No kerrankin jotain konkreettista: Lieksa työllistää kaikki alle 29-vuotiaat työttömät kahdeksi kuukaudeksi
Ehtoja on muutama.
Työttömyyttä täytyy olla takana vähintään kuukausi ja suoritettuna toisen asteen koulutus. Kokeiluun täytyy itse ilmoittautua, eikä se ole kenellekään pakollinen.
Kommentit (109)
hyvä lieksa, siitä on hyvä jatkaa muihinkin ikäryhmiin.
Asiaa, näin niitä työpaikkoja luodaan😎😎
Olisipa alle 29-vuotias. Täytyy olla paljon töitä, jos aikoo kaikki työllistää.
Musta on tyhmää että on joku ikäraja tälle. Jos tää tulis vaikka helsinkiin, niin 31v en vois osallistua tähän? Vaan pitäis sit itse koittaa löytää edelleenki se työpaikka. Vaikka oon siis aivan samassa tilanteessa kuin joku 29v
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla mihin nuo halukkaat työllistetään. Toki voidaan laittaa työttömät kahdeksi kuukaudeksi seuraamaan paikallisne urheilukentän ruohon kasvamista, mutta miten tuottavaa tuollainen työ on?
Eipä taida onnistua isoissa kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Musta on tyhmää että on joku ikäraja tälle. Jos tää tulis vaikka helsinkiin, niin 31v en vois osallistua tähän? Vaan pitäis sit itse koittaa löytää edelleenki se työpaikka. Vaikka oon siis aivan samassa tilanteessa kuin joku 29v
Olet jo vanha, ja tuossa iässä pitäisi olla jo työt, omistusasunnot ja puolisot. Nuorilla on vielä elämä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla mihin nuo halukkaat työllistetään. Toki voidaan laittaa työttömät kahdeksi kuukaudeksi seuraamaan paikallisne urheilukentän ruohon kasvamista, mutta miten tuottavaa tuollainen työ on?
Et uskokaan miten paljon töitä on, kun näiden ilmaistyöläisten hommista maksetaan kunnon palkkaa😉😉
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että on nuoret tarvitsee mahdollisuuden että saavat jalan työpaikkojen oven väliin hyvään elämään. Vanhempi pitkäaikais työtön on monesti vaikeampi hoidettava ja on muitakin ongelmia jotka ei parane pelkällä työpaikalla. Näin katkaistaan kierre että ei tulisi pitkäaikais työttömiä lisää.
Onkohan nämä lopupeleissä sama kun työkkärin pupu duunit jossa 2 tekee töitä ja 10 katsoo vierestä ja polttaa röökiä kädet taskussa?
Kerrankin fiksua aluetukien käyttöä.
Minusta tämä on hyvä kokeilu. Nuoret saavat työkokemusta ja pääsevät työyhteisön jäseneksi. Jollekin ehkä aukeaa jatkomahdollisuuksia samassa paikassa tai työkokemus avittaa kohti muuta työtä. Lyhytkin työkokemus tuo rytmiä päivään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei tuottavia työpaikkoja. Julkisen sektorin paperinpyörittäjiä tässä maassa riittää, tarvittaisiin tuottavia työpaikkoja, jotta paperinpyörittäjien palkat voidaan maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa uutisessa se kerrotaan, esimerkiksi jutussa haastateltu merkonomi tekee toimistotöitä, koneasentaja meni töihin vesihuoltoon.
"Kaupunki etenee työllistämisessä niin, että jokaiselle mukaan ilmoittautuvalle pyritään löytämään koulutukseen ja kiinnostuksenkohteisiin sopiva työpaikka. Niitä on vesihuollon lisäksi esimerkiksi museossa, ruokahuollossa ja puistoissa. Syksyllä töitä voi saada myös koulusta."
Kaunis ajatus, mutta tämä on tempputyöllistämistä. Yksilön kannalta hyvä, mutta käytännössä vain verorahojen siirtoa työtä tekeviltä niille, jotka eivät tee mitään tarpeellista. Toivottavasti edes mieltä piristävä vaikutus on iso.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työpaikkoja tässä luotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei tuottavia työpaikkoja. Julkisen sektorin paperinpyörittäjiä tässä maassa riittää, tarvittaisiin tuottavia työpaikkoja, jotta paperinpyörittäjien palkat voidaan maksaa
Huoh. Niin kauan kun kunnat on olemassa niin tarvitaan myös kunta-alan työntekijöitä. Tuskin tuo vesihuolto ja ruokahuoltokaan, jos nyt kasvatuskaan, kovin paljon paperinpyöritystä ole.
Vierailija kirjoitti:
Lieksassa ei nuoria juuri ole. Muuttavat muualle opiskelemaan ja tekemään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen töitä tarvita, vaan laskutaitoa. Kunnat joutuvat nykyisin maksamaan sakkoa pitkäaikaistyöttömistä valtiolle joten on edullisempaa "työllistää" kuin maksaa sakkoja.
https://www.hs.fi/alueet/art-2000012043346.html