Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä keski-ikäisten sekoaminen tavallistakin?

Vierailija
22.07.2026 |

Olen törmännyt useammankin kerran keski-ikäisiin, jotka ovat ns. seksuaalisesti seonneet eli muuttunut aiempaan verrattuna ihan kummallisiksi. Tällaista olen mm. nähnyt:

-Nainen: Alkoi harrastamaan polyamorisia suhteita ja ihmetteli, miksi ei löydä sitoutumiskykyistä miestä. Kommentoi myös, että voisi harjoittaa fyysistä läheisyyttä ystäviensä miesten kanssa. Kommentoi myös, miten hänestä on ihan normaalia pitkässä parisuhteessa pettää puolisoa eikä ihmettele pettäjien käytöstä ollenkaan.

-Nainen: Alkoi julkaista itsestään somessa vähäpukeisia kuvia, vaikkei aiemmin tehnyt näin. Tähän asti vaatteet olivat pysyneet edes jotenkin päällä, viimeisimmissä somekuvissaan oli yläosattomissa. Nainen on perinteisessä ammatissa, luokkaa opettaja.

-Mies: Alkoi vikitellä töissä 20 v nuorempaa naista. Puhui vaimolle, miten nuori nainen on miehestä kiinnostunut. Vaimo suuttui nuorelle naiselle miehen ihastumisesta ja räyhäsi naiselle, miten ei saa tulla vikittelemään hänen miestään ja käski naisen pysyä kaukana miehestä (joka voisi olla iän puolesta nuoren naisen isä).

-Mies: Julkaisi somessa kuvan alushousuistaan saunassa ja kertoi, miten saunassa kuuluu tänään lotinaa, läiskettä ja ähinää. 

-Mies: Reilusti ylipainoinen mies alkoi ääneen arvioimaan naisia. Kaikki normaalipainoiset ja ylipainoiset saivat kuulla olevansa liian lihavia, vain hoikat kelpasivat. Mies arvosti muita miehiä sen perusteella, kuinka laihan ja kauniin vaimon miehet olivat onnistuneet saamaan.

Kun seuraan sivusta tällaisia tapauksia niin mietin kauhuissani, että tällainenko kohtalo minuakin odottaa 10 vuoden päästä? Elän rauhallista, tasaista elämää ja kauhistuttaa ajatuskin tuollaisesta sekoamisesta.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, erottuani vaimostani 48-vuotiaana, aloin tapailemaan reippaasti nuorempia naisia. Olin yllättynyt tuon helppoudesta. Nyt minulla on 22-vuotias tyttöystävä. En koe "seonneeni", vaan koin normaaliksi sinkkuna tapailla naisia, jotka miellyttävät minua, ja nämä ovat yleensä olleet nuorempia naisia. M53

Vierailija
42/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin esivaihdevuodet, kuin kuukautiskierto nuorena. Esivaihdevuodet muuttuvat vaihdevuosiksi, joka vapauttaa lopullisesti kirotusta kuukautiskierrosta. Vaihdevuosien jälkeen elämä tasoittuu mukavaksi. Näin olen kuullut vanhempien naisten kertovan. N46

Esivaihdevuodet ovat vaihdevuodet, menopaussi on vain se hetki kuin kuukautiset lopulta loppuvat lopullisesti. Vaihdevuosiin kuuluu hormoniheittelyt, kuukautisten epäsäännöllisyys, mielialaheittelyt, rankat PMS-oireet ja lopulta kuukautisten loppuminen ja senkin jälkeen sama rumba jatkuu jonkin aikaa. Tämä kaikki voi pahimmillaan alkaa jo kolmevitosena joillakin ihmisillä. 

