Jos sä syöt oikeasti puhdasta ruokaa ja sä yhdistät siihen jotain aktiviteettia tai treeniä, sun on mahdotonta syödä yli kalorien
Moni ei ymmärrä tätä ollenkaan. Jos sä syöt perus munia, vaikka puuroakin, lihaa, kalaa, kanaa, riisiä, vaikka pastaaki, rahkaa, marjoja, hedelmiä jne kasviksia. Sun on mahdotonta syödä systemaattisesti yli kalorien vaikka sä söisit ateriasuositusten mukaan 5 kertaa päivässä. Ne ketkä ei usko tähän väitteeseen ei oo koskaan tehnyt kumpaakaa, syönyt oikeasti hyvin ja treenannut. Minkä takia te luulette että treenaavat ihmiset syö ihan älyttömästi kokoajan tai jotkut jopa oikoo sillä että syö pelkkää paskaa paljon että niitä kaloreita tulee edes jostain oikeasti? Laittakaa ne ruokavalionne kondiksee. Teidän ei tarvi laskeskella mitään
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Aina kun on puhe ruoasta niin alkaa älytön riitely.
Onko palstalla osattu joskus keskustella asioista?
Vierailija kirjoitti:
Sössöti sössöti, mikä elåmänkoululaisen kirjoitus tämä on
Siinä on tyylikäs sä-passiivi tehokeinona.
Riippuu, mitä "puhdas ruoka" tarkoittaa. Jos se tarkoittaa ruokaa, joka sisältää todella paljon vihanneksia, riittävästi kuitua ja riittävän pienen osuuden rasvaa tai sokeria, niin ei varmaan voikaan. En kyllä ymmärrä, miksi tuota kutsuttaisiin "puhtaaksi" eikä esim. terveelliseksi.
Mut pelkkä ruoan lisäaineettomuus tms. ei takaa yhtään mitään. Ruokavalio voi silti olla väärin koostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten olisi, jos opettelisit kirjoittamaan? Käyttämäsi SÄ -passiivi on sen verran ärsyttävä, että lopetan aloituksesi lukemisen siihen paikkaan.
No ole lukematta.
Ärsyttää tuollaiset tyypit. Hyvä, kun jättää lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on riitoja kaikista aiheista.
Viiden munan munakas,voikahvi jossa kermaa ja voita, perunoita ja lohipastaa niin äkkiä paukkuu päivän kalorit yli ihan kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten olisi, jos opettelisit kirjoittamaan? Käyttämäsi SÄ -passiivi on sen verran ärsyttävä, että lopetan aloituksesi lukemisen siihen paikkaan.
Hyvä niin. Ketään ei kiinnosta sun mielipide. Kuulostat kusipäältä.
Vierailija kirjoitti:
Syödä yli kalorien?
Etkö ole koskaan kokeillut? Ei yhtä hohdokasta kuin kalorien vierestä syöminen mutta ihan ok kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Minä otin lääkkeen äsken, minulle sanotaan kaikenäköistä, esim. minä en syö tarpeeksi lääkkeitä, minulle sanotaan myös että älä syö lääkkeitä. Pääasia on että minulla on itseluottamusta, ja minä tiedän jotain ja jotain meidän pitääkin tietää vaikka emme tiedä eikä meitä kiinnosta tai vaikka meitä kiinnostaisikin, tämä yksi asia jonka minä tiedän niin on se että lääke tekee minulle hyvää ja joillekkin ihmisille ei auta edes lääke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Smoothieta 3 litraa päivässä on jo 3000kcal, siihen päälle lohta ja perunaa 1000kcal, siihen päälle kuppi kahvia ja pari pullaa taas 1000kcal, helposti tulee 5000kcal vaikka söisi terveellisesti.
Missä maailmassa 1000kcal edestä pullaa ja 3 litraa smoothieta on "terveellinen ruokavalio"? Tuohan on järkyttävä sokeripommi.
Tuossa puhuttiin parista pullasta ja annettiin rajusti yläkanttiin oleva arvio niiden kaloreista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vit-tu mikä nee-ke-ri apina
187
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksä tykkää et sun tyylist skriivaa ei digaa kukaan? Jos sä haluut et sua kohdellaan niinku aikuist tai asioist jotain snaijaavaa sun täytyy kato itse alottaa sust ittest. Se meinaa et sun täytyy funtsaa mitä sä dusaat sun näppäimistölt tohon sun koneen ruudulle. siin sä oot niin ku ihan yksin, siin ei o sun mutsi, ei sun frendit tai sun mikään sun ja sun aivojen ja sormien välis. sä itse skriivaat sen tekstin josta jengi vetää johtopäätökset susta ja sun älystä, tyylist, olemuksest, niinku koko susta. nyt se setti ei mairittele sua ja sun täytyy viedä juttu sun himaan kunnialla ja lopettaa sun nostaminen alustalle ja vaikuttaa normaalilta. mut se muutos. se lähtee susta. just susta!
Aloituksessa on vissi perä. Itse käytän raaka-aineiden kriteerinä sitä, että se voisi olla Suomen rajojen sisäpuolelta. Ja mitä kauemmin sitä on ollut täällä tarjolla niin sen parempi. Marjat ja sienet on loistava esimerkki. Kalat, siipikarja ja kananmunat, nisäkkäät, kaura, marjat ja sienet, peruna jne. Näihin meillä on geneettinen sopeutuminen ja äidiltä osittain saatu suoliston mikrobiomi.
Hieman asiasta ehkä sivuun mutta kun kesän aikana on tullut otettua olutta parikin kertaa viikossa, niin ajattelin helpottaa kehoa NAC N-asetyylikysteiinillä, joka vaikuttaa asetaldehydiin. Toimii mutta sivuvaikutuksena se on polttanut koko vatsarasvan pois ja paino on pudonnut jo 6kg vaikka en edes laihduttanut. En valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoan puhtaudella ei ole vaikutusta sen energiasisältöön. Peseminen ei vähennä ruoan energiaa.
Harva tarkoittaa puhtaudella pesemistä, vaan sitä että siinä ei ole esim. kymmentä eri lisäainetta/e-koodia ja ties mitä tärkkelyksiä ja säilöntäaineita.
Jos vaikka paistat suolattomat kanasuikaleet alusta asti itse pienessä nokareessa voita tai pienessä tilkassa oliiviöljyä, se on puhdasta.
Useimmat lisäaineet, e-koodit ja tärkkelykset ovat täysin puhdasta ruokaa.
Ei suinkaan. Esim. karrageeni ja tapiokatärkkelys ovat kermassa täysin turhia halpoja täyteaineita ja voivat aiheuttaa merkittävälle osalle ihmisistä suolisto-ongelmia.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34146449/
Karrageeni myös muokkaa suoliston mikrobitasapainoa huonompaan suuntaan ja tekee siitä yksipuolisemman.
Porkkanan tai punajuuren väri ei muutu myrkyksi jos niitä käytetään jonkun muun ruuan väriaineena. Perunan, vehnän, riisin tms. tärkkelys ei muutu myrkyksi jos sillä parannetaan jonkun muun ruuan rakennetta.
Prosessointi muuttaa ruoka-aineiden ominaisuuksia. Kannattaa tutustua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Viiden munan munakas,voikahvi jossa kermaa ja voita, perunoita ja lohipastaa niin äkkiä paukkuu päivän kalorit yli ihan kevyesti.
Nojoo.. kyseinen esimerkki ei mielestäni edusta terveellistä ruokavaliota. Mä en edes pystyisi syömään viiden! munan munakasta. Ja kuka hullu laittaa kahviin voita? Kermakin menee yli hilseen kahvissa tänä terveysvalistuksen aikakaudella. Lohipastakaan ei edes kuulu järkevän keventäjän ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Smoothieta 3 litraa päivässä on jo 3000kcal, siihen päälle lohta ja perunaa 1000kcal, siihen päälle kuppi kahvia ja pari pullaa taas 1000kcal, helposti tulee 5000kcal vaikka söisi terveellisesti.
Missä maailmassa 1000kcal edestä pullaa ja 3 litraa smoothieta on "terveellinen ruokavalio"? Tuohan on järkyttävä sokeripommi.
Tuossa puhuttiin parista pullasta ja annettiin rajusti yläkanttiin oleva arvio niiden kaloreista.
Yhdessä munkissa on helposti yli 500kcal
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksä tykkää et sun tyylist skriivaa ei digaa kukaan? Jos sä haluut et sua kohdellaan niinku aikuist tai asioist jotain snaijaavaa sun täytyy kato itse alottaa sust ittest. Se meinaa et sun täytyy funtsaa mitä sä dusaat sun näppäimistölt tohon sun koneen ruudulle. siin sä oot niin ku ihan yksin, siin ei o sun mutsi, ei sun frendit tai sun mikään sun ja sun aivojen ja sormien välis. sä itse skriivaat sen tekstin josta jengi vetää johtopäätökset susta ja sun älystä, tyylist, olemuksest, niinku koko susta. nyt se setti ei mairittele sua ja sun täytyy viedä juttu sun himaan kunnialla ja lopettaa sun nostaminen alustalle ja vaikuttaa normaalilta. mut se muutos. se lähtee susta. just susta!
Missä elämäm koulussa opetetaan puhumaan ja kirjoittamaan noin? Tulee mieleen se Radio Cityssä soiva mainos, jossa joku vapaaottelija puhuu.
Mikä tekee tuosta muka "dynaamisen", "energisen" ja "katu-uskottavan" tavan puhua just sulle, et säkin tajuut et nyt säkin voi olla jotain hienoo!
Teinilässytystä ja mukatietäväisyyttä tuo tyyli enemmän korostaa kuin mitään muuta.
No ole lukematta.