Työttömän mukava elämä?
Tuttavissa useampi työtön, jotka somen perusteella näyttävät elävän mukavaa elämää. Reissuissa siell täällä, festareilla, illallisilla jne. Onko ne vaan keränneet työuran aikana paljon säästöjä vai mistä oikein on kysymys.
Kun sitten tiedä monta työssä käyvää, jotka valittavat aina että rahat on loppu.
Kommentit (31)
Jos jollain sinun tutullasi on asiat hyvin työttömänä / eläkkeellä, se ei tarkoita että kaikilla on. Jokainen tapaus on yksilöllinen. Tosiaan voi olla säästöjä, voi olla osittaisella eläkkeellä, voi olla saanut lottovoiton, ihan mitä hyvänsä.
Säästöillä ja perintörahoilla mennään. Toki Ansiosidonnainenkin vielä muutaman kuukauden olemassa.
Ihan mukavasti menee.
Etköhän sä itse tiedä tuttusi parhaiten? Rosvoilla ja puliveivareilla on omat keinonsa saada vähän särvintä leivän päälle / tukirahat riittämään. Mutta siihen ei taviksella skilssit riitä.
Normaalille tallaajalle työn menetys on yleensä taloudellinen katastrofi ennemmin tai myöhemmin. Tuilla ei elä mitenkään keskivertotallaajan / lapsiperheen elämää.
Yksin ollessani voisin sniiduilla itseni jonnekkin Lieksanperälle vuokralle tai autiotönöön ja elää sillä alle 600e / kk kunnes sekin katkaistaisiin syystä x
Ei. Tuilla ei elä herroiksi / rouviksi kukaan ns. tavis.
Kysy Jan Vapaavuorelta tai Tanja Karpelalta ym Työttömiltä kuinka pärjäävät niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt. Seurannut yhden jo melkein 10v työelämästä pois olleen arkea ja ihmettelen kyllä. Ilmeisesti hän on työkyvyttömyyseläkkeellä erinäisten ongelmiensa takia, mutta kummasti nämä ongelmat eivät vaikuta arkeen keikoilla ja konserteissa, lomamatkoilla suomen sisällä. Mutta töihin ei kannata kuulemma mennä, kun menettää sitten näitä rahallisia tukijaan. Rahaa tuntuu riittävän enemmän kuin pienituloisella työssäkäyvällä.
On ihan eri asia olla työkyvyttömyyseläkkeellä kuin työtön. Työkyvyttömyyseläkkeeseen lasketaan mukaan myös oletus tulevista, saamatta jääneistä ansiotuloista.
Ehkä siksi niin moni työtön, joka on jollain tavalla ainakin työrajoitteinen, osa varmaan aika sairaitakin, toivoo pääsevänsä työkyvyttömyyseläkkeelle. Heppoisin perustein ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Etköhän sä itse tiedä tuttusi parhaiten? Rosvoilla ja puliveivareilla on omat keinonsa saada vähän särvintä leivän päälle / tukirahat riittämään. Mutta siihen ei taviksella skilssit riitä.
Normaalille tallaajalle työn menetys on yleensä taloudellinen katastrofi ennemmin tai myöhemmin. Tuilla ei elä mitenkään keskivertotallaajan / lapsiperheen elämää.
Yksin ollessani voisin sniiduilla itseni jonnekkin Lieksanperälle vuokralle tai autiotönöön ja elää sillä alle 600e / kk kunnes sekin katkaistaisiin syystä x
Ja tähän lisäyksenä vielä se, että jotkut toki on hankkinut OMAISUUTTA JA SÄÄSTÖJÄ sen verran että pärjää. Ja se nyt on rinnastettavissa työntekoon mielestäni. Se on vaan tehty jo aiemmin se kova ja viisas työ. Fiksua jengiä kun ovat hoitaneet asiansa hyvin. Silloin ei olla rosvoja ja puliveivareita
Mutta silloin ei eletäkkään tukien varassa. Tai edes saada suurta osaa tuista.
Kotkan kaupunginjohtaja sai potkut ja 150 000e korvauksen.
Kyllä niillä pari vuotta makoilee ihan mukavasti.
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigorin aamun krapulapaska ei taaskaan ehtinyt vessaan saakka?
Vierailija kirjoitti:
Jos jollain sinun tutullasi on asiat hyvin työttömänä / eläkkeellä, se ei tarkoita että kaikilla on. Jokainen tapaus on yksilöllinen. Tosiaan voi olla säästöjä, voi olla osittaisella eläkkeellä, voi olla saanut lottovoiton, ihan mitä hyvänsä.