Mitä sitten? Se rumba on edessä myös 18-vuotiaalla tulevaisuudessa. Minulla on ollut kuukautiskierto 33 vuotta. Nyt on mitta kuukautisia täynnä ja haluan niistä jo eroon. N46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, erottuani vaimostani 48-vuotiaana, aloin tapailemaan reippaasti nuorempia naisia. Olin yllättynyt tuon helppoudesta. Nyt minulla on 22-vuotias tyttöystävä. En koe "seonneeni", vaan koin normaaliksi sinkkuna tapailla naisia, jotka miellyttävät minua, ja nämä ovat yleensä olleet nuorempia naisia. M53

Surullinen tulevaisuus edessä tyttöystävälläsi. Lemppaat hänet jossakin vaiheessa. Toisaalta hänkin voi lempata sinut, kun hän tajuaa, että hän ei halua alkaa omaishoitajaksesi.

Vierailija
44/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä mammat repeää. Mies ei saa vaihtaa nuorempaan. 

Vierailija
45/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain tuohon vaiheeseen kuuluu maaninen somettaminen sekä kirjojen kirjoittaminen jossa omat teot valkopestään muiden ihmisten syyksi.

Autofiktiota kirjoissaan ilmentävät tekevät juuri tuolla tavalla.

Vierailija
46/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ilmiöstä ei puhuta tarpeeksi. Sekin vielä, että melko moni katuu tyhmiä tekojaan sitten vuosien vierittyä. Tajutaan, että monta hyvää asiaa tuli heitettyä romukoppaan hetken huuman takia.

Heille sentään harvemmin syntyy silloin lapsia, kun taas nuoremmille sekoilijoille syntyy lapsia ja sitten lapset joutuvat kärsimään koko ikänsä.

On tullut törmättyä tapauksiin, joissa on tullut avioero +40 v iässä ja kiireesti on paukattu uuden kanssa yhteen, tehty lapsi ja menty naimisiin todella nopeasti.

Vierailija
47/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Elämä on sarja epäonnistumisia. 

Vierailija
48/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noi keski-iän villitykset ollut tiedossa ja vitsien aiheita jo silloin kun minä olin nuori. Ja nyt kait olen itse keski-iässä mutta ainakaan vielä ei ole alushousut lentäneet frederikin naamalle konseritissa tai jotain. 

Vierailija
49/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet teettävät hoitamattomina kaikenlaista. Miehissä on kaksi päätyyppiä, tuo sekoava hankkii avoauton, avioeron ja thaityttiksen, ja nwgaileva heittäytyy sohvalle marisemaan eikä näe missään mitään hyvää. Molempiin auttaa aika, paitsi siihen eroon.

Vaihdevuodet ei ole mikään sairaus, jota pitäisi "hoitaa". Noin 20 % naisista ei tule mitään oireita, menkat vaan hiipuu pois. Vaikeita oireita on noin 20 %, loput sitten siltä väliltä. 

Eikä tosiaan "entivanhaan" ollut tyypillistä tuohon malliin seota. 

Edelleen, keinotekoiset hormonit voi sekoittaa pään nekin. Tiedän kokemuksesta, olen syönyt pari kertaa keltarauhashormonikuurin munasarjakystaan ja voi taivas sitä hillitöntä, absoluuttista, täydellisen puhdasta v-ih-a-a kaikkea olevaa kohtaan. 

---

Siitä olen samaa mieltä, että osalla ihmisistä tosiaan on impulssikontrolli heikonlainen.  Omassa tuttavapiirissä "sekoamista" on ollut vähänlaisesti: kaksi avioliittoa päättyi eroon vaimon pidettyä rakastajaa salaa pidemmän aikaa (toinen vieläpä diakonissa). Yksi suhde päättyi eroon molemminpuolisesta sopimuksesta, kun totesivat että alunperinkin tuli valittua väärä kumppani. 

Noin muuten kaikki elää kuten ennenkin, paitsi että rahaa ja vapautta on enemmän kun mukulat on muuttaneet pois kotoa. 

Miehestäni huomaan että treenin puutetta ei keski-ikäinen mies enää kestä, alkaa mieliala heti laskea ja seksihalut vähetä. Kolme kertaa viikossa on oltava HIITiä ja sillä hyvä. 

Ai niin, minä taidan olla kääntymässä katoliseen uskoon. Ehkä se voidaan laskea sekoamiseksi, kun olen tähän saakka ollut militantti ateisti. 

