Eroaisitko sinä tässä tilanteessa
En tiedä mitä pitäisi tehdä tilanteessani. Asun isossa kaupungissa, jossa on valmiit hoitokontaktit sairauksiini. Olen kumppanin kanssa etäsuhteessa, siinäkin on omat rasituksensa. Kumppanin mielestä tilanteeni paranisi, jos muuttaisin toiselle puolelle suomea hänen vanhempien omakotitaloon maalle, hän asuu myös siellä peräkammarissa, ja olisin muuttanut samaan huoneeseen käytännössä, jotta saisin raha-asiat kuntoon.
Olen todella huonossa kunnossa läheiseni kuoltua, kerroin tästä kumppanilleni kun sain suru-uutisen, ja hän sanoi että voisimme puhua illalla. Tämä ei toteutunut, sillä hän halusi pelata sukulaisen kanssa videopelejä. Hän piti sen jälkeen yli päivän hiljaisuuden, ja sain hakea apua tilanteeseeni yksin. Pääsin kriisijaksolle, mutta nyt pohdin kumppanini viimeisimpiä sanoja. Hänen mielestään minun pyyntöni että olisimme päivittäin yhteydessä saisi hänet stressaantumaan ja hänen jaksaminen kärsisi. Sanoin myös, että hänen vähäinen yhteydenpito on rasittanut minua.
Olemme molemmat työttömiä ja sairaseläkkeellä, ja tiedän että hänelläkin on vaikeaa, mutta mielestäni en pyydä liikaa, varsinkaan tässä tilanteessa kun oloni on toivoton.
Olen seurustellut kumppanini kanssa noin 6 vuotta. Hän on minua noin 5v vanhempi, molemmat olemme 30v tai enemmän. Ja nyt hän on sitä mieltä, että päivittäinen yhteydenpito on liikaa, ja että jos muuttaisin maaseudulle kaikki ongelmani ratkeaisivat sillä.
Kommentit (23)
No et tosiaan muuta minnekään peräkammariin pönkeröperällä, jos sulla on vielä sairaus, mikä vaatii hoitoa. Siellä mitään hoitoa saa. Olisit jumissa lapsimiehen ja hänen vanhempien armoilla. Tosissaanko sellaista edes harkitset?
Muutto peräkammarinpojan huoneeseen maalle, sairaana ja riippuvaisena... mikä voisi mennä pieleen?
Miten voitte erota kun ette ole yhdessäkään?