Vauvan ulkoilu kesällä
miten muut olette kesällä järjestäneet päiväohjelmaa isommalle lapselle jos pitää hyvälläkin ilmalla olla sisällä? vauveli nukkuu parit päiväunet ulkona mutta valveilla ollessaan on hieman hankala ulkoilla jos ei viihdy vaunuissa ja paisteessakaan ei oikein vauvaa voi pitää.. ja esikoinen kohta 3v ei voi vielä yksin ulkoilla. eli oletteko vauvan valveilla oloajat sisällä vai miten onnistuu ulkoilu?
Kommentit (5)
Mä aattelin pitää poikaa rintarepussa,ja oleskella varjossa sen kanssa,ja mietin kanssa,että virittäisin jonkun viltin varjoon itelle ja vaaville ja loikoiltas siinä=)Ensimmäinen kesävaavi mullakin,niin saa nähdä miten nämä toimii käytännössä=)
Huiskutin ja poika 7vkoa
Itse asiassa meillä toinen kesävauva (esikoinen täytti siis juuri 2v) mutta en millään muista miten tehtiin ekan vauvan kanssa. Todennäköisesti ulkoiltiin vain silloin kun vauva nukkui. Kahden kanssa yhtälö on siis paljon haastavampi.
Likk@ :)
viime kesänä kun poika oli vauva käytiin yleensä kävelyllä vauvan uniaikaan. Kantoliina oli, mutta en voinut kauheella helteellä kuvitellakaan kääriväni itseä ja lasta tiukaksi paketiksi, pelkkä ajatuskin hikoilutti :) Joskus vauva viihtyi valveilla ulkona turvakaukalossa kun siitä näki vähän paremmin. Ja ihan jo aika pienenä, ehkä 2kk, nostin rattaiden selkänojaa kaukaloa vastaavaan kaltevuuteen ja siitä tykkäsi katella maisemia.
Meillä tyttö on 7kk ja ollaan kyllä ulkoiltu hänen hereillä olleessaankin... Nyt hän osallistuu ulkoleikkeihin istumalla hiekkalaatikolla, mönkimällä nurmikolla, keinumalla vauvakeinussa. Tai sitten istuu rattaissa ja katselee isoveljen puuhia. Tai sitten kannan häntä sylissä ja ihmettelemme asioita tai istuskellaan sylikkäin hiekkalaatikon reunalla. Miten milloinkin.Meillä kyllä tuo isompi (3,5v.) on yksinäänkin pihalla, rivarin suojaisa takapiha siis meillä.
Vaatteilla ja päähineellä suojataan auringolta. Ja hiekkalaatikolle isketään istumaan niin, että aurinko paistaa takaa, ei naamaan :)
Ihan pienen vauvan kanssa homma on toki eri! Ehkä viihtyy vaunuissa leluja katsellen? Tai viltillä (varjossa) köllötellen, jos äiti heiluttelee helistintä tms.? Tai siinä äitin sylissä/kantoliinassa/rintarepussa? Jonkun olen kuullut kantaneen matkasängyn ulos ja " ulkoiluttaneen" vauvaa siinä, varjossa toki.
Samaa olen pohtinut minä. Meillä esikoinen 2v ja vauva nyt 6 vk. Odottelen kokeneempien vastauksia. Meillä on kyllä kantoliina, joten sitä varmaan jonkin verran koitan käyttää mutta helteellä sekin on vähän hankala.
Terkuin,
Likk@