Vierailija
50/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä on uusi teini-ikä. Hormonit. 

Kyllä, se odottaa sinuakin, mutta kun tiedät varautua, niin ehkä hölmöilet julkisesti vähemmän.

Ei vertaudu teini-ikään millään tavalla. Teinillä kun on aivotkin kauheassa myllerryksessä. 

Keski-iässä voi toki hormonit heittelehtiä, mutta koska on keski-ikäisen itsetuntemus, tunnesäätely jne, ei ne käytökseen vaikuta, ellei ole aivan impulssikontrolliton ihminen muuten. 

Vierailija
51/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se odottaa sinuakin, mutta kun tiedät varautua, niin ehkä hölmöilet julkisesti vähemmän.

Tämä. 

Asia valkenee kullekin aikanaan.

Vierailija
52/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tuon omasta elämästäni. Esivaihdevuodet toivat lisääntyneen seksuaalisen halukkuuden ja aloin ihastumaan ja haaveilemaan vieraista miehistä. Kuumat puumat eivät ole mitään urbaanilegendaa siis.

Auttaako tähän estrogeenihoito? Kysyn mielenkiinnosta, sillä moni tuossa tilanteessa ei asiaa itse tajua. Varsinkin jos asiat etenee haaveilua pidemmälle.

On itse asiassa hyvin sattumanvaraista, miten HRT vaikuttaa ihmisen psyykeen. Tätä ei gynet yleensä kerro, eiväthän ne kerro e-pillereidenkään mielialavaikutuksista. 

Vierailija
53/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

No ei kyllä ole.

Vierailija
54/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryys ja huonot tavat ei kysy ihmisen ikää. 

Eikä sukupuolta.

Vierailija
55/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Turhaa pelottelua. 

Vaihdevuodet voi mennä ohi ihan helpostikin, ilman sen kummempaa draamaa tai edes mainittavaa fyysistä epämukavuutta. 

Minulla oli epäsäännöllinen kierto toki monta vuotta, mutta ei mitenkään dramaattisen hankala, eikä mitään "tulvia" muuta kuin yhden kerran kaksi tuntia. 

Kuumia aaltoja oli yhden syksyn. Yllättää että pääsin niin vähällä, kun koko hedelmällisen iän minulla oli kyllä kuumia aaltoja satunnaisesti ihan muuten vaan. Ei niistä nyt niin kauheasti riesaa kyllä ollut. 

Kookosöljyä liukasteeksi seksiin ja muutenkin limakalvojen hoitoon niin mikäs tässä on ollessa. (ja kyllä, gyneni hyväksyy kookosöljyn ja olen käyttänyt sitä yli 10 vuotta. Parempaa kuin kaupalliset liukasteet, jotka tuntuu kylmiltä ja viskositeetti on väärä). 

Ja mitä mielialaan tulee, olen tasaisempi, rennompi ja levollisempi kuin koskaan. Tuntuu että kaikki valuu kuin vesi hylkeen päästä. 

Vierailija
56/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottaa nää yliyönnit molemmilla sukupuolilla.

Vierailija
57/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottaa nää yliyönnit molemmilla sukupuolilla.

Se mikä niissä on oksettavinta että kääntävät aina syyttävän sormen teoistaan itsestä poispäin.

Vierailija
58/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun itse tähän keski-ikäisten porukkaan. En alkaisi heiluttelemaan leimakirvestä ihmisiä kohtaan heidän käytöksensä perusteella ja tekemään diagnooseja. Ei voida yksiselitteisesti leimata, että "Kun sinulla on nyt vaihdevuodet, niin sinun hormonitoiminta aiheuttaa nyt tällaista käytöstä". 

Olennaista on, miksi sinä vain seuraat muiden ihmisten elämää sen sijaan että mietit itse, mitä sinä itse haluat tehdä? Eihän se sinulle kuulu, jos joku toinen haluaa kokeilla toisenlaista elämää, mihin on tottunut. Ei tämä elämä ole mitään helppoa ja yksinkertaista. Olen tehnyt sen havainnon, että on ihmisiä, joilla elämä on aina tasaista peruselämää ja sitten on ihmisiä, jotka elävät voimakkaammin ja intensiivisemmin. Heti sinäkin ja muut tällä palstalla leimaatte ihmisiä, jotka elävät toisin. Sä et voi tietää, mitä ihmiset ovat käyneet läpi. 

