Ruoka on älyttömän kallista
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole joka maassa yhtä kallista tietenkään. Jos ruuan hinta on aloittajalle kynnyskysymys, niin mikään ei estä häntä muuttamasta halvemman ruuan maahan.
Suomessa pystyy kyllä pitämään ruokakustannukset aisoissa kun jättää limpparit, sipsit ja keksit ja muut vastaavat ostamatta mutta se tietysti vaatisi sitä, että luopuu hyvänolon tunteista, joita ko. tuotteet tuovat ja siihen ei moni pysty.
Perusruoka on kyllä Suomessa halvalla hankittavissa, mutta eri asia on kuinka moni on valmis pieneen vaivannäköön ja suunnitelmallisuuteen.
Ei sun mielikuvat ole kuin omiasi.
Mistä sä tiedät kenenkään esteistä olla muuttamatta ulkomaille halvemman ruuan perään.
Kerrottiinko aloitukses et on sipsin syöjä, limpparin juoja.
Mitäs sä höpötät, omia mielikuvias.
Juurikin ihan perusruoka on kallista, tosi kallista.
Kaikki on tyyristä.
Miksi?
Kaupat ovat huomanneet, että lampaat alistuvat kaikkeen, joten jatkavat hintojen nostamista, kunnes joku vihdoin laittaa vastaan. Mutta laittaako koskaan vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Kallistuu edelleen, syksyllä viimeistään. Sota nostaa polttoaine hintoja.
Ei ole mitään tekemistä minkään muun kuin kauppojen ahneuden kanssa. Toki erilaisia verukkeita tulevat aina käyttämään.
Suosittelen varastamaan ahneista kaupoista. Sen totisesti ansaitsevat.
Ja silti oli keskustelu täällä että koko kylä pitäisi ruokkia vierailun yhteydessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100€ saa kuukauden ruoat kun tekee itse.
Jos syö kuin pikkulintu ja istuskelee päivät pitkät.
3000kcal päivässä ja olen raksalla töissä, 100€ ei tarvitse hintoja katsoa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaista se on. Mato-ongelle ahvenia nappaan ja metsä täynnä marjaa.
Nämä jotka tätä paskaa postaavat eivät itse ole koskeneet onkeen tai marjaämpäriin koskaan elämässään ja painavat +140kg.
Oletpa katkera paska. Tienaan 120k vuodessa ja viimeksi söin itseonkimaani ahventa viikonloppuna.
Taisi tulla yksi nolla liikaa
Syö perunaa. Se on halpaa. Söin tossa 9 aikaan 4 pottua voilla. Vieläkin on vatsa täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syö kuin pikkulintu ja istuskelee päivät pitkät.
3000kcal päivässä ja olen raksalla töissä, 100€ ei tarvitse hintoja katsoa kaupassa.
Mitä sä sitten pääosin päivässä syöt, jos saat ruoan kuukausibudjetin pidettyä satasessa?
-eri
Onkiessa on kiva ottaa kaljaa. Selvinpäin en ikinä jaksaisi keskittyä. Kyllä kala on kaupassa halpaa.
Resq ruokia kannattaa hyödyntää ja hävikkiä jos mahdollista. Ei ole hinnat halpenemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala niitä on itse tehdä.
Ei ole paikkaa missä pitäisi Härkää tai Sikoja. Peltoakin pitäisi olla aika paljon että saisi viljat ja kasvikset kasvatettua.
Kaupasta on helpompi ostaa ruoat.
Ketä noi Härkä ja Sika on? Jos ihmisiä niin ei saa pitää vankina.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaista se on. Mato-ongelle ahvenia nappaan ja metsä täynnä marjaa.
Ja sienet täyttä proteiinia. Kyllä näiden sateiden jälkeen löytynee herkkutattiakin sen verran reippaasti, että säästöön saa työtönkin rahaa, ja sitä syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat ovat huomanneet, että lampaat alistuvat kaikkeen, joten jatkavat hintojen nostamista, kunnes joku vihdoin laittaa vastaan. Mutta laittaako koskaan vastaan?
Minä ainakin boikotoin hintojen nousua ja en osta sellaista, mistä on tullut liian kallista. Olisi kyllä varaa ostaa kaikkea kuten aikaisemmin, mutta ostan vain välttämättömät näillä hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ravintoloissa käynti. Kaupasta haet itse ja valmistat. Jollain 500e syö jo yksi ihminen ihan hyvin ja se on murto-osa taviksen tuloista.
En ole enää vuosikausiin käynyt ravintoloissa enkä kahviloissa. Ruoan teen itse ulkomaisista raaka-aineista. Enkä osta Suomalaisia tuotteita jollei ole pakko.
Miksi et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin boikotoin hintojen nousua ja en osta sellaista, mistä on tullut liian kallista. Olisi kyllä varaa ostaa kaikkea kuten aikaisemmin, mutta ostan vain välttämättömät näillä hinnoilla.
Minäkin olen jättänyt herkkuni siivutetun graavilohen ostamatta jo monta vuotta kun niiden kilohinta on ihan järkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ravintoloissa käynti. Kaupasta haet itse ja valmistat. Jollain 500e syö jo yksi ihminen ihan hyvin ja se on murto-osa taviksen tuloista.
En ole enää vuosikausiin käynyt ravintoloissa enkä kahviloissa. Ruoan teen itse ulkomaisista raaka-aineista. Enkä osta Suomalaisia tuotteita jollei ole pakko.
Miksi et?
Oletko kenties tyhjäpää?
Onhan tämä aivan naurettavan kallis maa. Nykyisin kun menen kauppaan listan kanssa, käy aivan vakiona niin, että ne hinnat rupeaa vtuttamaan lujaa, joka ikinen kerta jonkun tuotteen hinta on noussut ja "tarjouksista" tulee aina vain surkeampia. Joten häivyn kaupasta niin, että vähintään kolmasosa listasta puuttuu. Ei vaan pysty.
Entistä tarkemmin on alettava seuraamaan ns.tarjouksia.
Ruokia tehdään niitä mitä milloinkin vähä huokeammalla irtoaa.
Kallistuu edelleen, syksyllä viimeistään. Sota nostaa polttoaine hintoja.