta toisten puolisoita 

Vierailija
9/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se enempi herättää pohdintaa, niin voihan sitä kysyä heiltä suoraan, että miksi näin? Varsinkin, jos et esim.itse pidä siitä.

Vierailija
10/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kaunis heidän mielestään. Jos asia häiritsee, voit ehdottaa miehellesi, että pitää kehut omana tietonaan, eikä raportoi sinulle. Yleensä kehuihin on tapana sanoa kiitos ja ottaa ne kohteliaisuutena. 

Vierailija
11/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kaunis heidän mielestään. Jos asia häiritsee, voit ehdottaa miehellesi, että pitää kehut omana tietonaan, eikä raportoi sinulle. Yleensä kehuihin on tapana sanoa kiitos ja ottaa ne kohteliaisuutena. 

Näin juuri. Itse olisin kyllä erittäin tyytyväinen, jos puolison kaverit kehuisivat. Itseäni ei kukaan kehu. 

Vierailija
12/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Itse olen kasvanut perheessä jossa arvosteltiin paljon ihmisten ulkonäköä.”

Tuo on ehkä vihattavinta mitä on. Moni sukulaisperhe oli lapsena juuri tuollainen. 

Vierailija
13/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kehut häiritse, vaikkakin käyttäytyminen ihmetyttää.

Vierailija
14/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä palstan maalaistorvelot eivät muissa ihmisissä arvostelisi? Maalaisjunttien ykkösharrastus

Vierailija
15/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kehunut, kun kavereiden miehet eivät ole omaan makuuni. Enkä varmaan muutenkaan kehuisi. Se ei ole sopivaa.

Vierailija
16/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun vain sellaisten ystävien puolisoita, joiden kanssa olen päässyt tekemään lähempää tuttavuutta. Yllättävän moni elää huonossa suhteessa, jossa läheisyyttä ei ole riittävästi.

Vierailija
17/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä palstan maalaistorvelot eivät muissa ihmisissä arvostelisi? Maalaisjunttien ykkösharrastus

Ja hiivainen ja harhainen Kajaanin miso-fani ykkösenä!

Vierailija
18/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kehunut, kun kavereiden miehet eivät ole omaan makuuni. Enkä varmaan muutenkaan kehuisi. Se ei ole sopivaa.

Useampi vaimon ystävätär on kehunut ulkonäköäni vaimolle joka on sitten kertonut tuon minulle. Ainakin osa noista flirttailee aina kun on mahdollisuus.

Vierailija
19/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehun vain sellaisten ystävien puolisoita, joiden kanssa olen päässyt tekemään lähempää tuttavuutta. Yllättävän moni elää huonossa suhteessa, jossa läheisyyttä ei ole riittävästi.

En kyllä tuollaista 'ystävää' haluaisi, saati sitten puolisoa.

Vierailija
20/28 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa saatetaan jotain sanoa, mutta sen jälkeen ei kyllä enää. Korkeintaan ehkä voisin itse kehua toista, jos olisi laittautunut hienoksi juhlaa varten. Kyllä nuo jatkuvat kehut kertovat jonkinlaisesta perään kuolaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän