Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sä syöt oikeasti puhdasta ruokaa ja sä yhdistät siihen jotain aktiviteettia tai treeniä, sun on mahdotonta syödä yli kalorien

Vierailija
23.07.2026 |

Moni ei ymmärrä tätä ollenkaan. Jos sä syöt perus munia, vaikka puuroakin, lihaa, kalaa, kanaa, riisiä, vaikka pastaaki, rahkaa, marjoja, hedelmiä jne kasviksia. Sun on mahdotonta syödä systemaattisesti yli kalorien vaikka sä söisit ateriasuositusten mukaan 5 kertaa päivässä. Ne ketkä ei usko tähän väitteeseen ei oo koskaan tehnyt kumpaakaa, syönyt oikeasti hyvin ja treenannut. Minkä takia te luulette että treenaavat ihmiset syö ihan älyttömästi kokoajan tai jotkut jopa oikoo sillä että syö pelkkää paskaa paljon että niitä kaloreita tulee edes jostain oikeasti? Laittakaa ne ruokavalionne kondiksee. Teidän ei tarvi laskeskella mitään

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenata mitä? 

Pianonsoittoa?

Autolla ajamista?

Vierailija
22/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn syömään vaikka perunoita 3000kcal edestä päivässä helposti, ja pastassa 5000kcal ei ole mikään ongelma.

Et pysty, aivovammainen retardi. 100g perunaa on noin 90kcal. 

https://www.sulamo.fi/kalorit/peruna

Vaikka söisit kilon perunaa se olisi vain noin 900kcal. 3000kcal vaatisi yli kolme kiloa perunaa.

Niin? Olen joskus tehnyt 4kg perunamuusia johon tuli myös voita ja maitoa, ja meni yhdessä päivässä minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala ja kanakin on lihaa. 

Vierailija
24/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn syömään vaikka perunoita 3000kcal edestä päivässä helposti, ja pastassa 5000kcal ei ole mikään ongelma.

Osoitit lähinnä ettet kykene laskemaan ruokien kaloripitoisuuksia. Jotta saisit pastasta 5000kcal päivän aikana sinun pitäisi syödä keitettyä pastaa liki neljä kiloa päivässä.

Helposti onnistuu esim pestopastaa tekee niin 5000kcal tulee helposti täyteen, toki ei kaikki siitä pastasta.

Eivät ne kalorit siinä tapauksessa tule pastasta vaan pestosta. Harvinaisen typerä viesti.

Sama kuin sanoisin että voin saada mansikoista 6000 kcal, jos vain laitan päälle kermaa ja voisulaa 670 grammaa.

Vierailija
25/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten olisi, jos opettelisit kirjoittamaan? Käyttämäsi SÄ -passiivi on sen verran ärsyttävä, että lopetan aloituksesi lukemisen siihen paikkaan.

Vierailija
26/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa syödä kolme kiloa perunaa jos ei syö muuta päivässä.

Syö seitsemän kertaa päivässä niin se tekee alle puoli kiloa / ateria.

Vierailija
27/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka söisit kilon perunaa se olisi vain noin 900kcal. 3000kcal vaatisi yli kolme kiloa perunaa.

Niin? Olen joskus tehnyt 4kg perunamuusia johon tuli myös voita ja maitoa, ja meni yhdessä päivässä minulla.

Et tasan syönyt neljää kiloa perunamuussia yksin päivässä. Tyypillinen iso 26cm lautasellinen perunamuusia on noin 250 grammaa ja sinä söit niitä 16 lautasellista päivän aikana. Edes ne pahimmat pyörätuoliahmijat TLC:n 300-kiloiset siskokset sarjassa eivät pysty tuohon.

Vierailija
28/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tasan syönyt neljää kiloa perunamuussia yksin päivässä. Tyypillinen iso 26cm lautasellinen perunamuusia on noin 250 grammaa ja sinä söit niitä 16 lautasellista päivän aikana. Edes ne pahimmat pyörätuoliahmijat TLC:n 300-kiloiset siskokset sarjassa eivät pysty tuohon.

Kyllä söin, ihan 4kpl 1kg perunapussia muussasiin ja söin yhden vuorokauden aikana.                                

Vierailija
29/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti

Vierailija
30/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "syödä yli kalorien"?

Vierailija
31/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee helposti 1kg perunamuusia yhdellä annoksella ja 24 tunnin aikana 4 kiloa ei ole mitään.      

Vierailija
32/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiiiiiiiiiiiiiiiiigorilta vaihteeksi ravinto-opin vinkkejä? Ei iiiiiiiiiiiiiiiigori kukaan Suomessa puhu noin.

Vierailija
33/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihdunta on yksilöllistä ja vaihtelee iän ja elämäntilanteen mukaan. Sama ruokavalio ei toimi kaikille. 

Totta, juuri ennen kuin luin kommenttisi niin ajattelin että kiitollisuudella saa enemmän kaloreita pienemmästä kalorimäärästä. Kun venyttelee myös niin unen aikana kehossa virtaa energiaa joka saa sinun aivoihin vireys tilaa kun heräät, ilman venyttelyä energia ei virtaa kehossa, energialle ei ole läpitunkeutuvuutta koska lihas syyt ei ole suorassa siitä että ei venyttele

Jos nukkuu selällään niin energia maksimoituu

Ja oikeasti pitäisi nukkua tyhjällä vatsalla tai ainakin niin että ruoka on laskeutunut jo

Vierailija
34/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syöt puhtaasti 5000 kcal päivässä

Vierailija
35/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee helposti 1kg perunamuusia yhdellä annoksella ja 24 tunnin aikana 4 kiloa ei ole mitään.      

Lopeta jo se valehtelu, 70 äo läskisanteri. Et vain osaa laskea.

Vierailija
36/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan puhtaudella ei ole vaikutusta sen energiasisältöön. Peseminen ei vähennä ruoan energiaa.

Vierailija
37/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 vuotias ja olen aina voinut syödä ihan mitä huvittaa lihoamatta. En ole koskaan ollut grammaakaan ylipainoinen, joten enpä jaksa kaloreita laskea ja otanpa vielä toisenkin pullan. 

Vierailija
38/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkyturpa tuli sotkemaan ketjun.

Kalorien laskemista tärkeämpi taito olisi edes alkeelliset käytöstavat.

Vierailija
39/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen ja ravinto on joku ihme uskonto nykyään. Kyllä on helppo syödä yli päivittäisen kaloritarpeen vaikka treenaakin ja vaikka söisikin "oikeata" ravintoa eli on aivan turha jeesustella sen kanssa. 

Olen 59v nainen ja treenaan kuntosalilla 4xvko ja työssäkin olen lähes koko ajan jalkojen päällä liikkeessä. Olen normaalipainoinen ja lihaksia löytyy, kiitos koko ikäni  liikuntaa harrastaneena. Pari vuotta sitten havahduin siihen, että painoni on kiivennyt normaalipainon ylärajoilta lievään ylipainoon. Olen nyt kaksi vuotta laskenut kalorini päivittäin ja harrastanut kuntosaliliikuntaa. Kaloreita ei voi pitää liian alhaalla jotta lihakset kehittyisivät, vaikka haluankin rasvakudoksen vähentyvän. Nyt painoni on normaalipainon keskivaihella, eli paino on pudonnut 10kg kahdessa vuodessa. 

Tämän hetkinen kalorimääräni vuorokaudessa pitää painoni paikoillaan, mutta minun olisi aivan helppo syödä reilusti enemmän ja saada painoni nousuun helposti. Eli tälläkin hetkellä pitääkseni painoni tässä joudun koko ajan tarkkailemaan ja rajoittamaan syömisiäni. 

Vierailija
40/78 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 vuotias ja olen aina voinut syödä ihan mitä huvittaa lihoamatta. En ole koskaan ollut grammaakaan ylipainoinen, joten enpä jaksa kaloreita laskea ja otanpa vielä toisenkin pullan. 

Eli jos haluat voisit syödä 40 pullaa joka päivä lihoamatta vaikket liiku?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi