Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestätkö seuraavissa eduskuntavaaleissa?

Vierailija
22.07.2026 |

En olisi aiemmin osannut kuvitella olevani äänestämättä. Sehän sivistymätöntä ja moukkamaista.

Viime vuodet ovat kuitenkin taas näyttänyt todellisuuden. Tai pienen osan siitä - moni suhmurointi ym. ei tule kansan tietoon. Yksikään puolue ei enää nauti luottamustani. Eduskuntavaaleissakin usein on tullut mietittyä henkilöä, ei pelkästään puoluetta. Mutta itsenäisesti, oman ja kansan tahdon ja moraalin mukaisesti toimivia sekä äänestäviä edustajia rangaistaan eli vain puolueella on merkitystä.

Todennäköisesti en ensi kerran äänestä.

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin perussuomalaisia äänestää. Olen ollut tyytyväinen niiden aikaansaannoksiin.

Mihin aikaansaannoksiin?

Vierailija
162/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kunnallisvaalit antoi hyvää esimakua sille, miten persuille tulee käymään eduskuntavaaleissa. Rökäletappio johtuen äänestäjiensä pettämisestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viimeistä äänestystä jättänyt väliin mutta nyt on pakko mennä äänestämään persuja, olen siksi tyytyväinen heidän tekemiin muutoksiin, parempaan suuntaan.

Samoin. Vaikka en pidä persujen talouspolitiikkaa kaikilta osin kovin viisaana niin maamutuksen hillintä on Suomelle kohtalonkysymys.

Persutrolli ohittaa sen tosiasian, että' perskokkarehallituksen aikana Suomeen tullut ennätysmäärä muualta, n 200 000.

Woketrollina sivuutat kokonaan sen faktan, että Marinin hallituksen takia Suomeen on virrannut valtava määrä juhlapaikan hakijoita sen opiskelijoiden perheenyhdistämislain varjolla. Persut ovat nyt saaneet edes jotain tolkkua tuohonkin idiotismiin.

Aika reippaasti te vielä tuota tilastoa johdatte. Yhden jaffan olette täältä saaneet poistettua. Siinä se teidän tolkkunne.

Vierailija
164/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimit tulee karkottaa Suomesta.

Muhammad=🐶💩💩💩💩💩💩💩💩

Ei voi kun ovat demarien tulevia äänestäjiä, käyvät jo vaalejakin arabian kielellä. ei demarit pikku mussukoistaan luovu.

Vierailija
165/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja äänestän kuten ennenkin.

Vierailija
166/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin perussuomalaisia äänestää. Olen ollut tyytyväinen niiden aikaansaannoksiin.

Mihin aikaansaannoksiin?

Mm. Maaahanmuutto tiukennuksiin. Ei voi enää sataa kertaa hakea turvapaikkaakaan kuten aiemmin. Kansalaisuuttakaan ei enää saa tuosta noin vain. Ynnä monta muuta lakimuutosta, joihin olen tyytyväinen. 

Vierailija
167/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaansaannoksiin?

Työmarkkinoille pyrkii nyt enemmän työttömiä kuin aiemmin. 

Vierailija
168/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kokoomusta tai keskustaa, tärkeintä että nykyinen tai edellinen hallitus ei enää koskaan toistu koska näiden kahden tuhoja korjataan kymmeniä vuosia. 

Vierailija
169/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viimeistä äänestystä jättänyt väliin mutta nyt on pakko mennä äänestämään persuja, olen siksi tyytyväinen heidän tekemiin muutoksiin, parempaan suuntaan.

Samoin. Vaikka en pidä persujen talouspolitiikkaa kaikilta osin kovin viisaana niin maamutuksen hillintä on Suomelle kohtalonkysymys.

Persutrolli ohittaa sen tosiasian, että' perskokkarehallituksen aikana Suomeen tullut ennätysmäärä muualta, n 200 000.

Woketrollina sivuutat kokonaan sen faktan, että Marinin hallituksen takia Suomeen on virrannut valtava määrä juhlapaikan hakijoita sen opiskelijoiden perheenyhdistämislain varjolla. Persut ovat nyt saaneet edes jotain tolkkua tuohonkin idiotismiin.

Aika reippaasti te vielä tuota tilastoa johdatte. Yhden jaffan olette täältä saaneet poistettua. Siinä se teidän tolkkunne.

Miksi demarit aina valehtelee? Ettekö muuten pärjää kuin paskan jauhannalla.

Vierailija
170/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän,mutta en parasta vaan vähiten huonoa.

Samaa mietin. Kun äänestän olen "vastuussa". Ja "vastuussa" olen jos en äänestä. 

Jotenkin tuntuu, että näistä nykypuolueista mikään ei vastaa omia tuntemuksia. Ja hyväksi luulemani ehdokas osoittautuu jonkin sortin..... 

Ainakin tiedän, että maahanmuuttoon on puututtava ja holtiton rahanjako ulkomaille saatava kuriin. Ja en koe olevani persu. 

Vierailija
171/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä. Ei kiinnosta. Omaa elämääni elän hallituksesta riippumatta. Elän samanlaista elämää hallituksesta riippumatta. 

Vierailija
172/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi demarit aina valehtelee? Ettekö muuten pärjää kuin paskan jauhannalla.

Taidat olla kateellinen 🤭

Vierailija
173/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vaaleissa jätin äänestämättä ja nyt myös. Ihan sama kuka siellä eduskunnassa on, tuhoa saadaan aikaan. 

Vierailija
174/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän Kekkosta, aina ja ikuisesti!

Vierailija
175/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kunnallisvaalit antoi hyvää esimakua sille, miten persuille tulee käymään eduskuntavaaleissa. Rökäletappio johtuen äänestäjiensä pettämisestä!

Seuraavienkin vaalien kertoo minulle vain siitä, että Suomessa on niin paljon kaikilla valtion tukitoimilla eläviä, että tällainen tulos on mahdollinen. Kaikki verovaroilla töissä olevat ja muut tukien saajat voivat määrällään ratkaista kaikki vaalit, ikiliikkuja on luotu. 

Vierailija
176/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Äänestän vain presidentinvaaleissa, toisinaan en niissäkään. M66

Vierailija
177/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skp:tä äänestän, kuten ennenkin. Vihaan kapitalismia.

Vierailija
178/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en anna ääntäni jonkun vesipäisen ihramahan mölistäväksi ! Pidän ääneni itselläni ja ääntelen taiten, tekemättä epäonnistumisiani esimerkiksi sosialistien syyksi. Valehteluakin vältän niin paljon kuin osaan.

Vierailija
179/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna Penttilä eduskuntaan!

Vierailija
180/194 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavienkin vaalien kertoo minulle vain siitä, että Suomessa on niin paljon kaikilla valtion tukitoimilla eläviä, että tällainen tulos on mahdollinen. Kaikki verovaroilla töissä olevat ja muut tukien saajat voivat määrällään ratkaista kaikki vaalit, ikiliikkuja on luotu. 

Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen hyvinvointivaltiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta. Siksi ”hyvinvointipalveluista” leikkaaminen on  poliittisesti kovin hankalaa. Olin tohtinut epäillä, että yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri ”hyvinvointivaltio”, liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret ”ilmaiset palvelukset”. Koomista, että maassa, jonka julkinen sektori on ehkä maailman suurin ja joka vain kasvaa, hoetaan kilpaa, että ”nyt riittävät leikkaukset”. Olemme eläneet elää jota emme ole ansainneet. Hyvinvointivaltio tuottaa omat tuhonsa siemenet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi