Miksi suomalainen ruoka ei maistu, ei vie nälkää pois ja siitä tulee migreeni?
Meksikolainen, intialainen, afrikkalainen ruoka jostain syystä sopii paremmin, kasvisvoittoisena. Hirveintä olisi joutua elämään jollain pitsa-pullapatonki-irttari-makkara-muusi-soosi-ruualla. Elimistöhän menee ihan tukkoon tollasesta.
En nyt mikään ituhippi ole, enkä ikinä ollut, mutta kun itse tekee linssikeiton, paistelee munakoisot, keittää porkkanat, riisit, pinaatit, pakshoit...
Meni pari tuntia lieden ääressä ja tuli hyvää, ja edullista.
Kiitos, lisää.
Kommentit (22)
Miksi juuri suomalainen ruoka vie nälän pois, maistuu ja sen jälkeen on hyvä olla.
Ihmettelen asiaa. En lapsenakaan tykännyt. Aina oli pää kipeä joko syödystä ruuasta tai syömättä jättämisestä.
Tosi on, että hyväksi koettu ruokavalio kantsii pitää. Joskus tekee mieli jotain suomi-ruokaa, mutta pääsääntöisesti haluan voida hyvin.
😋
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri suomalainen ruoka vie nälän pois, maistuu ja sen jälkeen on hyvä olla.
Ehkä siksi, että olemme suomalaisia.
Jos AP on sitä mieltä että suomiruoka on ”pitsa-pullapatonki-irttari-makkara-muusi-soosi” niin en yhtään ihmettele jos on migreeniä ym. Mun suomiruoka on kyllä jotain aivan muuta.
Meillekään ei sovi suomalainen ravinto.
- kotimainen liha on makuumme liian rasvatonta, sitkeää ja mautonta, broileri - no ei ole kanaa
- leipä turvottaa, pierettää ja vatsa jumittaa
- tomaatit ja hedelmät raakoja ja mauttomia
- kesäkurpitsat jäätävän kokoisia ja puisia, ne pitäisi myydä pieninä ja maukkaina!
- ne tuotteet mitkä meillä on ns "premiumlaatua" (mehut, hillot, oliiviöljy yms) ovat huonompi laatuisia kuin etelä-Euroopan halpikset!
Hinnat Suomessa toki luksuslaadun mukaiset!
Olen itse ihan suomalainen, muttei vaan toiminut meidän ruokakulttuuri.
T. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Jos AP on sitä mieltä että suomiruoka on ”pitsa-pullapatonki-irttari-makkara-muusi-soosi” niin en yhtään ihmettele jos on migreeniä ym. Mun suomiruoka on kyllä jotain aivan muuta.
Laita joku resepti?
Et vaan afrikkalaisena luonnostaan pysty käyttämään hyväksi laktoosia. Suomalainen elimistö on luotu käyttämään maitotuotteita runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ihan suomalainen, muttei vaan toiminut meidän ruokakulttuuri.
T. Aloittaja
Ja höpö höpö. Sinä et ole suomalainen. Nirso kyllä olet. Sinulle sopii ruokavalioksi parhaiten näl kä kuo le ma.
Puhumattakaan, että pierettää ja aiheuttaa visvaisia paiseita. Turkmenistanilainen ördyr-keitto ei aiheuta.
Suomessa ei ihan hirveän pitkä puutarhakausi ole ja vihannesten säilöminen talven yli on haastavaa ja työlästä puuhaa. Se on totta, että elimistölle kasvisruoka on parempaa ja monet mausteet ja öljyt helpottavat ruuansulatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita joku resepti?
Paahda vaikka uunissa juureksia ja pannulla kanaa. Persiljaa ja lipstikka mausteeksi.
Taas näitä iigorin suomi-inho postauksia. Muuta pois.
Vierailija kirjoitti:
Et vaan afrikkalaisena luonnostaan pysty käyttämään hyväksi laktoosia. Suomalainen elimistö on luotu käyttämään maitotuotteita runsaasti.
No eikä ole. Mitään ihmistä ei ole luotu tällaiseen, se että miesvauvat rakastavat lipittää vasikoille tarkoitettua äidinmaitoa ei tee siitä luonnollista.
Kai sinä tiedät, että jokainen lehmä rai skataan ja vasikka viedään emoltaan, jotta sinä saat lipittää sitä vasikan maitoa?
Vierailija kirjoitti:
Olen kantis ja laktoosi on 3 päivää vesiripulia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen asiaa. En lapsenakaan tykännyt. Aina oli pää kipeä joko syödystä ruuasta tai syömättä jättämisestä.
Tosi on, että hyväksi koettu ruokavalio kantsii pitää. Joskus tekee mieli jotain suomi-ruokaa, mutta pääsääntöisesti haluan voida hyvin.
😋
Pääkipuun auttaa yleensä nestetasapainon kuntoon laittaminen. Jos ei ole paljon kasviksia tarjolla niin vettäkin voi juoda ihan.
Vierailija kirjoitti:
Meillekään ei sovi suomalainen ravinto.
- kotimainen liha on makuumme liian rasvatonta, sitkeää ja mautonta, broileri - no ei ole kanaa
- leipä turvottaa, pierettää ja vatsa jumittaa
- tomaatit ja hedelmät raakoja ja mauttomia
- kesäkurpitsat jäätävän kokoisia ja puisia, ne pitäisi myydä pieninä ja maukkaina!
- ne tuotteet mitkä meillä on ns "premiumlaatua" (mehut, hillot, oliiviöljy yms) ovat huonompi laatuisia kuin etelä-Euroopan halpikset!
Hinnat Suomessa toki luksuslaadun mukaiset!
Tai sitten olet vaan sairas.
Voit muuttaa intiaan jos se miellyttää enemmän
No mikä estää sinua pysymästä haluamassasi ruokavaliossa?