Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä, joka et liiku kauheasti. Onko sinulle tullut sen takia ongelmia?

Vierailija
23.07.2026 |

Itse en oikein liikunnasta pidä ja mieluiten tykkään olla vain sohvalla. Pakolliset menot käyn kyllä hoitamassa. Minulle ei vielä ole tullut terveydellisiä ongelmia, niin haluaisin kuulla, että onko jollekin tullut jotain haittaa liikkumattomuudesta? 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina aika huono liikkumaan säännöllisesti. Jotain satunnaisia jumppia vain tehnyt kotona tai käynyt kävelyllä. No aloitin sitten joskus -21 tai -22 liikkumaan ihan kunnolla. Tein kunnon pyörälenkkejä ja porrastreeniä ja sitä kotijumppaa säännöllisesti. Aika pian huomasin miten olo on paljon pirteämpi aina ja koska kunto oli parempi, niin jaksoin paremmin esim. päivän kestävissä tapahtumissa seisoa ja olla. Nyt en ole vuoteen liikkunut juuri ollenkaan ja huomaan sen olossa. Tekee mieli vain lojua sohvalla ja väsyy herkemmin kaikkialla.

Hankala taas saada siitä liikunnasta rutiinia. 

Vierailija
22/25 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monien vastauksien perusteella, mitään haittaa ei välttämättä tule liikkumattomuudesta

Kaikki lukuisat tutkimukset ovat siis väärässä. Liikunta ei edistä terveyttä.

Näin se menee 👴🏻👍🏻 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkuja tulee hyviinkin vastauksiin? 

Vierailija
24/25 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten lihas- ja luumassa laskee kolmenkymmenen jälkeen jopa 3-5 prosenttia vuodessa, ellei liiku. Jossain kohdassa siitä lasku lankeaa maksettavaksi. Tulee piste, jonka jälkeen toimintakyky kärsii. Se voi tulla äkkiäkin. Ark ei vaan enää suju kuten ennen.

Yli 50v naisista jopa lähes puolet saa osteoporoottisen murtuman. Jos se on lonkkamurtuma, kuolleisuus seuraavan vuoden aikana on 25 prosenttia. Olen aika vakuuttunut, että liikkuvat naiset eivät tähän ryhmään kuulu ainakaan alle 80-vuotiaina.

En ymmärrä, miksi joku haluaa haurastua ennen aikojaan. Et välttämättä kuole, mutta elät kipeänä ja raihnaisena muiden armoilla. 

Vierailija
25/25 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaselkäkipu vaivannut jo koronasta lähtien. Töissä istun, kotona makaan. Öisin herään selän jomotukseen, joka helpottaa kun lähtee liikkeelle.

Ei ole liikkumattomuus syynä tuohon. SI-nivelen toimintahäiriöstä johtunee. 

Ja mikäs siihen SI-nivelvaivaan auttaa... no liikkuminen. Ei ole ihminenkään sellainen eläinlaji, joka voi hyvin ollessaan paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän