Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä kullalle allergisia?

Vierailija
01.10.2008 |

Mitä oireita teillä on ollut? Itselläni on sormuksien alta ruvennut kutiamaan, ja nykyään en niitä voi pitää sormissa kuin hetken. Kaula tai käsikorut ei aiheuta mitään, vaikka nekin kultaa on.

Millä te pesette kultaa tai lähinnä sormuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pronssisia taas voin pitää. Enkä mtyöskään voi pitääkultaisia korvakoruja. Toinen tyttäristä on samanlainen, ei kultaa ollenkaan.

Vierailija
2/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mullakin ihon rakenne muuttuu ja kutiaa joskus sormusten alta. Luulen että se johtuu hautumisesta ja sormusten ja ihon väliin jäävästä kosteudesta ja pesuaineista. Kultaiset korvikset ja kaulakorut eivät aiheuta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa harvoin mutta joskus sormuksen alla ruvennut kutiamaan ja tullut pieniä näppyjä. En pidä itseäni kullalle allergisena ja olen ajatellut sen johtuvan siitä, kun lämpimässä sormi "turpoaa" ja sormuksen alle jää hikeä ja likaa hankaukseen. Luulen että se ärsyttää ihoa.

Vierailija
4/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sormukset hankaa ihoa ja likaisetkin varmaan on kun sinne kaikkea pöpöä saattaa kertyä.

ap

Vierailija
5/5 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kutiaa joskus sormusten alta ja tulee pientä näppyä, mutta kun muualla kulta ei sellaista aiheuta, niin ei kai se voi allergiaa olla.

Mun tädillä on kulta-allergia. Hänen reumaansa ei voi sen takia hoitaa kultapistoksilla.