Moni säästää töissä ollessaan, mikä pienentää käytettävissä olevaa rahaa. Sitten taas työttömäksi jouduttuaan moni käyttää niitä säästöjä, mikä suurentaa käytettävissä olevaa rahaa. Omia rahojahan ne on, ei niistä kannata kateellinen olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tähän lisäyksenä vielä se, että jotkut toki on hankkinut OMAISUUTTA JA SÄÄSTÖJÄ sen verran että pärjää. Ja se nyt on rinnastettavissa työntekoon mielestäni. Se on vaan tehty jo aiemmin se kova ja viisas työ. Fiksua jengiä kun ovat hoitaneet asiansa hyvin. Silloin ei olla rosvoja ja puliveivareita
Mutta silloin ei eletäkkään tukien varassa. Tai edes saada suurta osaa tuista.
Tietenkään kaikkia tukia ei saa, jos tarkoitat asumistukea tai toimeentulotukea. Mutta kyllä työttömäksi jouduttuaan saa nostaa ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset, jos on työttömyyskassan jäsen. Nehän ovat sitä varten, ja niihin on oikeus. Ei kai kukaan ensin maksa vuosikausia kassamaksuja siltä varalta, että joutuu työttömäksi, ja sitten jos todella joutuu työttömäksi, jättäisikin korvaukset käyttämättä.
Olen työtön. Poljin tuossa toukokuun ja kesäkuun aikana utsjoelta helsinkiin ja sieltä hankoon. Kuukausi siihen meni ja rahaa meni yli 4000 euroa. Hotelleihin ja mökkeihin meni joku 3000 euroa kun olin joka yö eri hotellissa tai mökissä. Rukalllakin majoitus maksoi 400 euroa 3 yötä siellä olin. Rahaa tietenkin säästyy joka kuukausi ja sitten teen pimeitä hommia talvellakin. Syksyn kalastan ja myyn ahvenia ja tienaan joku 700 euroa niistä säästöön.
suomi on kallis maa majoitusten osalta. Satanen menee yhteen yöhön lähes aina missä vaan yöpyykin. Säästän rahaa jotta voin polkea eurooppaan saksan läpi itävaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön. Poljin tuossa toukokuun ja kesäkuun aikana utsjoelta helsinkiin ja sieltä hankoon. Kuukausi siihen meni ja rahaa meni yli 4000 euroa. Hotelleihin ja mökkeihin meni joku 3000 euroa kun olin joka yö eri hotellissa tai mökissä. Rukalllakin majoitus maksoi 400 euroa 3 yötä siellä olin. Rahaa tietenkin säästyy joka kuukausi ja sitten teen pimeitä hommia talvellakin. Syksyn kalastan ja myyn ahvenia ja tienaan joku 700 euroa niistä säästöön.
suomi on kallis maa majoitusten osalta. Satanen menee yhteen yöhön lähes aina missä vaan yöpyykin. Säästän rahaa jotta voin polkea eurooppaan saksan läpi itävaltaan.
Serkkuni polki fillarilla euroopan läpi ja rahaa meni kuulemma 11000 euroa joten sen verran pitää säästää.
Matkustaminen ei välttämättä ole nykyään kovin kallista. Liikkuminen maksaa, mutta usein siellä kohteessa voi olla paljon halvempaa kuin Suomessa. Aikaahan työttömällä on, ja työmarkkinoiden käytettävissä voi olla helposti vaikka ei kotona olisikaan. Netit ja puhelimet toimii, eikä se sen kummempi juttu ole tulla käymään TE-toimiston tapaamisessa tai työhaastattelussa jostain Espanjasta kuin Suomesta jostain kesämökiltä tai Lapista.
Vierailija kirjoitti:
Miten, jos kesken tuollaisen fillarireissun saat kutsun työhaastatteluun, jätätkö fillaroinnin kesken, vai sanotko, ettet nyt pääse?
Kyllä näin työttömänä ainakin pysyy köyhä vähemmin vaivoin kuin töitä huhtomalla. Ehtiipä mustikkaankin.
Työssäkäyvät maksavat mustikoista hyvin. Eivät itse ehdi tai jaksa mustikoitansa poimimaan
Olen työtön ja harrastan golfia, purjehdusta ja minulla on urheiluauto ja mökki Airistolla. Haluatko kysyä jotain? Esimerkiksi tasoitustani, tai millaiset säät ovat olleet tällä viikolla Åland Golfklubbenilla, jonka jäsen olen myös.
Eikö hävetä olla huono-osaista kateellisella, pahalla silmällä kyyläävä? Tuolla tavalla kiroat heidät mielessäsi ja syyllistyt noituuteen.
Sillä kyttäämälläsi pakanoiden toimesta koko maassa solvatulla työttömällä voi nykyisen Herran omien post 2020 vainon vuoksi olla JUMALAN siunaus ja siksi myös rahaa, Amen.
Ei se sun hallituksen perseily, petsku, sillä katoa että tehtailet vihapostauksia nettifoorumeille.