Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä ei vaan ole

Vierailija
22.07.2026 |

Pitkäaikaistyöttömänä mahdollisuuteni työllistyä ns. avoimille työmarkkinoille ovat olemattomat. Lisäkouluttautuminen ei ole mahdollista ja palkkatukityöpaikkoihinkin on satoja hakijoita samalla tavalla kuin muihinkin työpaikkoihin, joten niihinkään ei varmaan pääse kuin ns. täydelliset hakijat. Olen yrittänyt kaikkeni työllistyäkseni, mutta mitään ei ole tehtävissä enää.

Laskeskelin, että tiukalla sentinvenytyksellä saatan saada pidettyä katon pääni päällä ensi kesään asti. Sen jälkeen varmaan päätän päiväni itse, koska en jaksa enää yrittää taistella paikasta maailmassa, joka ei selvästikään halua eikä tarvitse minua.

Kiitos ajastasi.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet arvokas ja sulla on tehtävää. Älä tee itsellesi mitään pahaa. Parempaa jatkoa elämääsi.

Älä jaksa lässyttää. Nämä päivänsä päättämisellä uhkaajat ovat pelkkiä huomiohuoria. 
On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.

Vierailija
22/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet arvokas ja sulla on tehtävää. Älä tee itsellesi mitään pahaa. Parempaa jatkoa elämääsi.

Se arvo ei vaan näy käytännössä missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voisit myydä omaa osaamistasi esim oman yrityksen kautta? 

Vierailija
24/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinkas monta vuotta se työttömyys on nyt jatkunut? Läpi jokaisen noususuhdanteen ja läpi kuuman kauden?

Vierailija
25/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tytär sai duunia syksyksi ja talveksi. Ei ollut mikään avoin haku, vaan kysyi yrityksestä suoraan. Toinen tuttu kirjoitti työsopparin viime viikolla.

Nythän on loistavat mahdollisuudet tienata marjanpoimuulla, jota jatkuu ja sitten tulee sienet, joten tässä on hyvin aikaa hommata itselleen työpaikka ja rahaa tulee sitä ennen. Et kai ole liian laiska marjanpoimintaan?

En ole liian laiska, mutta se on aika hankalaa ainakin suuressa mittakaavassa, koska asun kaupungissa eikä minulla ole autoa käytössäni. Sieniä en tunne tarpeeksi hyvin, että uskaltaisin niitä kerätä myyntiin.

Vierailija
26/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tytär sai duunia syksyksi ja talveksi. Ei ollut mikään avoin haku, vaan kysyi yrityksestä suoraan. Toinen tuttu kirjoitti työsopparin viime viikolla.

Nythän on loistavat mahdollisuudet tienata marjanpoimuulla, jota jatkuu ja sitten tulee sienet, joten tässä on hyvin aikaa hommata itselleen työpaikka ja rahaa tulee sitä ennen. Et kai ole liian laiska marjanpoimintaan?

En ole liian laiska, mutta se on aika hankalaa ainakin suuressa mittakaavassa, koska asun kaupungissa eikä minulla ole autoa käytössäni. Sieniä en tunne tarpeeksi hyvin, että uskaltaisin niitä kerätä myyntiin.

Otat puolison. Kulut puoliksi.

Vierailija
27/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinkas monta vuotta se työttömyys on nyt jatkunut? Läpi jokaisen noususuhdanteen ja läpi kuuman kauden?

Jäin työttömäksi syksyllä 2023.

Vierailija
28/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voisit myydä omaa osaamistasi esim oman yrityksen kautta? 

Tähän kysyntälamaan ei kannata yritystä perustaa yhtään kenenkään.

Vierailija
29/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.

Vierailija
30/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin työttömäksi syksyllä 2023.

On jo aika nöyrtyä ja ottaa puoliso.

Vierailija
31/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä kun minulle on tultu tarjoamaan neljää työpaikkaa tämän vuoden aikana. Yhteenkään en ole hakenut, ja työpaikka on nytkin.

Vierailija
32/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat puolison. Kulut puoliksi.

Onko jossain joku paikka, jossa voin käydä valitsemassa itselleni puolison, jolle sitten ilmoitan, että elämisen kulut puolitetaan?

Vierailija
33/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika.

Maailmalla ei ole mitään käyttöä osaamiselleni. Olen opiskellut hyväksi työssäni, suhtaudun siihen intohimoisesti ja suurella arvostuksella. Kaikkialta yhteiskunnasta kaikuu vahva viesti siitä, ettei kaltaisillani ole arvoa. Osaamani asiat ovat merkityksettömiä ja tekemäni työ turhaa. Olen kovasti etsinyt muiden alojen töitä laajalla haarukalla mutta mihinkään en kelpaa.

Minun puolestani elämä saisi olla tässä. Minulla ei ole läheisiä, työpaikkaa, elämänhalua tai -tarkoitusta. Olen tehnyt sen, mitä tulin tekemään. Nyt on hyvä hetki kumartaa ja poistua.

Vierailija
34/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä kun minulle on tultu tarjoamaan neljää työpaikkaa tämän vuoden aikana. Yhteenkään en ole hakenut, ja työpaikka on nytkin.

Niin, kyllä minäkin vielä pystyin vaihtamaan työpaikkaa silloin kun oli vielä tuoretta työkokemusta.

Vierailija
35/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on demarien vaalivaikuttamista. Älkää menkö lankaan.

Vierailija
36/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä jännä, työtä tarjotaan ovista ja ikkunoista. Miten muuten käpyjenkeräyksessä sujuu, pitkää päivää painat?

Vierailija
37/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä täällä muutkin työttömyyden takia joutuneet tekemään inhottavia ratkaisuja. Miksi teidän pitäisi pystyä asumaan yksin sinkkuna ja yhteiskunnan elätettävänä?

Vierailija
38/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hae paikkoja joihin on avoin haku päällä. Näihin on satoja hakijoita ja et erotu joukosta. Hae sellaisiin paikkoihin jotka eivät hae työntekijöitä esim verkossa.

Henkilökohtaisesti en ole ikinä päässyt millään avoimella hakemuksella yhtään mihinkään ja enkä tunne kyllä ketään muutakaan joka olisi.

Vierailija
39/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hae paikkoja joihin on avoin haku päällä. Näihin on satoja hakijoita ja et erotu joukosta. Hae sellaisiin paikkoihin jotka eivät hae työntekijöitä esim verkossa.

Miten hakea tuollaisiin paikkoihin?!?! Itse olen soitellut firmoihin ja kysellyt oisko tarvetta työntekijälle, niin vastaus on aina sama: meillä HR ilmoittaa avoinna olevista tehtävistä ja vapaata hakemusta ei voi laittaa. 

Oletteko huomanneet, että firmojen omilta sivuilta ovat hävinneet rekry-osiot/henkilöiden yhteystiedot. Niissä oli aikoinaan nämä "lähetä vapaa hakemus" kohdat.

Tämä! Mulle yksi pomo veti paskahalvauskilarit, kun tiedustelin puhelimitse avoimia työpaikoja. Sanoi, että tähän firmaan ei ole ikinä mitään asiaa.

Vierailija
40/78 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä täällä muutkin työttömyyden takia joutuneet tekemään inhottavia ratkaisuja. Miksi teidän pitäisi pystyä asumaan yksin sinkkuna ja yhteiskunnan elätettävänä?

Mistä niitä elättäjäpuolisoita voi hakea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän