Mitkä on teidän mielestä kohtuulliset ruokakulut per henkilö kuukaudessa
Omasta mielestä 300€ /kk per henkilö. Saa jakaa omia näkemyksiä!
Kommentit (166)
Useimmilla riippuu sieltä, mistä roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
En osaa erotella ruokakuluja pyykinpesuaineista, deodoranteista, talouspapereista ym mitä yleensä ostan ruokakaupasta, mutta niiden kanssa sanoisin että yhdelle hengelle 400e/kk on kohtuulliset.
No ei kyllä mene yhden aikuisen ja kahden lapsen kanssa 1200€/kk.
On se kuitenkin nautinto saada kunnollista tiukkaa kinkkua.
Mulla menee 400-450€ kauppaan, mutta siinä on sitten ihan kaikki. 2 kissan ruuat ja hiekat, puhdistusaineet, paperit, hygienia ja kosmetiikka omien ruokien lisäksi. Veikkaan, että n. 300 ois ruokien osuus.
Vierailija kirjoitti:
4-500 euroa on kohtuulliset. Itse olen järkyttynyt, kun menee 600-700 euroa, vaikka mielestäni ostan edullisesti. Tuossa onkin nyt seuraava säästökohde itselleni.
Aika laajan haarukan laitoit.
Samoiten tiukkaa kovaa munaa.
ap
Riippuu siitä, onko henkilö alle 10v lapsi, teinityttö, teinipoika, 100kg mies vai 50kg nainen. Nämä kaikki kuluttaa eri määrän ruokaa.
En tiedä mutta minua kiinnostaa koska KAIKKI ruoka on hyvää ja pyhää maapallosamme, jättäkää huumeet, syökää ruokaa ja olkaa kiitollisia ruoasta, ylläpidä tasapainoa kiitollisuudelle, ole mahtava! Älä ole paha, ole hyvä
Älä varasta ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin ap
Samon. Siihen kyllä siltyy vc paperi, siivous ja pyykkiainet, peseytymisainet , hammastahna....näitän ei tarvitse joka kuukausi ottaa.
Yhdestä aikuisesta puhuin, kun siitä aloitus vissiin oli. Meillä menee 2 aikuista ja 3 lasta (1 teini) 1200-1500/kk mutta ei hirveästi katsota mitä ostetaan ja siihen kuuluu myös nuo talouspaperit ym.
Sellaiset, jotka eivät kaada henkilön taloutta ja joiden jälkeen rahaa jää muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä AP:n kanssa. Jos syö monipuolisesti ja terveellisesti, riittävä määrä kasviksia ja proteiinia, tekee kaiken ruuan itse eikä osta eineksiä. Toki jos syö halvinta hiilihydraattihöttöä, voi päästä halvemmalla.
Syön monipuolisesti ja 100g proteiinia päivässä, silti menee slle 100e kuussa.
Miksi aina kysellään pelkästään ruokakulujen perään? No joo, ruokaa on kaikkien pakko ostaa, koska ilman sitä ei pysy hengissä. Mutta sanoisin, että melko välttämättömiä nykymaailmassa on myös pesuaineet, wc-paperit yms. hygieniatarvikkeet. Ja ihan kuin ruokaankin, myös niihin voi hassata määrättömästi rahaa tai mennä sillä ihan minimillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4-500 euroa on kohtuulliset. Itse olen järkyttynyt, kun menee 600-700 euroa, vaikka mielestäni ostan edullisesti. Tuossa onkin nyt seuraava säästökohde itselleni.
Toki täytyy jatkaa, että kaikki tuotteeni ovat myös laktoosittomia, joten jonkun verran tulee siitä lisää hintaa.
Mikai sun pitää joka kommenttiisI tukkia sana TOKI?
EI OIKEIN ISTU tuohon lauseeseesi
Samaa mieltä ap:n kanssa, 300 euroa/kk
Joku tuolla kertoo kuinka elelee viidellä kympillä ja joku jopa kympilläkin, vallan hieno saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko henkilö alle 10v lapsi, teinityttö, teinipoika, 100kg mies vai 50kg nainen. Nämä kaikki kuluttaa eri määrän ruokaa.
Riippuu myös ruokavaliosta. Esim. gluteeniton on kalliimpaa ja sitä on monien pakko noudattaa oman terveytensä vuoksi.
Riippuu tuloista. 600-700e/kk voi olla täysin ok ruokabudjetti suurituloiselle, kun taas köyhällä kohtuulliset ruokakulut ovat max. 200e/kk.
Mulla menee noin 300 eur kuukausi, kaikki mitä ruokakaupasta ostan joskus tietisti menee enemmän, mutta ei sillä rahamäärällä herkutella.
Johan lounasruokailu vie tuon 300e/kk. Toinen mokoma koti- ja wkdruokailuihin. Ja jos oluet lasketaan ruokakuluihin, niin sitten yhteensä 1000e/kk.