Mitkä on teidän mielestä kohtuulliset ruokakulut per henkilö kuukaudessa
Omasta mielestä 300€ /kk per henkilö. Saa jakaa omia näkemyksiä!
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko henkilö alle 10v lapsi, teinityttö, teinipoika, 100kg mies vai 50kg nainen. Nämä kaikki kuluttaa eri määrän ruokaa.
Niin voitko yuohon aapeen kyssäriin vastata ihan euromääränä , joka sulla kuluu sun sapuskaan
300€ per henkilö tarkoittaisi, että meillä menisi ruokaan 1200€/kk. Meitä on kaksi aikuista, 2kk vauva ja 1,5v taapero. Minusta tuo 1200€ olisi tolkuton summa tällä kokoonpanolla.
Minun ruoan arvo vaihtelee joten en osaa sanoa, mutta minua kiinnostaa osata sanoa
Ruokaa ei voi koskaan ajatella liikaa, ruoasta pitää pystyä puhua ja usein tunteelliset lukot estävät meitä syömästä kiitollisuudella sitä mitä meidän on pitänyt syödä, minulle on käynyt näin koska minua manipuloitiin agressiivisesti uskomaan että vanhempani on tehnyt huonoa ruokaa minulle vaikka kiitollisuudella ruokani on luultavasti terveellisempää kuin 95% mitä maapallossa syödään.
Joskus sain riidellä turhaan vanhempani kanssa koska en ymmärtänyt silloin että minua manipuloitiin joka tuutista, kumminkin söin ruokani, todella surullista kuin olen ymmärtänyt tämän.
Kiitollisuus on mahtavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko henkilö alle 10v lapsi, teinityttö, teinipoika, 100kg mies vai 50kg nainen. Nämä kaikki kuluttaa eri määrän ruokaa.
Niin voitko yuohon aapeen kyssäriin vastata ihan euromääränä , joka sulla kuluu sun sapuskaan
Ap kysyi kuluja PER HENKILÖ. Läheskään kaikki eivät asu yksin, vaan perheeheessä voi olla useita eri ikäisiä henkilöitä. 300€/kk on jäätävän suuri summa esim. 1-vuotiaan ruokiin.
Jos huomioidaan ravintoloissa syömiset niin sellainen 600 euroa per kk on vielä ihan kohtuullinen summa.924
On aika eri asia, jos asuu yksin kuin vaikka kaksin, eli yksin menee enemmän kuin puolet siitä mitä kahdelta
Yksin on melkein kaikki arki kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös ruokavaliosta. Esim. gluteeniton on kalliimpaa ja sitä on monien pakko noudattaa oman terveytensä vuoksi.
Toisaalta voi miettiä, onko ihan pakko ostaa esim. gluteenitonta pastaa. Riisi on ihan yhtä hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
300€ per henkilö tarkoittaisi, että meillä menisi ruokaan 1200€/kk. Meitä on kaksi aikuista, 2kk vauva ja 1,5v taapero. Minusta tuo 1200€ olisi tolkuton summa tällä kokoonpanolla.
Pienet pakkaukset ovat aina kilohinnaltaan kalliimpia kuin isot, eli kun yksinasuja ostaa sen leipäpaketin, jossa on neljä palaa, niin perhe ostaa sen, jossa on kaksitoista palaa, ja maksaa per henki vähemmän.
Minulla menee noin 500€/kk. Asun yksin ja syön kaikki arkilounaat kodin ulkopuolella. Mielestäni kohtuullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita suomea, jolta kysyit niin aistin että hän tekee tonneiittain ruokaa, ruoan tekijöitä pitää kunnioittaa ja kunnioitus lähtee kunnioituksesta
Yhdelle hengelle 300 euroo kuussa ok. Mutta mikäli taloudessa useampia henkilöitä lukua ei voi suoraan kertoa, koska isomman määrän tekeminen ei moninkertaista kuluja suhteessa. Sanoisin, että kaksi henkilöä syö hyvin 500 e/kk ja 3 henkilöä 650 e/kk ja 4 henkilöä 800 e/kk jne tai jotain sinnepäin. Riippuen tietysti syöjistä, teinipoika ja kolmevuotias taapero eivät syö yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi kuluja PER HENKILÖ. Läheskään kaikki eivät asu yksin, vaan perheeheessä voi olla useita eri ikäisiä henkilöitä. 300€/kk on jäätävän suuri summa esim. 1-vuotiaan ruokiin.
Ei ku sun sapuskaan kuinka paljon kuluu fyrkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös ruokavaliosta. Esim. gluteeniton on kalliimpaa ja sitä on monien pakko noudattaa oman terveytensä vuoksi.
Toisaalta voi miettiä, onko ihan pakko ostaa esim. gluteenitonta pastaa. Riisi on ihan yhtä hyvä vaihtoehto.
Riisi ei sovi kaikille, koska siinä on runsaasti tärkkelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asuinmaasta.
Enemmän se riippuu käytössä olevasta rahasta.
Kyllä se riippuu asuinmaasta. Jos syön Suomessa samaa kuin Ranskassa, mulla on kyllä varaa siihen, mutta Suomessa joudun tinkimään jostakin muusta "turhemmasta" voidakseni syödä yhtä hyvin.
Huh, itsellä menee joku 400 e ja ajattelin, että olen hirveä tuhlari. Täällä palstalla kun jotkut syö tyyliin 100 e/kk. Herkkuja ja limpparia menee, ja niissä voisi säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet pakkaukset ovat aina kilohinnaltaan kalliimpia kuin isot, eli kun yksinasuja ostaa sen leipäpaketin, jossa on neljä palaa, niin perhe ostaa sen, jossa on kaksitoista palaa, ja maksaa per henki vähemmän.
Yksinasuvan ei ole mikään pakko ostaa neljän palan pakettia leipää. Voi ostaa sen saman ison paketin kuin perheellinen ja laittaa osan pakkaseen.
En kovin tarkkaan ole laskenut kulujamme, mutta noin 400-500 e/hlö/kk, kyseessä lapseton pariskunta. Lisäksi kahviloita/ravintoloita noin 200 e/hlö/kk. Nämä ovat meille ihan kohtuulliset ruokakulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita suomea, jolta kysyit niin aistin että hän tekee tonneiittain ruokaa, ruoan tekijöitä pitää kunnioittaa ja kunnioitus lähtee kunnioituksesta
🤪🤪🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ku sun sapuskaan kuinka paljon kuluu fyrkkaa?
Aika vaikea tuollaista on laskea, kun meillä ainakin koko perhe syö samaa sapuskaa.
Mulla menee about saman verran. Muutama vuosi takaperin seurasin jonkin aikaa noita ruokamenoja enkä meinannut millään päästä alle 300 euron vaikka mielestäni minäkin ostelin suht säästäväisesti. Yleensä meni se reilut 400 euroa. Nykyisin kait vähintään 500 euroa.