En itse leimaa ketään. 

Vierailija
59/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun itse tähän keski-ikäisten porukkaan. En alkaisi heiluttelemaan leimakirvestä ihmisiä kohtaan heidän käytöksensä perusteella ja tekemään diagnooseja. Ei voida yksiselitteisesti leimata, että "Kun sinulla on nyt vaihdevuodet, niin sinun hormonitoiminta aiheuttaa nyt tällaista käytöstä". 

Olennaista on, miksi sinä vain seuraat muiden ihmisten elämää sen sijaan että mietit itse, mitä sinä itse haluat tehdä? Eihän se sinulle kuulu, jos joku toinen haluaa kokeilla toisenlaista elämää, mihin on tottunut. Ei tämä elämä ole mitään helppoa ja yksinkertaista. Olen tehnyt sen havainnon, että on ihmisiä, joilla elämä on aina tasaista peruselämää ja sitten on ihmisiä, jotka elävät voimakkaammin ja intensiivisemmin. Heti sinäkin ja muut tällä palstalla leimaatte ihmisiä, jotka elävät toisin. Sä et voi tietää, mitä ihmiset ovat käyneet läpi. 

En itse leimaa ketään. 

Ei tietenkään kaikki. Mutta liian moni.

Vierailija
60/80 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet teettävät hoitamattomina kaikenlaista. Miehissä on kaksi päätyyppiä, tuo sekoava hankkii avoauton, avioeron ja thaityttiksen, ja nwgaileva heittäytyy sohvalle marisemaan eikä näe missään mitään hyvää. Molempiin auttaa aika, paitsi siihen eroon.

Vaihdevuodet ei ole mikään sairaus, jota pitäisi "hoitaa". Noin 20 % naisista ei tule mitään oireita, menkat vaan hiipuu pois. Vaikeita oireita on noin 20 %, loput sitten siltä väliltä. 

Eikä tosiaan "entivanhaan" ollut tyypillistä tuohon malliin seota. 

Edelleen, keinotekoiset hormonit voi sekoittaa pään nekin. Tiedän kokemuksesta, olen syönyt pari kertaa keltarauhashormonikuurin munasarjakystaan ja voi taivas sitä hillitöntä, absoluuttista, täydellisen puhdasta v-ih-a-a kaikkea olevaa kohtaan. 

---

Siitä olen samaa mieltä, että osalla ihmisistä tosiaan on impulssikontrolli heikonlainen.  Omassa tuttavapiirissä "sekoamista" on ollut vähänlaisesti: kaksi avioliittoa päättyi eroon vaimon pidettyä rakastajaa salaa pidemmän aikaa (toinen vieläpä diakonissa). Yksi suhde päättyi eroon molemminpuolisesta sopimuksesta, kun totesivat että alunperinkin tuli valittua väärä kumppani. 

Noin muuten kaikki elää kuten ennenkin, paitsi että rahaa ja vapautta on enemmän kun mukulat on muuttaneet pois kotoa. 

Miehestäni huomaan että treenin puutetta ei keski-ikäinen mies enää kestä, alkaa mieliala heti laskea ja seksihalut vähetä. Kolme kertaa viikossa on oltava HIITiä ja sillä hyvä. 

Ai niin, minä taidan olla kääntymässä katoliseen uskoon. Ehkä se voidaan laskea sekoamiseksi, kun olen tähän saakka ollut militantti ateisti. 

"Tiedän kokemuksesta, olen syönyt pari kertaa keltarauhashormonikuurin munasarjakystaan ja voi taivas sitä hillitöntä, absoluuttista, täydellisen puhdasta v-ih-a-a kaikkea olevaa kohtaan"

Täällä on ilmeisesti muitakin näitä hormonikuurien käyttäjiä mm. incelhullu. Niin sairaita tekstejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi