Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän mukava elämä?

Vierailija
22.07.2026 |

Tuttavissa useampi työtön, jotka somen perusteella näyttävät elävän mukavaa elämää. Reissuissa siell täällä, festareilla, illallisilla jne. Onko ne vaan keränneet työuran aikana paljon säästöjä vai mistä oikein on kysymys. 
Kun sitten tiedä  monta työssä käyvää, jotka valittavat aina että rahat on loppu. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työtön saisi elää mukavasti. Kateelliset itkee kun itse on ulosotossa ja vouti viemässä asunnon.  Voisi työtön vaan ryypätä ja käyttää huumeita mutta fiksummat tekee järkeviä asioita kuten säästää rahaa ja käyvät jossai matkoilla. Toiset sitten makaa kotona vuosikausia ja kirjoittelevat typeriä  juttuja netissä.

Vierailija
22/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin työttömänä ollessani Veikkauksen pelistä kohtalaisen summan, en päävoittoa. Sillä rahoitin pitkään erinäisiä ostoksia ja kotimaanmatkoja. Vain kaksi luotettavaa ihmistä tiesi asiasta. Toki olen harvinainen tapaus, mutta osoitus siitä, että tilanteet ovat hyvin yksilöllisiä. Joillakin on säästöjä, perintöä, omistusasunto pienellä vastikkeella, hyvätuloinen puoliso. Itselläni erittäin pienet menot arjen kuluissa. Ei ole suoratoistoja, netti on ilmainen taloyhtiön puolesta, en tilaa/ osta lehtiä, puhelin ym. tekniikka on halpismerkkejä, TV ei ole älymallia(ei nettiä), kodinkoneet ja huonekalut vanhoja, syön edullista ruokaa, ei ole rakennekynsiä tmv. ja käyn kampaajalla vain kerran vuodessa. En käy ulkomailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä joukolla koko maan toimesta vainoaa ja solvaa tällä hetkellä lähinnä PAHAT ja CV19 pedonmerkityt, Amen.

Vierailija
24/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön. Poljin tuossa  toukokuun ja kesäkuun aikana utsjoelta helsinkiin ja sieltä hankoon. Kuukausi siihen meni ja rahaa meni yli 4000 euroa. Hotelleihin ja mökkeihin meni joku 3000 euroa kun olin joka yö eri hotellissa tai mökissä. Rukalllakin majoitus maksoi 400 euroa 3 yötä siellä olin. Rahaa tietenkin säästyy joka kuukausi ja sitten teen pimeitä hommia talvellakin. Syksyn kalastan ja myyn ahvenia ja tienaan joku 700 euroa niistä säästöön.

suomi on kallis maa majoitusten osalta. Satanen menee yhteen yöhön lähes aina missä vaan yöpyykin. Säästän rahaa jotta voin polkea eurooppaan saksan läpi itävaltaan.

Miten, jos kesken tuollaisen fillarireissun saat kutsun työhaastatteluun, jätätkö fillaroinnin kesken, vai sanotko, ettet nyt pääse? 

EI ole todennäköistä että saa kutsun haastatteuun kun sitä kutsua ei ole vuosiin tullut. Ei täällä ole raksatöitä missään. Pimeet hommat kyllä sovitaan sitten erikseen.

Vierailija
25/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäämerellä kalassa aina kesät. Ei tämä mitään luksusta ja ikuista lomaa ole. Halvassa asuntovaunussa asustetaan ilman mitään luksusta. Moni on silti kateellinen tästäkin.

Vierailija
26/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen asian niin että Jos vaan makaa kotona niin sitä masentuu. Voi olla tekemättä jotain tai tehdä sitten jotain pikkuhommia vaikka ja minä en tykkää makoilla kotona. Haluan rahaa joten haluan sitten vaikka pimeesti sitä tienata jos ei muuten saa

Vierailija
27/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi olla mukava elämä. Saa elää kuten haluaa. Rahaakin  voi tienata jos ei lavertele kelaan.

Vierailija
28/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Nettona kuussa 1100 e vielä muutama kuukausi ja sitten taas laskee. Pakolliset menot aikalailla juuri tuon 1100 e eli mitään en saa säästöön vaan kaikki menee perus elämiseen. Kaiken tarvitsemani mm. vaatteet ostan torista käytettynä. Koitan ostaa ruokaa tarjouksesta.

Vierailija
29/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullle jää 200 euroa säästöön kuukaudessa eli 2400 vuodessa.. Sitten tienaan pikkuhommilla pimeesti 5000-6000 euroa. Tänä vuonna tienasin yhdestä hommasta 1500 euroa joka kesti  18 päivää. Pari terassia rakensin keväällä joista tienasin tonnin yhteensä.

Vierailija
30/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä on hyvä olla Kelan tuet+ käteisellä maksetut palkat pimeistä töistä terv.timpuri.

Vierailija
31/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja harrastan golfia, purjehdusta ja minulla on urheiluauto ja mökki Airistolla. Haluatko kysyä jotain? Esimerkiksi tasoitustani, tai millaiset säät ovat olleet tällä viikolla Åland Golfklubbenilla, jonka jäsen olen myös.

Omilla rahoillaan voi todellakin elää ilman että tekee töitä. En sen luulisi ketään ärsyttävän.

Vierailija
32/32 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään  kateellisena kysellyt. Ja kiitos vastauksista, tarinoita on varmasti yhtä monta erilaista kuin on työtöntäkin. 

Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi