Miksi mielenterveys ongelmista kärsivä hylätään
Ei kysellä kuulumisia tai ei haluta olla tekemisissä. Onko tää yleistäkin?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ovat hyvin raskaita ihmisiä, se lienee ainakin yksi iso syy.
blaa...blaa...blaa...
Hyvä esimerkki raskaudesta.
blaa...blaa...blaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua siitä, että se mielenterveystyyppi käyttäytyy huonosti.
Nyt on sellainen ongelma maapallossa että jos tuo blaa...blaa...blaa... i-di-o-tis-mi ei lopu niin tulee jotain katastrofaalista
Taivaan isä
Nyt en oikein ymmärtänyt.
Riippuu sairaudesta. Osa voi olla hyvinkin hankalia henkilöitä ja vyöryttää asioitaan toiselle kysymättä lupaa. Eivät kaikki tietenkään tai ainakaan sellaisina aikoina, kun lääkitys pelaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua siitä, että se mielenterveystyyppi käyttäytyy huonosti.
Nyt on sellainen ongelma maapallossa että jos tuo blaa...blaa...blaa... i-di-o-tis-mi ei lopu niin tulee jotain katastrofaalista
Taivaan isä
Nyt en oikein ymmärtänyt.
blaa...blaa...blaa...
Jos te ette lopeta paskan heittämistä niin tulee uusi koronavirus, maailmanlaajuinen onggelma tai jtn sellaista
Kait kaikki toivoo että heitän veivini. Sitten ovat onnellisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kait kaikki toivoo että heitän veivini. Sitten ovat onnellisia.
Ap
Juuri tuollaisen käytöksen vuoksi
Johtunee evoluutiosta. Evoluutiossa eläin (ja ihminen), joka on ollut sairas, on eristäytynyt siksi, ettei tartuttaisi tautia muihin lauman eläimiin. Pätee myös masennukseen yms.
Kun se sairas on kiukkuinen ja kamala. Sairas miehen lähisukulainen on psykoosipäissään ilmestynyt kotiimme raivoamaan ja haukkumaan aiheettomasti ja asiattomasti. Meillä oli silloin vielä pienet lapset, jotka pelästyivät valtavasti.
Ei minunkaan elämäni ole niin helppoa, että tuollaista käytöstä sietäisin jatkossa. Keneltäkään.
Sairaus Juu, mutta ei syöpäpotilaat ja sydänvaivaiset noin käyttäydy.
Miksi mielenterveys ongelmaisilta pitäisi sietää mitä vaan ? Tai päihdeongelmaisilta, koska muka sairaus ?
Koska mt-tyyppi osaa käyttäytyä hyvin huonosti ja vedota siihen mt-sairauteensa oikeuttaen käytöksensä. Ei jaksa loputtomiin ymmärtää eikä välittää. Rajansa kaikella. Etsiköön jostain mt-tukiporukasta itselleen kaltaisiaan.
Naisellehan tulee mt-ongelma, jos ei saa sitoutettua top 15 % miestä itselleen. Miksi sellaisesta masentuvaa ihmistä pitäisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä yhteydenpito hiipuu ilman dramatiikkaa, kun mielenterveysongelmainen ei sairautensa vuoksi siihen pysty. Turhaa syyllistää ketään.
Voihan se terve osapuoli pitää yhteyttä jos se mielenterveysongelmainen ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä yhteydenpito hiipuu ilman dramatiikkaa, kun mielenterveysongelmainen ei sairautensa vuoksi siihen pysty. Turhaa syyllistää ketään.
Voihan se terve osapuoli pitää yhteyttä jos se mielenterveysongelmainen ei pysty.
Ei sitä yksipuolisuuttaa kauaa jaksa. Turha yrittää toisen niskaan kaikkea vyöryttää sen oman sairautensa nimissä.
Aika monesta mt-potilaasta tulee lopulta hyvin narsistinen henkilö. Huono terapia osittain syynä, sellainen missä ihmiseltä on kokonaan poistettu vastuu omasta tilanteestaan ja omista tekemisistään.
Eivät pysty normaaliin vuorovaikutukseen?
Tähän on varmasti monia limittäin meneviä syitä joista yksi on se, että mielenterveysongelmat harvoin alkavat kuin katkaisijasta kääntäen. Niihin liutaan hitaammin ja usein itse ei edes alkuunsa huomaa sitä, että oma mielenterveys alkaa hajoilemaan, vaan asiaa yrittää rationaalistaa jollain ohimenevällä haastavalla hetkellä. Tämä aika kun homma alkaa hajoamaan käsiin on usein se hetki joka on myös se joka lyö kiilaa suhteeseen läheisiin. Läheiset monesti näkevät aikaisemmin toisen avuntarpeen ja turhautuvat siihen, kun toinen on hankala, mutta ei suostu itse vielä näkemään avuntarvettaan.
Toinen on sitten me, joilla mg-ongelmat ovat jääneet pysyviksi ja ovat niin vaikeita, että ne hankaloittavat tavallista elämää. Itse olen äärimmäisen etuoikeutetussa asemassa, koska minua ei ole hylätty vaan enemmänkin kannettu läpi niiden kaikista vaikeimpien hetkien. Vaikka mielenterveyteni on tällä hetkellä suht vakaa, huonoja jaksoja tulee säännöllisesti ja tämä on varmasti raskasta läheisilleni. Olen kiitollinen heidän läsnäolostaan, mutta ymmärrän myös jos he haluavat ottaa etäisyyttä minuun.
Minå kirjoitin tuon kommentin kotiimme ilmestyvästä raivoavasta sukulaisesta.
Jatkan vielä, että tuo ihminen on ammattiloukkaantuja. Vaikka olisi parempi jakso ja lääkityksellä hyvässä kunnossa, niin vetää kaikesta herneen nenäänsä. Ei hänelle uskalla mitään tavallistakaan asiaa kertoa. Suuttuu vaan, kun vaikka tykkään jostain elokuvasta tai kirjasta , joista hän ei. Sitten haukkuu minut koko suvulle. Semmosta !
- Ihmiset ei tiedä mitä sanoa
- Toisen ongelmat on liian raskaita
- Ongelmainen itse on esim töykeä tai kiukkuinen
- Sitä ongelmaista on yritetty tavoitella, eikä se jaksa vastata
- Niitä ei vaan kiinnosta
Oon itse niin kieroon kasvanut traumakimppu, että tajuan ettei ihan joka ihminen jaksa ja kykene käsittelemään jos alan tunteitani ja kokemuksiani sanoittama. En myöskään jaksa esittää mitään. Jos joku erehtyy huonona päivänä kysymään kuulumisia ja kerron etten ole viikkoon nukkunut, on takaumia ja ajattelen vaan its e m urhaa niin tajuan, että se ei ehkä ensi kerralla enää kysele kun ei kukaan halua sellaista kuulla.
Ongelmaiset tulee parhaiten toimeen toisen ongelmaisen kanssa. Hyvälle kaverille tuo voi olla ihan normipäivän keskustelua josta voi jatkaa.