Auttakaa! Voinko yksin lähivanhempana päättää lasteni asuinpaikkakunnasta?
Olen niin ahdistunut asiasta. Lasten isä haluaa meidän asuvan hänen vieressään.
Asumme nyt lasten kanssa kallilla alueella ihan isän vieressä. Lasteni kanssa tosi pienessä kodissa, johon pian murrosikään tulevien lasteni kanssa emme mahdu.. Kenelläkään ei ole omaa huonetta. Hieman kauempaa saisimme isomman kodin.
Olen yrittänyt ottaa yhteyttä niin lastenvalvojaan kuin oikeusaputoimistoonkin.
Kommentit (22)
jälkeen alkoi vielä jäkättää, että haluaa lapsen olevan 50-50. Aikaisemmin oli tämä perinteinen joka toinen vkl. jne., vaikka mies olisi halunnut nähdä enemmän. Syynä se, että hänellä on elämä raskasta ja mieskin saa ottaa vastuuta enemmän. Mä en vaan käsitä, että miksi keksi tämän vasta siinä vaiheessa, kun halusi muuttaa kauemmaksi. Aikaisemmin olisi mielihyvin pidetty enemmän, kun asuttiin 11 km:n päässä, mutta 80km kouluikäisellä menee mahdottomaksi. Ideana oli, että me oltaisiin toimitettu jotenkin joka toinen viikko sinne uudelle kotipaikkakunnalle kouluun. Ehdotti sellaista vaihtoehtoa, että me kuskataan 8-vuotiasta kouluun joka toinen viikko. Mies kysyikin, että onko tosissaan, että me ajetaan 80 km/suunta joka toinen viikko aamu ja ilta... Sillä oli joku epätasapaino sillä hetkellä. En tajua vieläkään, mikä tuli.
Entä voiko lähi-isä sen perusteella muuttaa
huoltajuussopimusta,että minä(etä-äiti)muutan 20 km päähän?