Parveketupakointi vuokra-asunnoissa kielletään 1.10.2026 alkaen lakimuutoksen myötä
Tällä hetkellä tupakointi vuokra-asunnon parvekkeella on oletuksena sallittu, jos sitä ei erikseen kielletä vuokrasopimuksessa.
1.10.2026 alkaen tupakointi parvekkeella on oletuksena kielletty. Lakimuutos koskee sekä jo voimassa olevia, että uusia sopimuksia.
Parvekkeella voi jatkossa tupakoida ainoastaan jos se on erikseen vuokrasopimuksessa sallittu.
Nykyäänhän on tilanne jossa monet taloyhtiöt kirjaavat tupakointikiellon uusiin vuokrasopimuksiin, mutta kaikki joilla on tarpeeksi vanha sopimus ovat voineet parveketupakoida koska heidän sopimuksissaan ei ole ollut kieltoa. Nyt tämä muuttuu, sillä muutos koskee kaikkia jo olemassa oleviakin sopimuksia.
https://kiinteistonvalitysala.fi/uutisia/hyva-valitystapa/kvkln-lakival…
Kommentit (156)
Aina voi polttaa vapea tai vesipiippua tai käyttää nikotiinipusseja
Niiden käyttöä parvekkeella tuskin on kielletty
On siinä tietty semmoinenkin vaihtoehto ettei käytä yhtään mitään nikotiinituotteita
Liian hienoja ruusut on mulle
Vierailija kirjoitti:
Kaikki polttaa sitten sisällä, sehän on selvää. Sitäkö halutaan tällä.
Ja jos tuota tekee vuokra-asunnossa "protestina", se kertoo enemmänkin omasta asennevammasta, lapsellisuudesta ja laiskuudesta.
Ex-polttaja.
Tässähän on hyvä markkinarako, savustajille ikiomat kasarmit.
Tupakkaa saa maahantuoda ja myydä mutta sitä ei saisi polttaa. Mikähän logiikka tämäkin on? Huuhteluaineet voisi myös kieltää. Eläköön hajuton maailma! Taidan muuttaa korpeen kun vaatteeni haisevat puuvillalle ja henki pepsodentille. Autokin vanha ja haisee vanhalle autolle, onneksi ei ole koiraa ei kissaa
Vierailija kirjoitti:
Tupakkaa saa maahantuoda ja myydä mutta sitä ei saisi polttaa. Mikähän logiikka tämäkin on? Huuhteluaineet voisi myös kieltää. Eläköön hajuton maailma! Taidan muuttaa korpeen kun vaatteeni haisevat puuvillalle ja henki pepsodentille. Autokin vanha ja haisee vanhalle autolle, onneksi ei ole koiraa ei kissaa
Haisee! Kaikki Haisee!... Kuuluu ääniä! Kopisee!
Mitä tehdä. Soitanko Isännöitsijälle?
Oikeesti vihdoinkin jotakin järkevää tapahtuu.
Ja siis tälläista lakiahan ei ole tulossa 1.10.2026 alkaen! Mistä olette näin päätelleet?
Aika ihmeellinen tämä laki. Asun omistusasunnossa vuokralla ja lokakuusta lähtien menen alaovelle tupakalle, koska siinä on meidän rapun tupakkapaikka tai vaihtoehtoisesti lasten leikkipaikan viereiselle oleskelualueelle. Seinänaapurini asuu omistamassaan asunnossa, joten hän saa jatkaa tupakointia parvekkeella. Mitä järkeä tässä on?
Eikös se ole kielletty jo kauan sitten ? Ja kuka sitä siis oikeasti valvoo ? Et ihmiset eivät tee sitä ? Ja siellä, mis nyt asun, ei yksikään ole tehnyt sitä parvekkeellaan ! Koskaan. Sen Vetely on NS sallittua VAIN merkityillä paikoilla ulkona. Ja silti sitä tehdään ympäri isoa pihaa ! Ulko-ovien edessä kanssa. Ja kukaan heistä ei ole koskaan siivonnut sotkujaan ! Ja siellä on kamera valvonta. Mikseivät ne sitten tehoa, että ne sotkijat saavat kunnon rangaistuksen: ansaitsemansa häädön ? On noloa kulkea siellä kaiken sen pjaskan seassa !!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mä oon asunnon vuokrannu sillä tiedolla että voin siellä parvekkeella polttaa, niin ei tollanen laki voi sitä muuttaa
Kertaus on opintojen äiti:
1.10.2026 alkaen tupakointi parvekkeella on oletuksena kielletty. Lakimuutos koskee sekä jo voimassa olevia, että uusia sopimuksia.
On suullinen ja kirjallinen lupa jatkaa 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mä oon asunnon vuokrannu sillä tiedolla että voin siellä parvekkeella polttaa, niin ei tollanen laki voi sitä muuttaa
Sama täällä, tänään juuri selvisi, kun keskustelin vuokranantajan kanssa.
Naurattaa, kun jengi luulee, että tämä laki oikeasti muuttaa mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, tänään juuri selvisi, kun keskustelin vuokranantajan kanssa.
Naurattaa, kun jengi luulee, että tämä laki oikeasti muuttaa mitään :D
Jos naapuri asuu omistusasunnossa niin jatkaa tupakointia parvekkeella.
Ketä edes polttaa nykyään? Kallista ja terveys menee. Menkää liikkumaan ja syökää fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli polttaa, niin mikä vaikeus siinä on mennä ulos vetämään ne savut? Ei pitäisi olla liian vaikeaa mennä erilliselle tupakkapaikalle, mikäli sellainen ulos on tehty, tai sit ihan kadulle.
"Menenpäs tästä partsille röökille, kävelen 3 metriä ja avaan oven, olen täällä ja meni 5 sekuntia"
"Menenpäs tästä taloyhtiön tupakkapaikalle...Menen eteiseen, laitan takin päälle, kengät jalkaan, otan röökit ja sytkärin parvekkeelta mukaan, avaan ulko-oven, kävelen rappusia 5 kerrosta alaspäin, Avaan ulko-oven: Oho täällähän sataa, kävelen sateessa tupakkapaikalle 100 metriä, vedän tupakkaa kylmässä ja alttiina tuntemattomien ihmisten hyökkäyksille, sitten kävelen sateessa takaisin sisään ja 5 kerrosta rappuja ylös..."
Ei vaadi kovinkaan suurta älykkyyttä nähdäkseen mitä eroa
Yhyy yhyy. No kannattaisiko se keuhkosyövän hankkiminen sitten pikkuhiljaa lopettaa, riemuidari?
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes polttaa nykyään? Kallista ja terveys menee. Menkää liikkumaan ja syökää fiksusti.
me perus Suomalaiset kyllä poltetaan katsos niin tosi miehet tekevät myös amarikkalaisissa lehvoissa
Asun vuokralla, mutta en polta tupakkaa.