Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen ruoka ei maistu, ei vie nälkää pois ja siitä tulee migreeni?

Vierailija
23.07.2026 |

Meksikolainen, intialainen, afrikkalainen ruoka jostain syystä sopii paremmin, kasvisvoittoisena. Hirveintä olisi joutua elämään jollain pitsa-pullapatonki-irttari-makkara-muusi-soosi-ruualla. Elimistöhän menee ihan tukkoon tollasesta.

En nyt mikään ituhippi ole, enkä ikinä ollut, mutta kun itse tekee linssikeiton, paistelee munakoisot, keittää porkkanat, riisit, pinaatit, pakshoit...

Meni pari tuntia lieden ääressä ja tuli hyvää, ja edullista.

Kiitos, lisää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä estää sinua pysymästä haluamassasi ruokavaliossa?

Vierailija
2/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri suomalainen ruoka vie nälän pois, maistuu ja sen jälkeen on hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen asiaa. En lapsenakaan tykännyt. Aina oli pää kipeä joko syödystä ruuasta tai syömättä jättämisestä. 

Tosi on, että hyväksi koettu ruokavalio kantsii pitää. Joskus tekee mieli jotain suomi-ruokaa, mutta pääsääntöisesti haluan voida hyvin. 

😋 

Vierailija
4/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on korvattu lisäaineilla.

Vierailija
5/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri suomalainen ruoka vie nälän pois, maistuu ja sen jälkeen on hyvä olla.

Ehkä siksi, että olemme suomalaisia.

Vierailija
6/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP on sitä mieltä että suomiruoka  on ”pitsa-pullapatonki-irttari-makkara-muusi-soosi” niin en yhtään ihmettele jos on migreeniä ym. Mun suomiruoka on kyllä jotain aivan muuta.

Vierailija
7/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekään ei sovi suomalainen ravinto.

- kotimainen liha on makuumme liian rasvatonta, sitkeää ja mautonta, broileri - no ei ole kanaa

- leipä turvottaa, pierettää ja vatsa jumittaa

- tomaatit ja hedelmät raakoja ja mauttomia

- kesäkurpitsat jäätävän kokoisia ja puisia, ne pitäisi myydä pieninä ja maukkaina!

- ne tuotteet mitkä meillä on ns "premiumlaatua" (mehut, hillot, oliiviöljy yms) ovat huonompi laatuisia kuin etelä-Euroopan halpikset!

Hinnat Suomessa toki luksuslaadun mukaiset!

Vierailija
8/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan suomalainen, muttei vaan toiminut meidän ruokakulttuuri.

T. Aloittaja

Vierailija
9/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos AP on sitä mieltä että suomiruoka  on ”pitsa-pullapatonki-irttari-makkara-muusi-soosi” niin en yhtään ihmettele jos on migreeniä ym. Mun suomiruoka on kyllä jotain aivan muuta.

Laita joku resepti?

Vierailija
10/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan afrikkalaisena luonnostaan pysty käyttämään hyväksi laktoosia. Suomalainen elimistö on luotu käyttämään maitotuotteita runsaasti.

Vierailija
11/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ihan suomalainen, muttei vaan toiminut meidän ruokakulttuuri.

T. Aloittaja

Ja höpö höpö. Sinä et ole suomalainen. Nirso kyllä olet. Sinulle sopii ruokavalioksi parhaiten näl kä kuo le ma.

Vierailija
12/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan, että pierettää ja aiheuttaa visvaisia paiseita. Turkmenistanilainen ördyr-keitto ei aiheuta. 

Vierailija
13/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ihan hirveän pitkä puutarhakausi ole ja vihannesten säilöminen talven yli on haastavaa ja työlästä puuhaa. Se on totta, että elimistölle kasvisruoka on parempaa ja monet mausteet ja öljyt helpottavat ruuansulatusta.

Vierailija
14/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita joku resepti?

Paahda vaikka uunissa juureksia ja pannulla kanaa. Persiljaa ja lipstikka mausteeksi.

Vierailija
15/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä iigorin suomi-inho postauksia. Muuta pois.

Vierailija
16/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaan afrikkalaisena luonnostaan pysty käyttämään hyväksi laktoosia. Suomalainen elimistö on luotu käyttämään maitotuotteita runsaasti.

No eikä ole. Mitään ihmistä ei ole luotu tällaiseen, se että miesvauvat rakastavat lipittää vasikoille tarkoitettua äidinmaitoa ei tee siitä luonnollista.

Kai sinä tiedät, että jokainen lehmä rai skataan ja vasikka viedään emoltaan, jotta sinä saat lipittää sitä vasikan maitoa?

Vierailija
17/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kantis ja laktoosi on 3 päivää vesiripulia. 

Vierailija
18/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen asiaa. En lapsenakaan tykännyt. Aina oli pää kipeä joko syödystä ruuasta tai syömättä jättämisestä. 

Tosi on, että hyväksi koettu ruokavalio kantsii pitää. Joskus tekee mieli jotain suomi-ruokaa, mutta pääsääntöisesti haluan voida hyvin. 

😋 

Pääkipuun auttaa yleensä nestetasapainon kuntoon laittaminen. Jos ei ole paljon kasviksia tarjolla niin vettäkin voi juoda ihan.

Vierailija
19/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillekään ei sovi suomalainen ravinto.

- kotimainen liha on makuumme liian rasvatonta, sitkeää ja mautonta, broileri - no ei ole kanaa

- leipä turvottaa, pierettää ja vatsa jumittaa

- tomaatit ja hedelmät raakoja ja mauttomia

- kesäkurpitsat jäätävän kokoisia ja puisia, ne pitäisi myydä pieninä ja maukkaina!

- ne tuotteet mitkä meillä on ns "premiumlaatua" (mehut, hillot, oliiviöljy yms) ovat huonompi laatuisia kuin etelä-Euroopan halpikset!

Hinnat Suomessa toki luksuslaadun mukaiset!

Tai sitten olet vaan sairas.

Vierailija
20/22 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit muuttaa intiaan jos se miellyttää enemmän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi